Możliwości Instagrama, aktualizowane z roku na rok, ułatwiają w coraz większym stopniu poruszanie się po społeczności internetowej. Duży zysk może przynieść otwarcie konta profesjonalnego, które oferuje o wiele więcej funkcji niż zwykle konto. Na pewno jest to lepsza forma do utrzymania dłuższej więzi z odbiorcami. Sprawdź, czym charakteryzuje się konto profesjonalne i jak może pomóc w organizacji własnej działalności w Internecie!

Z tego artykułu dowiesz się, jakie możliwości daje Ci posiadanie konta profesjonalnego na Instagramie!

Spis treści:

  1. Czym jest konto profesjonalne na Instagramie?
  2. Kto może zmienić typ konta?
  3. Konto profesjonalne – statystyki
  4. Konto profesjonalne – narzędzia
  5. Konto profesjonalne – dodatkowe zasoby
  6. Podsumowanie

Czym jest konto profesjonalne na Instagramie?

Konto profesjonalne na Instagramie posiada o wiele więcej funkcji niż zwykłe konto. Po wyborze tej opcji na profilu wyświetli się panel z pulpitem profesjonalnym, który odsyła do dodatkowych treści. Wyróżniamy w nim statystyki, narzędzia oraz dodatkowe zasoby, które polepszają działanie konta i dotarcie do nowego grona odbiorców.

Konto profesjonalne działa podobnie jak internetowy blog: dzięki udostępnianym treściom tworzysz więź z klientem i zachęcasz go, aby wstąpił do społeczności. W postach i na InstaStories możesz pokazywać swoje produkty, określone treści i usługi. Po dołączeniu linku do strony internetowej poprowadzisz klientów do dodatkowego źródła, co na pewno wpłynie na połączenie wszystkich Twoich mediów w jedną całość.

Jeśli chcesz przełączyć się na konto profesjonalne, wejdź na swój profil i kliknij w trzy poziome paski w prawym górnym rogu. Z podanej listy należy wybrać „Ustawienia i prywatność”. W opcji „Status konta” dokonujesz decyzji odnośnie typu profilu. W razie potrzeby zawsze możesz zmienić konto profesjonalne na osobiste.

Kto może zmienić typ konta?

Wbrew pozorom konto profesjonalne jest dostępne dla każdego użytkownika. Nie jest przeznaczone tylko dla konkretnej grupy osób i nie ogranicza się do wymaganej liczby obserwujących. Jest to opcja darmowa, którą można włączyć w prosty sposób i w bardzo krótkim czasie. Otworzenie konta profesjonalnego na Instagramie jest szczególnie przydatne dla firm i osób występujących z konkretnym pomysłem na rozwój konta.

Konto profesjonalne – statystyki

Konto profesjonalne, w przeciwieństwie do zwykłego, posiada dostęp do statystyk analitycznych. Dzięki nim jesteś w stanie sprawdzić zainteresowanie poszczególnymi postami albo czy widziały go osoby spoza grona obserwujących.

Statystyki zawierają dokładne informacje na temat Twoich wpisów. Oprócz ilości lajków i komentarzy możesz sprawdzić, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem albo ile osób je zapisało. Dzięki temu będziesz wiedzieć, do jakich postów lubią wracać followersi. Zwracaj na to uwagę przy tworzeniu kolejnych wpisów.

Statystyki zawierają również dokładne dane o osobach obserwujących. Dowiesz się, jakiej są płci, ile mają lat, ale też z jakiego pochodzą miasta. To pozwoli określić, kto w największej mierze wpasowuje się grupę docelową konta.

Możesz obserwować statystyki postów i pozostałych materiałów z konta z przeszłości – od siedmiu dni do nawet dwóch lat wstecz. Jesteś w stanie sprawdzić, z jakiego miejsca aplikacji dotarło do wpisu najwięcej osób: ze strony głównej, z profilu czy z hashtagów.

Podczas aktywnej obserwacji statystyk możesz zmienić swoje konto na lepsze. Wyniki postów pomogą określić, które treści zdobywają największą popularność, a na podstawie tego prawdopodobnie stwierdzić, dlaczego odniosły taki sukces. Statystyki na pewno przyczynią się do stworzenia silnej marki ze świadomym właścicielem konta.

konto profesjonalne

Konto profesjonalne – narzędzia

Pulpit profesjonalny umożliwia skorzystanie z bogatej oferty narzędzi do promocji konta. W większej mierze skierowane są one do rozporządzania reklamami partnerskimi. Możesz wybrać sobie cel, który chcesz osiągnąć za pośrednictwem reklamy swojego postu: więcej odwiedzin na profilu, na witrynie lub więcej wiadomości. Możliwości Instagrama są w stanie podpowiedzieć, które posty najbardziej nadają się do promowania.

Na koncie profesjonalnym zdobywasz informacje na temat aktywnych i nieaktywnych reklam, możesz również stworzyć spotkanie z wyborem daty w kalendarzu. W narzędziach znajdziesz jeszcze możliwość zapisu odpowiedzi na najpopularniejsze pytania, aby ułatwić sobie kontakt z klientem.

Po oznaczeniu produktów na swoim profilu możesz utworzyć sklep na Instagramie z możliwością zakupu. Do tej opcji również dołączone są statystyki, które pozwalają określić, co najbardziej podoba się klientom.

Konto profesjonalne – dodatkowe zasoby

Pulpit profesjonalny posiada również dodatkowe zasoby dołączone zaraz pod narzędziami. Na liście znajduje się kilka opcji, które mogą okazać się niezwykle przydatne przy prowadzeniu konta.

Właściciel konta profesjonalnego może sprawdzić, jak rozwijają się inni twórcy poprzez dodawanie nowych wpisów w aktualnościach. Na podstawie załączonych treści jesteś w stanie zainspirować się oraz także dodać coś nowego na swój profil. Pod wyświetlanymi postami Instagram od razu zadbał o dołączenie paska z napisem „Dodaj post”.

Za pośrednictwem dodatkowych zasobów możesz dołączyć do społeczności instagramowego przewodnika dla twórców. Dzięki wiedzy o nowościach z pewnością wpiszesz się w aktualne trendy i zastosujesz najlepsze formy przekazu. Dodatkowe zasoby umożliwiają również zarządzanie komentarzami, zgłoszenie spamu lub naruszenia na koncie.

konto profesjonalne

Podsumowanie

Konto profesjonalne na Instagramie niesie ze sobą wiele korzyści. Dzięki włączeniu tego statusu sprawdzisz nie tylko statystyki, ale i skorzystasz z kilku narzędzi oraz zasobów.

Dodatkowe funkcje pomogą Ci w tworzeniu atrakcyjnego contentu w Internecie na podstawie zainteresowań followersów. W razie wątpliwości co do prowadzonej działalności, skontaktuj się z nami i przedstaw swój problem!

Poprzedni wpis
Przekierowania 301 i 302 – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie SEO
Następny wpis
Jak założyć fanpage na Facebooku?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds