Analityka internetowa

Jeśli prowadzisz działalność w Internecie, potrzebujesz wiedzy na temat tego, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej. Inaczej Twoje działania prowadzone są po omacku. Brak wiedzy, które kampanie i które kanały przynoszą pożądane efekty uniemożliwia skalowanie sprzedaży i hamuje rozwój firmy. Zbyt często widzieliśmy przepalane budżety reklamowe przez prowadzenie kampanii bez dobrze wdrożonych narzędzi analitycznych. Dlatego zawsze kładziemy nacisk na to, by poprawnie je skonfigurować na samym początku współpracy.

Jak działają narzędzia analityczne i co umożliwiają?

Analityka internetowa to proces zbierania, analizowania i interpretowania danych dotyczących interakcji prowadzonych w obrębie Twojej strony. Dzięki temu możesz zrozumieć, jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze efekty, jakie błędy wyeliminować, a także jak poprawić procesy konwersji i zwiększyć zyski.

Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi zaliczamy:

Google Analytics (w tym wersja najnowsza, GA4)

darmowe narzędzie umożliwiające kompleksową analizę ruchu i działania użytkowników w obrębie Twojego sklepu lub strony internetowej

Pixel Facebooka

narzędzie dostarczane przez Meta, umożliwiające śledzenie aktywności użytkowników na potrzeby działań reklamowych na Facebooku i Instagramie, obejmuje śledzenie z wykorzystaniem przeglądarki, a więc jest często zawodne (co rozwiązuje kolejne narzędzie)

API konwersji Facebooka (CAPI)

narzędzie również dostarczane przez Meta, cel jego działania jest podobny jak w przypadku Pixela, jednak informacje wysyła z poziomu serwera strony, a nie przeglądarki, tak więc ustawienia przeglądarek użytkowników końcowych nie mają na nie wpływu

Pixel i Api konwersji TikToka

narzędzie dostarczane przez TikTok, umożliwiające śledzenie aktywności użytkowników na potrzeby działań reklamowych na tym medium, obejmuje śledzenie z wykorzystaniem zarówno przeglądarki jak i zdarzeń z poziomu serwera

Pixele / Kody śledzenia innych dostawców

(Bing, Yandex, Pinterest, LinkedIn, Twitter)

Potrzebujesz wdrożenia narzędzi analitycznych w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami.

Inne przydatne narzędzia

Powyższe narzędzia i programy służą stricte analizie danych oraz pomagają w optymalizacji kampanii reklamowych i wyborze najbardziej rentownych kanałów działań. Istnieje natomiast szereg innych rozwiązań, które mogą przydać się Twojej firmie, zależnie od obszaru prowadzonej działalności i modelu biznesowego. Zaliczamy do nich:

Katalog i sklep na Facebooku / Instagramie

katalog umożliwia tworzenie osobnego formatu kampanii (sprzedaż z katalogu) oraz umożliwia wdrożenie remarketingu dynamicznego, sklep na Facebooku i Instagramie z kolei w przystępy sposób prezentuje ofertę Twojego sklepu internetowego na tych portalach

Hotjar

narzędzie pozwalające analizować interakcję użytkowników z witryną, tworzyć mapy ciepła i określać punkty wejścia i wyjścia użytkowników – wszystko to na potrzeby polepszania UX witryny internetowej

Google Merchant Center

narzędzie od Google, które umożliwia zarządzanie katalogiem produktów Twojego sklepu, dzięki czemu produkty mogą pokazywać się w sieci Google, w bezpłatnych informacjach oraz w płatnych reklamach produktowych; w połączeniu z kodem marketingowym pozwala wdrożyć marketing dynamiczny w Google

Google Remarketing Tag

tag od Google, który pozwala wysyłać informacje na temat interakcji użytkowników z konkretnymi produktami, dzięki czemu można wdrożyć opisany wyżej remarketing dynamiczny

i wdrożenie analityki

PONAD
1x
wzrost
sprzedaży

Sprawdź, jakie wyniki wykręcamy dla naszych Klientów!

Strona stronie nie równa – czyli jak dostosować narzędzia do Twoich potrzeb?

Nasi specjaliści w zakresie analityki internetowej posiadają wiedzę i doświadczenie w pracy z różnymi branżami i narzędziami analitycznymi. Dzięki temu możemy dostosować nasze usługi do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Dzięki dopasowanemu wdrożeniu narzędzi analitycznych możesz:

Zrozumieć, jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze efekty
Zidentyfikować błędy na stronie internetowej i poprawić procesy konwersji
Monitorować wyniki i wykrywać trendy w biznesie
Zwiększyć zyski i osiągnąć lepsze wyniki

Chcesz zweryfikować wdrożenie narzędzi lub wdrożyć je od zera? Porozmawiajmy na ten temat.

Kluczem do sukcesu jest nie tylko poprawne wdrożenie analityki, ale też efektywne działanie w wielu kanałach marketingowych. Sprawdź nasze usługi:

Google Ads

Social Media Ads

Pozycjonowanie stron

Strony i sklepy internetowe

Foto/video marketing

Copywriting

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds