Blog to popularna forma dzielenia się treściami z szerokim gronem odbiorców. Obecnie każda osoba na świecie ma możliwość założenia osobistego bloga w Internecie. Dla prawidłowej funkcjonalności warto na pewno sięgnąć po kilka dodatkowych opcji i załączyć je na swojej stronie. Sprawdź, jak funkcje bloga wpływają na jego wizerunek!

Z tego artykułu dowiesz się, jak blog pomaga w prowadzeniu własnej działalności w Internecie!

Spis treści:

  1. Czym jest blog?
  2. Dlaczego warto założyć bloga?
  3. Czy zakładanie bloga w roku 2023 jest opłacalne?
  4. Praktyczne funkcje bloga – jak zwiększyć jego możliwości?
  5. Funkcje bloga – podsumowanie

Czym jest blog?

Blog to autorska strona internetowa, która stanowi platformę do zamieszczania opowieści pisanych przez właściciela. Strona tego typu zawiera chronologicznie uporządkowane wpisy, które składają się z tekstu ciągłego i dodatkowych zdjęć. Blogi umożliwiają również archiwizowanie i kategoryzowanie tekstów.
Ponadto blogi często dysponują możliwością komentowania wpisów, dzięki czemu autor i komentujący zaczynają tworzyć społeczność. Każdy użytkownik Internetu może dodać swoją opinię i zapewnić sobie kontakt z właścicielem bloga. Podobnie działają również twórcy, którzy pozostawiają swoje wypowiedzi u innych znanych blogerów i wchodzą we współpracę.

Twórca może porozumiewać się ze swoimi odbiorcami nie tylko poprzez artykuły. Robi to także za pomocą zdjęć, materiałów wideo i nagrań dźwiękowych. Wszystkie treści przekazują konkretny komunikat dla pozostałych użytkowników, a jednocześnie zachęcają do interakcji.

Obecnie w Internecie możemy spotkać kilka rodzajów blogów. Wyróżniamy strony osobiste, związane ze stylem życia konkretnej osoby, oraz specjalistyczne – dotyczące dziedziny nauki, sztuki, wykonywanego zawodu lub jakiegoś zjawiska.

funkcje bloga

Dlaczego warto założyć bloga?

Blog jest bardzo ważny z perspektywy społeczności internetowej. Pozwala wchodzić czytelnikom i twórcom w interakcje. Zapewnia platformę, gdzie mogą dzielić się swoimi opiniami i przemyśleniami. Wiele dobrego zyskują również firmy sprzedające produkty lub udostępniające usługi. Dzięki specjalistycznym wpisom będą mogły zaznajomić potencjalnych klientów ze swoimi działalnością, produktami i usługami.

Prowadzenie firmowego bloga z całą pewnością zwiększa możliwości marki. Dzięki prawidłowej zachęcie i profesjonalnym artykułom klient może zdecydować się na zakup lub skorzystanie z wybranej usługi. Aktualizując bloga pokazujesz, że klient i jego zdanie jest dla Ciebie ważne. Bierzesz go pod uwagę przy sprzedaży. Odbiorcy będą chętni nawiązać z Tobą współpracę i skorzystać z oferowanych produktów i usług.

Strona z aktualizacjami jest również lepiej postrzegana przez Google. Dla wyszukiwarki jest to znak, że działalność się rozwija i staje się coraz atrakcyjniejsza dla klientów. W dodatku wpływa to na jej topical authority, o którym możesz przeczytać w naszym wcześniejszym wpisie.

funkcje bloga

Czy zakładanie bloga w roku 2023 jest opłacalne?

Funkcje bloga są nieograniczone. Przy nowych aplikacjach do udostępniania treści ta forma dalej stanowi dobre miejsce do wymiany informacji z klientami. Dołączenie odnośników do mediów społecznościowych może go wesprzeć i zadbać o nowe grono obserwatorów.

Niektóre treści dołączane do aplikacji typu Instagram czy Snapchat funkcjonują w tej przestrzeni bardzo krótko. Na blogu żaden materiał nigdy nie zostaje wyparty przez nowe informacje; możesz je edytować i odświeżać do woli, aby przypomnieć je swoim klientom. Prowadzenie bloga jest istotne dla wielu stron internetowych: wpisy będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, co na pewno ułatwi potencjalnym klientom dotarcie do Twojej społeczności.

Na Facebooku lub Instagramie często można zostać zablokowanym. Blog na własnej stronie internetowej nie zniknie bez Twojej ingerencji. Dzięki niemu możesz porozumieć się z klientami, jeśli przypadkiem zostaniesz pozbawiony dostępu do konta w social mediach. Blog to wyłącznie Twoja przestrzeń do działania.

Dzięki założeniu bloga zdobędziesz tytuł eksperta w swojej dziedzinie, który rzeczywiście zna się na biznesie i oferowanych produktach. Twoja strona zyska w wynikach pozycjonowania, co wpłynie na przyrost klientów i umożliwi dotarcie do nowych osób.

Praktyczne funkcje bloga – jak zwiększyć jego możliwości?

Posiadanie bloga niesie ze sobą sporo korzyści. Jeśli zabiegasz o jak najlepszy kontakt ze swoimi klientami, zadbaj o dodatkowe funkcje bloga. Ich dostępność rozszerzy Twoją działalność w Internecie.

Na Twoim blogu powinny znaleźć się funkcje ułatwiające klientom poruszanie się po stronie. Zaliczyć do tego można możliwość przejrzystego wyszukiwania treści i kanał RSS, który powiadomi subskrybentów o wpisach lub ważnych informacjach, które pojawiły się na blogu.

Zadbaj o możliwość archiwizowania postów, która zorganizuje wszystkie treści i ułoży w osobne kategorie. Do tego dodaj informacje kontaktowe, które na pewno polepszą kontakt z odbiorcami. Ważne miejsce zajmuje tutaj również umieszczenie odnośników do profili w mediach społecznościowych.

Jeśli blog obfituje w grafiki oraz pliki, stwórz dodatkowe miejsce na ich przechowywanie. Zadbaj również o filtr antyspamowy do komentarzy, który pozwoli oddzielić rzeczywiste treści od zwykłego spamu. Ta funkcja ułatwi uporządkowanie wypowiedzi na blogu.

Pozycjonowanie stron również wpływa na prawidłowe działanie bloga. Jest to rzecz niezbędna do wykonania, jeśli chcesz zaistnieć w Internecie. Zadbaj przede wszystkim o optymalny kod HTML i odpowiedni schemat publikowanych treści na stronie, tzn. słowa kluczowe i struktury tekstu. Spróbuj wykluczyć też wszystkie błędy oraz usterki.

funkcje bloga

Funkcje bloga – podsumowanie

Funkcje bloga ułatwiają prowadzenie własnej działalności w Internecie. Blog nie tylko zapewni każdemu użytkownikowi zbudowanie swojej przestrzeni, ale również długotrwały kontakt z odbiorcami. Przy tworzeniu bloga warto pamiętać o kilku zasadach, które omawialiśmy w poprzednim wpisie. Warto zastosować je na swojej stronie w celu uzyskania większych zasięgów.

Poprzedni wpis
Jak założyć fanpage na Facebooku?
Następny wpis
Kanał nadawczy – nowe możliwości Instagrama

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds