Założenie fanpage’a na Facebooku daje dużo możliwości rozwoju Twojej działalności. Dzięki tej opcji zbudujesz społeczność klientów w przestrzeni internetowej i wypromujesz swoje produkty. Fanpage, ze względu na swoje zastosowanie, posiada szereg funkcji, które usprawniają sprzedaż i prowadzenie profilu. Sprawdź, jak założyć fanpage na Facebooku w kilku krokach, przy pomocy tego wpisu!
Z tego artykułu dowiesz się, jak założyć fanpage na Facebooku!
Spis treści:
- Czym jest fanpage na Facebooku?
- Podstawowe informacje o stronie
- Informacje dotyczące firmy lub marki
- Jak założyć fanpage – nie zapomnij o zdjęciach!
- Przycisk działania – jak założyć fanpage?
- Jak założyć fanpage – dodatkowe opcje
- Jak założyć fanpage – podsumowanie
Czym jest fanpage na Facebooku?
Fanpage na Facebooku to profil marki lub własna strona, która ma za zadanie usprawnić kontakt z klientami oraz zaprezentować produkty i usługi. W skład fanpage’a wchodzi kilka elementów:
- opis profilu, który mówi o działalności firmy, o celach i wartościach zespołu;
- zdjęcie profilowe oraz tło z elementami reklamowymi;
- link do autorskiej strony lub sklepu z dostępnymi produktami i usługami;
- dane kontaktowe, które zapewnią więcej opcji interakcji z klientami.
Na autorskim fanpage’u można publikować różnego rodzaju treści: wypowiedzi tekstowe, zdjęcia, materiały video oraz animacje. Wartościowe wpisy pozwolą uzyskać firmie tytuł eksperta i uwiarygodnić wizerunek w sieci.
Obecnie utworzenie fanpage’a jest możliwe tylko przy posiadaniu konta na Facebooku. Do otworzenia tej opcji wymagana jest rejestracja użytkownika, ponieważ wyłącznie osoba fizyczna może być jej administratorem. W celu założenia fanpage’a wejdź na stronę główną swojego prywatnego konta i kliknij na rozwiniętym menu „Strony”. Tam pojawi się propozycja utworzenia fanpage’a.
Podstawowe informacje o stronie
W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony o wpisanie podstawowych informacji o stronie. Dwie informacje z nich są wymagane, aby strona miała prawo istnieć na platformie. Do podstawowych informacji zaliczają się:
- nazwa;
- kategoria, inaczej dziedzina działalności;
- krótki biogram.
Nazwa strony musi być krótka i prosta do zapamiętania. Postaraj się nie wpisywać tutaj żadnych dodatkowych informacji i ozdobników, ponieważ uzupełnisz je później, w kolejnych krokach.
W biogramie w krótki sposób przedstaw siebie lub swoją działalność. Musi być on przejrzysty i odznaczać się prostotą wypowiedzi: dzięki temu klient będzie od razu wiedział, czym zajmuje się Twoja firma. Najlepiej, aby krótka notka o marce prezentowała konkretne dokonania działalności lub jej wartości i misję.
Informacje dotyczące firmy lub marki
W dalszej części zostaniesz poproszony o wprowadzenie szczegółowych informacji o firmie. Są one bardzo ważne z perspektywy potencjalnego klienta. W załączone pola należy wpisać wszystkie aktualne informacje, takie jak dane kontaktowe oraz lokalizację firmy i jej miejsce działalności.
Dołączenie aktualnych numerów telefonów oraz maila pozwoli usprawnić kontakt z klientami, a lokalizacja – dojazd do siedziby firmy. Nie zapomnij również o wpisaniu godzin otwarcia: dzięki nim klienci będą wiedzieć, o jakiej porze mogą się z Tobą skontaktować lub przyjechać do firmy.
Jak założyć fanpage – nie zapomnij o zdjęciach!
Fanpage na Facebooku zyskuje w oczach klientów po wprowadzeniu zdjęcia profilowego oraz tła. Załączane grafiki reprezentują przede wszystkim usługi i produkty, które klient może zobaczyć w rzeczywistej przestrzeni. Najczęściej za zdjęcie profilowe służy logo firmy, które zwiększa rozpoznawalność i stanowi identyfikację profilu.
Zdjęcie w tle rzuca się w oczy jako pierwsze po zajrzeniu na profil. Interesująca grafika może zachęcić potencjalnych odbiorców do zapoznania się z ofertą strony. Grafika w tle musi być nie tylko estetyczna, ale też zawierać odpowiednie wizualizacje. Najlepiej, aby było to zdjęcie produktów i usług znajdujących się aktualnie w sprzedaży, a nie losowe zdjęcie z bazy grafik. Taka fotografia na pewno zainteresuje odbiorców.
Przed dołączeniem zdjęć do profilu pamiętaj o konkretnych wymiarach, które pozwolą zachować odpowiednią jakość. Opatrz je logiem firmy, aby zachować spójność i identyfikację wizualną marki.
Przycisk działania – jak założyć fanpage?
Pod polami umożliwiającymi dołączenie grafik fanpage na Facebooku dysponuje również przyciskiem działania. Jest on związany z akcjami, które klient może wykonać na stronie. Facebook oferuje szereg zaawansowanych opcji, które wyszukasz za pomocą paska przewijania.
Każdy właściciel strony może określić formy kontaktu z klientami, ale też w razie potrzeby udostępnić możliwość rezerwacji czy złożenia zamówienia. To samo dotyczy również zakupu biletów czy wyświetlenia produktów dostępnych aktualnie w sprzedaży. Przycisk działania na Facebooku skonstruowany jest tak, aby zawierał wszystkie ważniejsze akcje usprawniające prowadzenie działalności.
Jak założyć fanpage – dodatkowe opcje
Oprócz powyższych funkcji fanpage na Facebooku umożliwia połączenie firmowego konta z aplikacją WhatsApp, która pozwoli zwiększyć zasięgi. Opcja wymaga jedynie wpisania numeru telefonu w celu wysłania kodu do weryfikacji konta.
Wśród dodatkowych opcji na pewno należy wymienić możliwość poszerzenia odbiorców strony z grona znajomych na Facebooku. Do tego dochodzi określenie rodzaju powiadomień, jakie chcesz otrzymywać, jeśli nie chcesz przeoczyć żadnej aktualizacji na stronie. To samo tyczy się też maili marketingowych i promocyjnych. Po wprowadzeniu tych ustawień profil jest gotowy do podjęcia dalszego działania.
Jak założyć fanpage – podsumowanie
Fanpage na Facebooku daje o wiele więcej możliwości niż zwykły profil. Jeśli jesteś właścicielem firmy lub osobą publiczną, pomyśl o stworzeniu swojej własnej witryny na platformie. Jeżeli potrzebujesz pomocy w założeniu fanpage lub jego prowadzeniu, skontaktuj się z nami!