Pinterest od lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród użytkowników mediów społecznościowych. Wyróżnia się na tle pozostałych aplikacji, ponieważ tworzy idealną przestrzeń do inspiracji oraz dzielenia się różnorodnymi pomysłami. Z Pinteresta za pośrednictwem reklam mogą również korzystać duże firmy i mniejsze przedsiębiorstwa. Zobacz, jak możesz wykorzystać Pinterest Ads do szerzenia swojej działalności w internetowej przestrzeni!

Z tego artykułu dowiesz się, czym są Pinterest Ads!

Spis treści:

  1. Co to jest Pinterest?
  2. Pinterest Ads – sposób na reklamowanie swojego przedsiębiorstwa!
  3. Jakie formaty plików można udostępniać przez Pinterest Ads?
  4. Przydatne rady dla firm – jak prawidłowo promować swoją działalność?
  5. Pinterest Ads – podsumowanie

Co to jest Pinterest?

Pinterest jest serwisem przeznaczonym do dzielenia się treściami wizualnymi. To rodzaj wyszukiwarki, gdzie znajdziesz mnóstwo inspiracji i pomysłów do zrealizowania w domu. Wszystkie piny możesz zapisać na tablicach, które służą do grupowania i porządkowania materiałów. Ty również możesz dodać swoje własne piny, aby podzielić się nimi z pozostałymi użytkownikami Pinteresta!

W społeczności Pinteresta świetnie odnajdą się również większe firmy i mniejsze przedsiębiorstwa. Wszystkie z nich mogą skorzystać z pomocy Pinterest Ads do promowania swoich produktów i usług, aby zwiększyć sprzedaż oraz dotrzeć do nowych klientów.

Pinterest zapewnia przechowywanie materiałów w jednym miejscu za pośrednictwem zakładek. Użytkownik nie musi zapisywać zdjęć na komputerze, gdzie może je łatwo pogubić. Dzięki udostępnianym plikom na Pintereście przeglądający uzyska również dostęp do linków prowadzących do konkretnych stron.

Pinterest Ads

Pinterest Ads – sposób na reklamowanie swojego przedsiębiorstwa!

Pinterest pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników. Możliwość zapisania pinu na tablicy pozwoli odbiorcy wrócić w to samo miejsce i zżyć się z ulubionymi markami. W aktualnościach pokazywane są piny wybrane na podstawie ostatniej aktywności, dlatego nowe treści na pewno zostaną pokazane kolejnym użytkownikom.

W szerzeniu działalności z pewnością przydadzą się Pinterest Ads. Są one bardzo podobne do systemów reklamowych pozostałych aplikacji społecznościowych. Można w nich określić swoje cele, które zwiększą zasięgi i interakcje pomiędzy użytkownikami.

Wśród celów reklamowych na Pintereście możemy wyróżnić:

  • zaangażowanie, czyli interakcje użytkowników z profilem firmowym;
  • widoczność, czyli zwiększenie dostępu dla większej ilości odbiorców, poszerzanie świadomości o istnieniu marki;
  • ruch, czyli przekierowywanie użytkowników do wybranej witryny internetowej przez pina;
  • konwersje związane z podejmowaniem akcji na stronie, np. dodaniem produktów do koszyka.

Pinterest Ads posiadają również wybrane formaty do tworzenia akcji reklamowych. Do najpopularniejszych formatów możemy zaliczyć piny promowane. Ten format związany jest z promowaniem konkretnego pina, który może zostać wyświetlony w większej częstotliwości na głównej stronie. Wśród formatów reklamowych wyróżniamy również piny wykonane z materiału filmowego, przekierowania do pobrania wybranej aplikacji, a także kolaż kilku zdjęć w kształcie karuzeli.

Tworzenie reklam jest możliwe tylko z profilu biznesowego. Na koncie prywatnym takie funkcje nie są dostępne.

Pinterest Ads

Jakie formaty plików można udostępniać przez Pinterest Ads?

Pinterest Ads dysponuje pięcioma formatami reklamowymi. Pin promowany może zostać wprowadzony w postaci zdjęcia w formacie png lub jpg. Taki pin nie może mieć większego rozmiaru niż 10 MB. Warto na to zwrócić uwagę przy tworzeniu reklamy, ponieważ jakość pliku wpływa na postrzeganie treści wizualnych przez użytkowników. Za pośrednictwem pinu promowanego potencjalny klient zostanie przeniesiony do wybranej witryny po jednym kliknięciu.

Reklama może zostać udostępniona również za pomocą materiału filmowego. Taki filmik może trwać od 4 sekund do 15 minut. Dostępne formaty pliku video to mp4, mov oraz m4v z maksymalnym rozmiarem 2 GB. Należy pamiętać, że wysokość kosztów reklamy jest zależna od długości filmu.

Film można wyświetlić w standardowej lub maksymalnej szerokości. Maksymalna szerokość jest szczególnie zalecana właścicielom firm. Dzięki temu użytkownik skupi się na treści filmu i nic nie będzie go rozpraszać.

Jeśli twoja firma posiada dostęp do oficjalnej aplikacji, z pewnością przyda Ci się format umożliwiający jej promowanie. Taki pin posiada postać zdjęcia z opisem oraz dodatkowym linkiem, który przekierowuje do Google Play lub App Store. Format dopuszcza również pobieranie aplikacji za pośrednictwem Pinteresta bez wyjścia do kolejnej aplikacji.

Pinterest Ads dysponuje również formatem w postaci karuzeli, która pozwala załączyć jednocześnie kilka zdjęć lub filmików do przewijania. W ten sposób możesz zaprezentować kilka produktów ze swojej oferty albo wskazać zastosowania jakiejś usługi. Do każdego z nich warto dołączyć tytuł oraz opis.

Ostatni format do zaprezentowania to piny zakupowe. Ten typ reklamy przypomina katalog z wybranymi produktami, bardzo podobny do tego na Facebooku lub Instagramie.

Pinterest Ads

Przydatne rady dla firm – jak prawidłowo promować swoją działalność?

Pinterest jest miejscem, gdzie główną rolę pełnią treści wizualne. W promowaniu swojej działalności warto postawić na dobrej jakości pliki graficzne oraz zastosować odpowiedni format. Przy okazji tworzenia reklamy z materiału filmowego zadbaj o dodanie napisów. Tekst pozwoli od razu określić temat i treść filmiku.

Przy korzystaniu z możliwości Pinterest Ads nie zapomnij również o targetowaniu reklam. Działania podjęte w ramach tego procesu pozwolą określić właścicielom firm płeć, wiek, lokalizację i język reklamy. Dzięki temu uda Ci się dotrzeć do Twojej grupy docelowej. Wielki wpływ na pozyskanie kolejnych klientów mają również tagi. Do jednej grupy reklam możesz stworzyć aż 20 000 słów kluczowych!

Pinterest Ads – podsumowanie

Pinterest to jeden z wielu sposobów na poszerzenie swojej działalności w mediach społecznościowych. Aplikacja służy do dzielenia się inspiracjami i pomysłami, ale może też stanowić dobre miejsce do pozyskania klientów. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat działania w mediach społecznościowych – skontaktuj się z nami!

Poprzedni wpis
Dlaczego optymalizacja adresów URL pod kątem SEO jest tak ważna?
Następny wpis
Czym jest WordPress?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds