Instagram jest popularną platformą stworzoną do dzielenia się informacjami z odbiorcami. Dzięki zróżnicowanym funkcjom daje coraz więcej możliwości zarabiania i tworzenia efektywnych treści. Jedną z najnowszych opcji zarobkowania jest subskrypcja na Instagramie – to właśnie ona zapewnia tworzenie ekskluzywnych treści przeznaczonych tylko dla patronów. W tym wpisie zapoznasz się z definicją subskrypcji i zobaczysz, jak możesz ją wykorzystać do promowania swojej działalności!

Z tego artykułu dowiesz się, czym jest subskrypcja na Instagramie!

Spis treści:

  1. Co to jest subskrypcja na Instagramie?
  2. Subskrypcja na Instagramie – komu się przyda?
  3. Subskrypcja na Instagramie – nowa opcja zarabiania
  4. Co zrobić, aby followersi chcieli nas subskrybować?
  5. Podsumowanie

Co to jest subskrypcja na Instagramie?

Subskrypcja na Instagramie to możliwość zarabiania na publikowanych treściach. Z wyświetlenia tych wpisów będą mogły korzystać wyłącznie osoby, które zdecydowały się za to zapłacić. Dzięki tej opcji przedsiębiorstwa budujące swój wizerunek w mediach społecznościowych mogą więcej zarobić. Jest to dobry dodatek dla właścicieli kont, którzy przez linki przenoszą potencjalnych klientów do sklepu lub zarabiają z reklam.

Należy pamiętać, że subskrypcja na Instagramie pozwala wspierać twórców bez udziału serwisu Patronite. Firmy mogą tworzyć relacje, lajwy oraz przyznawać odznaki tylko dla użytkowników, którzy zostali ich patronami. Wszystkie te treści pojawią się w specjalnej zakładce na profilu dla osób wspierających. Możliwe jest również założenie chatu tylko dla takiego rodzaju odbiorców.

Subskrypcja umożliwia obserwującym dostęp do:

  • ekskluzywnych relacji, lajwów, rolek oraz postów;
  • specjalnych chatów grupowych, które są przeznaczone tylko dla osób wspierających;
  • odznak z fioletową koroną, którą patroni mogą otrzymać podczas komentowania treści lub wysyłania wiadomości.

subskrypcja na Instagramie

Subskrypcja na Instagramie – komu się przyda?

Monetyzacja treści może okazać się szczególnie pomocna dla właścicieli dużych i małych firm. To dodatkowy zarobek związany z prowadzeniem konta profesjonalnego. Oprócz tego subskrypcja może również wpomóc działalność osobób z branży kreatywnej i lifestylowej.

Subskrybenci są zobowiązani do płacenia abonamentu miesięcznego w takiej wysokości, która mieści się we wskazanym przez prowadzącego przedziale cenowym. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą uzyskać dochód za dodawanie ekskluzywnych treści. Jest to dobra alternatywa dla firm, ponieważ oglądalność standardowego posta może czasami drastycznie zmaleć. Postom dla subskrybentów to nie grozi. Jeśli duża liczba osób zasubskrybuje Twój profil, możesz liczyć na naprawdę znaczny dochód za samo dodawanie takich treści. Na pewno uda Ci się dzięki temu odnieść duży sukces w mediach społecznościowych.

subskrypcja na Instagramie

Subskrypcja na Instagramie – nowa opcja zarabiania

Subskrypcja ma pomóc w zwiększeniu monetyzacji na profilu. Każda treść dla subskrybentów zostanie opieczętowana ikonką z fioletową koroną, która oznacza możliwość dostępu tylko dla patronów, czyli osób wspierających. Ta ikonka będzie również widoczna przy profilu subskrybenta. Właściciel konta będzie mógł zobaczyć, kto go subskrybuje i tym samym poświęcić mu więcej czasu.

Dzięki dostępowi do ekskluzywnych treści wzrośnie również zaangażowanie subskrybentów. To jednocześnie zachęci firmy do zwiększenia kreatywności tak, aby subskrybenci nie zrezygnowali z płatności. Doprowadzi to do pewnej wymiany pomiędzy kontami: twórcy będą dodawać interesujące treści, a followersi ich wspomagać.

Użytkownicy profesjonalni otrzymają również możliwość stworzenia grupowego chatu, który może liczyć nawet 30 osób. Nie będą to jednak zwykłe konwersacje wiszące na profilu w wiadomościach. Przeznaczone będą do przekazywania szybkich informacji lub porozmawiania z subskrybentami.

Subskrybenci będą mogli poczuć się wyróżnieni na tle innych obserwujących, którzy nie zdecydowali się na zakup abonamentu. Jako patroni, otrzymają dostęp do ekskluzywnych treści różnego rodzaju. Będą wiedzieć więcej o nadchodzących akcjach oraz nowościach, otrzymają też dostęp do chatów oraz lajwów, które umożliwią im lepszy kontakt ze swoimi ulubionymi firmami oraz markami. A to przełoży się się na zwiększenie sprzedaży i lojalności wśród konsumentów.

subskrypcja na Instagramie

Co zrobić, aby followersi chcieli nas subskrybować?

Rzeczą niezbędną do osiągnięcia sukcesu na Instagramie jest zaplanowany i wartościowy content. Dzięki dostępowi do takich treści subskrybenci z pewnością będą chcieli opłacić miesięczny abonament na rzecz Twojego konta. To na pewno wpłynie pozytywnie na rozwój Twojej działalności w Internecie.

W tworzeniu ekskluzywnych treści przyda się różnorodność oraz kreatywność. Im dłużej użytkownik coś przegląda lub patrzy na zdjęcie, tym bardziej zwiększają się Twoje opcje monetyzacji. Najlepiej dać swoim subskrybentom szerokie możliwości do zaangażowania na rzecz konta oraz ich aktywizować. Zaangażowany odbiorca jest bardziej skłonny do zakupienia produktów lub skorzystania z wybranej usługi. Pamiętaj o dodawaniu linków do produktów, interesujących zdjęć i przyciągających uwagę reelsów!

Właściciel konta musi również wykazywać chęć do inicjowania kontaktu. Treści ekskluzywne trzeba dodawać z odpowiednią regularnością, aby subskrybenci wiedzieli, że rzeczywiście są ważni. Tylko aktywny przedsiębiorca może zapewnić sobie wartościowe kontakty z odbiorcami.

Podsumowanie

Subskrypcja na Instagramie to zupełnie nowa opcja zarabiania dla twórców i przedsiębiorstw. Dotyczy tworzenia ekskluzywnych treści dostępnych tylko dla patronów, czyli osób wspierających daną działalność. Jest to bardzo dobra opcja dla firm, którym zależy na dodatkowym dochodzie i zaangażowaniu swoich widzów. Jeśli chcesz poznać więcej wskazówek z zakresu prowadzenia konta w mediach społecznościowych – skontaktuj się z nami! Opracujemy wspólnie cały plan działania!

Poprzedni wpis
Podsumowanie na LinkedIn – rady dla pracowników
Następny wpis
Dlaczego optymalizacja adresów URL pod kątem SEO jest tak ważna?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds