Hashtagi – jak z nich korzystać, aby zwiększyć zasięgi na Instagramie?

Marketing Internetowy

Promocja treści udostępnianych na Instagramie jest niezbędna. Do wzrostu zasięgu możesz w wielu przypadkach przyczynić się sam, jeśli tylko nauczysz się poprawnie używać tych możliwości, jakie oferuje interesujące nas medium. Z całą pewnością do tej grupy możesz doliczyć hashtagi, popularne oznaczenia na Instagramie. Sprawdź, jak mogą one zwiększyć Twoje zasięgi i zareklamować Twoją działalność w mediach społecznościowych!

Z tego artykułu dowiesz się, jak hashtagi wpływają na promocję Twojego profilu!

Spis treści:

  1. Czym są hashtagi na Instagramie?
  2. Jakie wymieniamy rodzaje hashtagów?
  3. Hashtagi na Instagramie – jak z nich korzystać, aby działały poprawnie?
  4. Sposoby na wyszukiwanie najpopularniejszych słów
  5. Podsumowanie

Czym są hashtagi na Instagramie?

Hashtagi były początkowo związane z branżą IT i procesem programowania. Dopiero za sprawą uruchomienia sieci IRC stały się dostępne w mediach społecznościowych. Po raz pierwszy zostały zaproponowane na Twitterze w celu grupowania tematycznie postów.

Pojęcia oznacza słowo lub kilka słów zbitych w jedną całość poprzedzone znakiem „#”. Znak ten służy do oznaczania treści. Podczas dodawania ich do posta na Instagramie często możesz się spotkać z listą proponowanych hashtagów. Dzięki temu rozwiązaniu nawet po wpisaniu jednej litery alfabetu odnajdziesz interesujące propozycje.

Hashtagi ze względu na swoją rozpoznawalność stały się nie tylko stałym elementem mediów społecznościowych. Dodaje się je w reklamach produktów oraz w treściach artystycznych.

Takie oznaczenia nie tylko grupują posty i liczne publikacje, ale też zwiększają zasięgi konta na Instagramie. Jeśli użyjesz popularnego tagu, możesz w łatwy sposób przyczynić się do pozyskania nowych obserwatorów. Nowi followersi mogą zapewnić influencerom liczne współprace lub udostępnienie treści na innych profilach czy witrynach internetowych.

Używanie hashtagów w codziennej komunikacji na Instagramie niesie ze sobą również korzyści wizerunkowe. Twoja firma lub marka postrzegana jest jako nowoczesna, idąca za trendami Instagrama. Taki sposób udostępniania treści jest szczególnie pomocny w komunikacji w młodymi użytkownikami.

hashtagi na Instagramie

Jakie wymieniamy rodzaje hashtagów?

Obecnie na serwisach społecznościowych wyróżnia się kilka rodzajów hashtagów. Stosuj je rozważnie, tak aby zapewnić sobie zasięgi w obrębie swojej działalności i osób zainteresowanych.

Typy hashtagów na Instagramie:

  • związane z miejscem zamieszkania lub miejscem działalności, np. #krakow, #polska. Ich użycie pozwoli zdobyć dodatkowych followersów z konkretnego regionu lub kraju zamieszkania. Są to jedne z najpopularniejszych hashtagów stosowanych na Instagramie.
  • branżowe, które dotyczą przede wszystkim konkretnej firmy lub marki, np. #stradivarius, #cropp. Jest to unikatowy hashtag używany przez właściciela konta lub jego fanów, którzy mogą pochwalić się zdjęciami z zakupionymi produktami lub usługami. Dzięki temu wszystkie posty, które wiążą się z daną akcją i usługami grupują się;
  • akcji i kampanii reklamowych, które mogą promować dane hasło, np. #akcjademokracja. Dzięki nim akcje i kampanie zostaną szybciej rozpowszechnione się w sieci;
  • produktowe i tematyczne, dotyczące konkretnej tematyki lub grupy sprzedawanych produktów, np. #swiecezapachowe, #podroze. Hashtagi tego typu pomagają użytkownikom Instagrama znaleźć posty związane z ich zainteresowaniami i poszukiwanymi produktami. Są bardzo pomocne przy promowaniu konkretnych usług i produktów.

hashtagi na Instagramie

Hashtagi na Instagramie – jak z nich korzystać, aby działały poprawnie?

Jeśli chcesz zdobyć zasięgi za pośrednictwem hashtagów, musisz pamiętać o kilku zasadach. Poprawne stosowanie oznaczeń pozwoli Ci uzyskać upragnione efekty i zdobyć więcej potencjalnych odbiorców.

Znacznika „#” nigdy nie wolno oddzielać spacją, ponieważ traci wtedy swoje prawdziwe przeznaczenie. Hashtag musimy zapisać jako całość. Spacją oddzielamy jedynie następujące po sobie oznaczniki.

Nie stosuj żadnych znaków interpunkcyjnych oraz przestankowych. Najlepiej, aby oznaczenie nie było rozbudowane i składało się z maksymalnie dwóch – trzech słów. Wszystkie zapisujesz bez użycia polskich znaków, ponieważ wtedy istnieje możliwość dotarcia do zagranicznych odbiorców.

Jeśli zawierasz kilka słów w jednym oznaczeniu, pamiętaj, aby nie oddzielać ich spacją. Każdy wyraz rozpoczynaj wielką literą. Dzięki temu zastosowaniu ułatwisz dostęp do swoich wpisów potencjalnym odbiorcom.

Nie używaj zbyt wielu hashtagów w jednym poście, ponieważ może to odstraszyć nowych followersów. Potencjalni odbiorcy będą myśleć, że zależy Ci bardziej na szybkiej promocji konta, a nie na pracy nad profilem. Post z wykorzystaniem wielu hashtagów wygląda nieestetycznie.

W miarę możliwości korzystaj z listy popularnych słów, które pomogą Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Należy je stosować z rozwagą i dopasować do tematyki udostępnianych treści. Dla właścicieli firmy polecane jest stworzenie własnego hasła, które będzie unikalne i identyfikowane z działaniami usługi.

hashtagi na Instagramie

Hashtagi na Instagramie – sposoby na wyszukiwanie najpopularniejszych słów

Używanie popularnych hashtagów zwiększa zasięgi na Instagramie. Istnieje kilka sposobów pomocnych w wyszukiwaniu najpopularniejszych słów. W pierwszej kolejności warto skorzystać z aplikacji dostępnych do pobrania, które sugerują propozycje tych najpopularniejszych.

Poszczególne strony internetowe pozwalają wskazać najpopularniejsze hashtagi związane z konkretną marką. Są to zazwyczaj słowa, które wspiera algorytm Instagrama. Spróbuj stworzyć zestawienie takich stron internetowych i wypisać najpopularniejsze słowa związane z Twoją działalnością.

Najpopularniejsze hashtagi możesz sprawdzić również bezpośrednio na Instagramie za pomocą narzędzia do wyszukiwania tagów. Przy wpisaniu konkretnego słowa będziesz mieć możliwość sprawdzenia ilości postów.

Podsumowanie

Hashtagi są jedną z najpopularniejszych form promocji na Instagramie. Jeśli będziesz stosował je prawidłowo, na pewno uda Ci się powiększyć grono potencjalnych odbiorców.

Poprzedni wpis
Rolka na Instagramie – jak nagrać wyjątkowy materiał video?
Następny wpis
Przekierowania 301 i 302 – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie SEO

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds