Nagłówek na LinkedIn – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

Aktualności

Interesujący profil na LinkedIn wzbudza ciekawość użytkowników i potencjalnych pracowników. Każda taka wizytówka firmy musi składać się z kilku podstawowych elementów, które przyczyniają się do wzrostu atrakcyjności konta. Do takich składników z pewnością będzie należał nagłówek z kilkoma informacjami na temat Twojej działalności. Zobacz, jakie podjąć kroki, aby napisać poprawnie nagłówek na LinkedIn!

Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć atrakcyjny nagłówek na LinkedIn!

Spis treści:

  1. Dlaczego warto założyć LinkedIn?
  2. Nagłówek na LinkedIn – po co go dodawać?
  3. Jak napisać poprawnie nagłówek na LinkedIn?
  4. Zalety dołączenia nagłówka na LinkedIn
  5. Nagłówek na LinkedIn – podsumowanie

Dlaczego warto założyć LinkedIn?

LinkedIn znacznie ułatwia prowadzenie kontaktów zawodowo-biznesowych. Serwis umożliwia wyszukiwanie przyszłych pracowników, tworzenie wizytówki czy oferowanie miejsc pracy i stażu. Aplikacja usprawnia poruszanie się po tej sferze, dlatego zalecamy wszystkim pracownikom i firmom założenie profilu.

Z oferty LinkedIn mogą skorzystać również przedsiębiorstwa. Profil firmy na tej platformie jest źródłem najważniejszych informacji: wśród nich znajdziesz rok powstania czy liczbę zatrudnionych pracowników, które pozwolą określić, z na ile dużym przedsiębiorstwem masz do czynienia.

Profil na LinkedIn jest pewnego rodzaju wizytówką firmy i jej identyfikatorem. Dzięki niemu zwiększysz też jej widoczność w sieci. To bardzo dobra droga do rozwoju kontaktów zawodowych. Z tego względu bezwzględnie trzeba zadbać o wygląd konta.

Ze względu na swoje możliwości aplikacja umożliwia tworzenie płatnych reklam, które oczywiście mają wielki wpływ na polepszenie kontaktów. Do osób można dotrzeć na podstawie lokalizacji i języka, charakteru branży czy nazwy stanowiska. Przy tworzeniu reklamy warto pamiętać, że Linkedln po wybraniu konkretnych kryteriów podsumuje, ilu znalazł pracowników. Jedna reklama może zostać dostarczona do kilku grup.

Założenie firmowego profilu gwarantuje również dokumentowanie kolejnych działań przedsiębiorstwa. Aplikacja umożliwia publikowanie wpisów, które mogą informować o nowych projektach, produktach czy współpracach. Najlepiej, by takie wpisy były wyrażone w prosty i precyzyjny sposób, podparty np. fotorelacją.

nagłówek na LinkedIn

Nagłówek na LinkedIn – po co go dodawać?

Posiadanie nagłówka niesie ze sobą wiele korzyści. Poprawnie skonfigurowany daje jeszcze więcej możliwości działania, a przede wszystkim wpływa na zwiększenie liczby odbiorców. Wpisane frazy i odniesienia mogą zaważyć o wyświetleniu profilu podczas wyszukiwania na platformie. Trzeba w pierwszej kolejności zadbać o takie słowa, które zapewnią wzrost zainteresowania profilem danej działalności.

Nagłówek to miejsce, gdzie można się zaprezentować. Dzięki zamieszczeniu tej opcji pracodawcy będą wiedzieć, z kim mają do czynienia i w jakiej tematyce działalności się obracasz. Podobnie działają konta firmowe, które są skoncentrowane w większej mierze na wyszukiwaniu nowych pracowników i ambasadorów. Poprzez informacje zawarte w nagłówku firma lepiej się przedstawi potencjalnemu pracownikowi.

Poprawnie napisany nagłówek na LinkedIn przyczynia się do polepszenia widoczności profilu. Jego umieszczenie jest rzeczą niezbędną, ponieważ pojawia się on zawsze po nazwie profilu. Jest to jeden z pierwszych elementów, które zauważasz na koncie danego użytkownika. Pokazywany jest także w momencie dodania komentarza lub publikowania treści. Nagłówek na LinkedIn jest więc nieodłączną częścią konta.

Warto również wspomnieć tutaj o pozycjonowaniu profilu przez wyszukiwarkę Google. Użyte frazy mogą przyczynić się do poprawy pozycjonowania konta w Internecie, nie tylko w samej aplikacji LinkedIn.

nagłówek na LinkedIn

Jak napisać poprawnie nagłówek na LinkedIn?

Nagłówek na LinkedIn może zawierać maksymalnie 220 znaków. W tych kilku słowach należy w precyzyjny sposób przedstawić się wszystkim odbiorcom. Aby zwiększyć wyniki wyszukiwania, postaraj się wystosować prosty komunikat składający się z tagów związanych z obszarem Twojej działalności.

Profil biznesowy może skorzystać z hasła, określającego motto przedsiębiorstwa. Przy tworzeniu nagłówka użyj wyrazów bliskoznacznych, które opisują działalność firmy na kilka sposobów. Wyrazy w nagłówku będą tworzyć pewnego rodzaju słowa klucze.

Przy wprowadzaniu słów kluczy niezbędna jest kolejność pojawiających się wyrazów. Nagłówek na LinkedIn nie zawsze pokazuje się w całości. Najlepiej na początku podać dziedzinę lub wskazać na wykonywany zawód.

Staraj się unikać żargonu firmowego, który mógłby być niezrozumiały dla potencjalnych odbiorców. Przedstaw siebie i swoją firmę w taki sposób, aby wszyscy zrozumieli komunikat. Musi on być prosty, a jednocześnie zawierać w sobie wszystkie najważniejsze informacje, które chcesz przekazać użytkownikom. Jeśli udzielasz się na rynku międzynarodowym, zadbaj o to, aby nagłówek był dostępny w innych językach, najlepiej angielskim.

Nagłówek na LinkedIn może zawierać dodatkowe hashtagi. Naucz się ich poprawnie używać lub skorzystaj ze swojego unikalnego tagu marki, który jest już znany szerszej grupie odbiorców.

nagłówek na LinkedIn

Zalety dołączenia nagłówka na LinkedIn

Stworzenie prostego w odbiorze nagłówka posiada wiele pozytywów. W tej części wpisu postaramy się przedstawić najważniejsze z nich:

  • zwiększa wyniki wyszukiwania Twojego profilu oraz wpływa na pozycjonowanie go w wyszukiwarce Google;
  • jest doskonałym miejscem do prezentacji profilu, swojej działalności, celów działania;
  • poprawia widoczność profilu w obrębie całego serwisu LinkedIn;
  • ułatwia poszukiwanie pracowników lub firm spoza kraju działalności;
  • zwiększa grono odbiorców.

Nagłówek na LinkedIn – podsumowanie

Nagłówek na LinkedIn jest bardzo ważny z perspektywy odbiorcy i przyszłych pracowników. Odpowiednio dobrane frazy mogą wpłynąć na lepsze wyniki wyszukiwania profilu. Jest to też doskonałe miejsce do precyzyjnej prezentacji i przedstawienia celów firmy. Jeśli chcesz uzyskać kilka wskazówek na temat prowadzenia profilu na LinkedIn, skontaktuj się z nami! Z pewnością polepszymy działanie Twojej biznesowej wizytówki dla profesjonalistów!

Poprzedni wpis
Identyfikacja wizualna – o czym pamiętać, aby trafić do swojej grupy odbiorców?
Następny wpis
Fanpage czy zwykły profil – co daje większe możliwości?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds