Wiele firm przed dołączeniem do Facebooka zastanawia się nad odpowiednim rodzajem konta. Właściciele mniejszych biznesów nie do końca wiedzą, co bardziej opłaca się założyć – fanpage czy zwykły profil.

W tym wpisie przedstawimy Ci wszystkie ważniejsze informacje odnośnie do obu rozwiązań. Podpowiemy, która z opcji bardziej nadaje się do rozwinięcia biznesu i oferuje więcej możliwości. Po przeczytaniu naszego artykułu na pewno uda Ci się określić, która z omawianych opcji zwiększy skuteczniej zasięg Twojej działalności!

Z tego artykułu dowiesz się, który rodzaj konta bardziej nadaje się do prowadzenia biznesu!

Spis treści:

  1. Jak promować firmę na Facebooku?
  2. Fanpage czy zwykły profil – różnice
  3. Fanpage czy zwykły profil – co jest lepsze dla rozwoju biznesu?
  4. Podsumowanie

Jak promować firmę na Facebooku?

Firma na Facebooku może stać się rozpoznawalna z wykorzystaniem różnych metod. Oprócz strony marki możesz zdecydować się na założenie grupy, która wpływa na tworzenie społeczności. Co więcej, zwykli użytkownicy oraz fani marki mogą bez przeszkód się na niej udzielać przez aktywne dodawanie komentarzy i wpisów.

Przez Facebooka duże firmy i mniejsze przedsiębiorstwa mogą kierować swoich odbiorców do pozostałych mediów społecznościowych. Dzięki dołączeniu linków do profilu użytkownik może zostać przekierowany do innej aplikacji, na bloga lub do sklepu z aktualną ofertą produktów.

Wielki wpływ na promocję firmy mają oczywiście Facebook Ads, które przyczyniają się do znacznego wzrostu sprzedaży produktów. Reklamy na Facebooku przybierają różne formy: może to być zdjęcie (również większa ich ilość, która tworzy rodzaj wizualnej karuzeli), jak i materiał video. Do tego można doliczyć także możliwość połączenia obrazu lub filmu z podłączonymi do niego produktami.

Facebook dobiera odbiorców reklam na podstawie ich profilu, lokalizacji oraz zachowań internetowych. Jeśli użytkownik zawiesi wzrok na dłużej na jakiejś reklamie, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wizualizacja pokaże mu się ponownie za jakiś czas. W dalszej części tego artykułu podpowiemy, który rodzaj konta jest stworzony do kreowania reklam – fanpage czy zwykły profil.

Oprócz powyższych możliwości ogromne znaczenie w dzisiejszym marketingu posiada również dobrze dobrana identyfikacja wizualna, czyli wszelkie grafiki marki. Jeśli wpisujesz się w najnowsze trendy, a zdjęcie Twojej firmy zawiera wszystkie najważniejsze elementy i informacje, na pewno zachęci potencjalnego klienta do odwiedzin strony marki.

fanpage czy zwykły profil

Fanpage czy zwykły profil – różnice

Zwykły profil użytkownika Facebooka przede wszystkim kieruje się do osób prywatnych. Zwykły profil to konto osobiste, które posiada ograniczenie ilości znajomych do pięciu tysięcy osób. Jest to więc spory problem dla przedsiębiorstw, które chciałyby stać się bardziej znane – nie tylko w obrębie terenu swojej działalności.

W przeciwieństwie do konta osobistego fanpage nie posiada takich ograniczeń. Koncentruje się na promowaniu firmy i zamiast znajomych pozyskuje fanów, których potencjalna ilość jest nieograniczona.

Strona na Facebooku pozwala na tworzenie reklam oraz przeglądanie statystyk. Dzięki danym na temat obserwujących jesteś w stanie dopasować przekaz firmy do ich ulubionych treści i skutecznie trafić do grupy docelowej konta. Facebook Ads umożliwia tworzenie reklam w postaci zdjęć lub materiałów filmowych.

Konto prywatne nie oferuje takich funkcji, ponieważ jest skierowane do zwykłych użytkowników; musi być nazwane z imienia i nazwiska. Dane te są wymagane jedynie przy tworzeniu strony, ponieważ tylko osoba prywatna może być jej administratorem. Utworzenie profilu prywatnego do działalności firmowej może skutkować blokadą lub całkowitym zawieszeniem konta.

fanpage czy zwykły profil

Fanpage czy zwykły profil – co jest lepsze dla rozwoju biznesu?

Na podstawie powyższych ustaleń można jasno określić, co nadaje się lepiej do promocji biznesu – fanpage czy zwykły profil. Tylko możliwości fanpage’a są na tyle szerokie, że mogą przyczynić się do faktycznego rozwoju przedsiębiorstwa. Wyłącznie tutaj posiadasz dostęp do danych analitycznych, które ułatwiają prowadzenie działalności. Wszystkie takie dane możesz pobrać poprzez eksportowanie do pliku .csv lub .xls.

W przeciwieństwie do prywatnego profilu, fanpage posiada system do tworzenia kampanii reklamowych w postaci Facebook Ads. Obecnie masz do wyboru kilka rodzajów formatów reklam, z czego najważniejsze to dołączenie obrazu oraz materiału filmowego. Oprócz tego firma może wykorzystać do reklamowania produktów i usług materiał błyskawiczny i formę kolekcji. Oba te formaty wiążą się z interakcją potencjalnego klienta względem reklamy za pomocą przycisku Call to Action, który automatycznie przenosi do oferty.

Wraz z otworzeniem konta firmowego otrzymujesz możliwość zweryfikowania swojej domeny. Fanpage jest rzeczą niezbędną przy okazji większego biznesu, który posiada kilka stron i sklepów. Dzięki prawidłowej organizacji statystyki wszystkich kont zostaną uporządkowane.

Założenie konta firmowego ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem i kontakt z klientami. Na profilu dołączysz wszystkie informacje dotyczące działania firmy, godziny otwarcia, telefon oraz adres, których często poszukują użytkownicy. Do tego dochodzi również przycisk działania. Służy on do podjęcia akcji przez klientów, którzy mogą szybko dokonać zamówienia lub obejrzeć produkty ze sklepu.

Fanpage ułatwia również tworzenie wydarzeń, które stanowią dobre źródło promocji działalności. Możesz ustawić wydarzenie w konkretnej lokalizacji lub zdalnie na wybranym przez siebie komunikatorze. Teraz już nie musisz się zastanawiać, co lepiej nadaje się do prowadzenia biznesu – fanpage czy zwykły profil.

fanpage czy zwykły profil

Podsumowanie

Działalność na Facebooku związana z rozwojem firmy jest rzeczą niezbędną w dzisiejszych czasach. Z perspektywy prowadzenia biznesu lepiej wypada fanpage. Przy założeniu strony marki właściciele firm otrzymają szereg funkcji do wykorzystania, które pozwolą im zwiększyć sprzedaż i utworzyć społeczność. Jeśli chcesz uzyskać więcej wskazówek w związku z prowadzeniem konta firmowego na Facebooku – skontaktuj się z nami!

Poprzedni wpis
Nagłówek na LinkedIn – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
Następny wpis
Podsumowanie na LinkedIn – rady dla pracowników

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds