Interesujący i prosty w wyszukaniu profil na LinkedIn to podstawa w kontaktach zawodowo-biznesowych. Twój profil musi być kompletny, czyli składać się ze wszystkich niezbędnych elementów. Do takich komponentów należy podsumowanie, które jasno określi wizerunek profilu i Twoją działalność. Zobacz, czym charakteryzuje się podsumowanie na LinkedIn i jak je poprawnie napisać!

Z tego artykułu dowiesz się, jak przygotować atrakcyjne podsumowanie na LinkedIn!

Spis treści:

  1. Czym jest podsumowanie na LinkedIn?
  2. Jakie korzyści daje dołączenie podsumowania?
  3. Podsumowanie na LinkedIn – jak napisać je poprawnie?
  4. Podsumowanie

Czym jest podsumowanie na LinkedIn?

Podsumowanie na LinkedIn jest jednym z najważniejszych elementów profilu. Jest to miejsce, gdzie można szczegółowo przedstawić swoją działalność zawodową. Do wykorzystania masz aż 2600 znaków. Podsumowanie, ze względu na swoje przeznaczenie, powinno być rozwinięciem nagłówka, który streszcza się w zaledwie kilku słowach.

Tekst podsumowania powinien precyzyjnie określać, dlaczego tu jesteś i czego oczekujesz. Warto o to zadbać, ponieważ ten element profilu wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. W podsumowaniu kluczowe jest pierwsze 100–200 znaków, który zamienia się w meta opis dla wyszukiwarek.

Podsumowanie na LinkedIn stanowi uzupełnienie profilu – internetowego CV, które tworzysz za pośrednictwem serwisu. To właśnie w tym miejscu dokładnie opisujesz to, co zaznaczyłeś wcześniej w nagłówku.

Jakie korzyści daje dołączenie podsumowania?

Podsumowanie na LinkedIn jest bardzo ważne z perspektywy odbiorców. Użytkownicy przeglądający profil z wypełnionymi wszystkimi elementami wiedzą, że jest on kompletny i zawiera wszystkie niezbędne informacje. To z pewnością bardziej zachęci ich do współpracy.

Nagłówek, ze względu na swoje przeznaczenie, jest tylko swego rodzaju reklamą konta. To dopiero podsumowanie rozwija w pełni wszystkie informacje o umiejętnościach i doświadczeniach użytkownika. Przed załączeniem podsumowania upewnij się, że wszystkie dane z tego pola są spójne z pozostałymi elementami profilu. To doda wiarygodności Twojej wizytówce.

Dzięki dodaniu podsumowania poprawisz wyniki wyszukiwania Twojego profilu. LinkedIn posiada swój algorytm, w który warto się wpisać, aby uzyskać większy zasięg wśród użytkowników. Kompletny profil stanowi lepsze referencje, dlatego może pojawić się w wynikach wyszukiwania. To właśnie takie profile otrzymają najwięcej ofert.

Dodanie podsumowania wpływa również na sposób pozycjonowanie profilu w wyszukiwarce Google. Dzięki temu elementowi może dotrzeć do Ciebie więcej użytkowników spoza samego LinkedIn. Wystarczy, że będą to osoby, które potrzebują kogoś z podobnym doświadczeniem zawodowym lub ofertą, które wyszukają Twój profil za pomocą Google.

Dobre podsumowanie na LinkedIn pomoże szybciej uzyskać wymierne cele na platformie. W związku z dołączeniem tego elementu do profilu możesz otrzymywać więcej ofert oraz zapytań. Dzięki podsumowaniu jesteś osobą widoczną na LinkedIn, więcej osób zagląda na Twój profil. Aby wyniki były w pełni zadowalające, musisz pamiętać również o pozostałych elementach konta. Powinieneś uzupełnić wszystkie!

Podsumowanie na LinkedIn wpłynie również na rozwój konwersji z innymi użytkownikami. Swoimi chwytliwymi tekstami możesz sprawić, że ktoś się z Tobą skontaktuje w konkretnej sprawie. W takim podsumowaniu należy przede wszystkim pokazać, że znasz się na swojej pracy!

podsumowanie na LinkedIn

Podsumowanie na LinkedIn – jak napisać je poprawnie?

W podsumowaniu powinny znaleźć się informacje na temat mocnych stron oraz doświadczenia zawodowego właściciela profilu. Użytkownicy serwisów internetowych nie lubią doszukiwać się ukrytych intencji, dlatego zdecyduj się na prosty i jednoznaczny zapis. Musisz określić w swoim podsumowaniu, kim jesteś i jakiego rodzaju pracy szukasz. Jeśli uwzględniłeś to już wcześniej w nagłówku, wystarczy to wyszczególnić.

Postaraj się napisać, co możesz dać od siebie firmie. Dzięki temu przedsiębiorstwa prędzej zdecydują się zapoznać z danymi kontaktowymi, aby móc z Tobą porozmawiać. Wpłynie to na rozwój konwersji z użytkownikami.

Zadbaj o słowa klucze, które zwiększą wyniki wyszukiwania Twojego profilu. Możesz powtórzyć tekst, który posiadasz w nagłówku, ale odpowiednio go sformatować i wyszczególnić. Jeśli decydujesz się na dłuższy opis, nie zapomnij o przejrzystości tekstu. Najlepiej, aby składał się z 4–6 wersowych akapitów, ponieważ długie ściany tekstu nie są czytelne. W razie potrzeby umieść emotikony zgodne z wizualizacją Twojego zawodu.

Jeśli działasz w mediach społecznościowych, pochwal się tym i umieść linki do tych profili. To samo tyczy się również wszystkich uzyskanych nagród i osiągnięć. Wszystkie te rzeczy mówią o nabytym doświadczeniu i wyróżniają Twój profil na tle pozostałych kandydatów. Firmy zauważą, że jesteś osobą aktywną, która nie boi się podejmowania wyzwań i szuka nowych rozwiązań służących polepszeniu Twojego wizerunku zawodowego i umiejętności.

Zaglądanie na profile użytkowników zajmujących się podobną branżą może zainspirować do napisania swojego podsumowania. Jeśli odróżniasz się czymś od pozostałych, nie zapomnij o tym napisać już na początku. Zapoznaj firmy ze swoimi zainteresowaniami. Po drugiej stronie może znaleźć się ktoś, kto poszukuje właśnie takiej osoby jak Ty!

Staraj się napisać podsumowanie w pierwszej osobie, ponieważ wpłynie to na pozytywny odbiór. Pisząc ze swojej perspektywy, przedstawiasz realnego człowieka, który dba o kontakt z pozostałymi użytkownikami LinkedIn.

podsumowanie na LinkedIn

Podsumowanie

Podsumowanie na LinkedIn jest ważnym elementem profilu, który mówi o jego kompletności i chęci rozmowy z użytkownikami. Poprawnie wypełniony może wpłynąć na widoczność oraz pozycjonowanie profilu przez LinkedIn i Google. Nigdy o nim nie zapominaj, niezależnie od dziedziny Twojej działalności. Jest to doskonałe miejsce do szczegółowego opisu swojego doświadczenia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu profilu na LinkedIn, skontaktuj się z nami!

Poprzedni wpis
Fanpage czy zwykły profil – co daje większe możliwości?
Następny wpis
Subskrypcja na Instagramie – co daje właścicielom firm?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds