Biogram na Instagramie od razu rzuca się w oczy po włączeniu wybranego profilu na platformie. Jego atrakcyjność może znacznie wpłynąć na powiększenie grona obserwatorów. Przed załączeniem biogramu warto go wcześniej dokładnie zaplanować i sprawdzić, jak wpisać się w najnowsze trendy Instagrama. Sprawdź, jak ta dodatkowa funkcja może wesprzeć działalność każdego użytkownika Internetu!

Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć atrakcyjny biogram na Instagramie!

Spis treści:

  1. Co to jest biogram na Instagramie?
  2. Jak stworzyć idealny biogram na Instagramie?
  3. Jak dodatkowe załączniki wpływają na zasięgi profilu?
  4. Jakie zalety posiada dołączenie biogramu na Instagramie?
  5. Biogram na Instagramie – podsumowanie

Co to jest biogram na Instagramie?

Biogram na Instagramie to krótki opis dołączony do profilu, który jest umiejscowiony zaraz pod zdjęciem profilowym i przed udostępnionymi postami. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, które widzą wszyscy użytkownicy Instagrama. Jego atrakcyjność może w duży sposób wpłynąć na to, czy Twój profil zostanie zaobserwowany przez potencjalnego oglądającego.

Biogram na Instagramie każdego użytkownika może liczyć maksymalnie 150 znaków. Ma za zadanie zaznajomić potencjalnych odbiorców z tematyką Twojego konta na Instagramie, przekazać informacje o marce, przedstawić skrótowo właściciela. Wielu osobom jest niekiedy bardzo trudno przedstawić wszystkie niezbędne informacje w tak małej liczbie znaków.

Ta niewielka przestrzeń do wykorzystania zmusza właściciela konta do wykazania się konkretnością i także przejrzystością w publikowanej treści. Jest to jedno z pierwszych zadań na profilu, które pokazują, jak działa Instagram i co jest najważniejsze dla współczesnego użytkownika.

Aby dodać biogram na Instagramie, wystarczy wejść na swoje konto i kliknąć szary przycisk „Edytuj profil”. Po włączeniu tej opcji otworzy się szeroka lista pól do uzupełnienia. W jednej z luk możesz w szybki i praktyczny sposób uzupełnić brakujące dane w biogramie.

biogram na Instagramie

Jak stworzyć idealny biogram na Instagramie?

Dołączenie atrakcyjnego biogramu na Instagramie daje wiele korzyści. Reklama profilu w ograniczonej ilości 150 znaków nie jest jednak wcale taka prosta. W pierwszej kolejności należy zadbać o określenie, co zamierzasz zamieszczać na swoim profilu oraz również w jakiej tematyce chcesz się obracać. Jeśli zamierzasz prowadzić Twój profil na zasadzie osobistego bloga, zaznacz, kim jesteś i jakie treści chcesz przekazywać.

W opisie swojej działalności zadbaj o konkretność wypowiedzi. Precyzuj jasno, czym się zajmujesz i co szczególnego znajduje się w obszarze Twojego zainteresowania.

Spróbuj skorzystać z dodatkowych emotek i także hashtagów. Znaki graficzne bardzo dobrze wpisują się w ogólny sposób komunikacji Instagrama. Twój biogram stanie się kolorowy i atrakcyjny dla oka potencjalnego obserwatora. Emotki niosą ze sobą konkretne treści, dlatego warto dopasować je do tematyki konta.

Staraj się pisać hasłowo. Unikaj pełnych zdań. Na Instagramie liczy się przede wszystkim precyzja i szybki komunikat. Jeśli posiadasz firmowy hashtag, dodaj go – w ten sposób zwiększysz zasięgi swojego konta.

Warto pamiętać, że do opisu należeć będą również pozostałe informacje zamieszczone na profilu. Powinny być one spójne z treściami udostępnionymi w biogramie. Do tych informacji zaliczają się:

  • nazwa użytkownika, najlepiej trafna i łatwa do zapamiętania;
  • kategoria, która wskaże działalność profilu oraz także zaoszczędzi ilość znaków do użycia w biogramie;
  • adres, szczególnie pomocny przy promowaniu konta firmy i usług stacjonarnych;
  • dane kontaktowe, które ułatwią i zwiększą możliwość komunikacji z właścicielem konta.

Jeśli nadal masz problemy ze skonstruowaniem swojego biogramu na Instagramie, przeglądaj profile konkurencji oraz także znanych osób. Po zdobyciu doświadczenia i obyciu w świecie Instagrama na pewno uda Ci się stworzyć coś unikalnego i nietypowego.

Jak dodatkowe załączniki wpływają na zasięgi profilu?

Biogram na Instagramie umożliwia dołączenie dodatkowych załączników do opisu profilu. Należą do nich przede wszystkim linki, hashtagi oraz odsyłacze do innych profili na Instagramie. Wszystkie te opcje mogą przyczynić się do wzrostu liczby obserwujących.

Do biogramu można dołączyć jeden aktywny link. Jeśli chcesz odesłać w nim do materiałów InstaStories albo konkretnego postu na Instagramie, pamiętaj o edycji linku za każdym razem po opublikowaniu nowej treści.

Aktywny link możesz dołączyć również do autorskiej strony internetowej lub witryny z możliwością zakupu produktów. To na pewno ułatwi obserwującym zapoznanie się z Twoją działalnością.

Szczególnie pomocny przy promocji profilu może okazać się firmowy hashtag. Miłośnicy Twojej marki będą mogli wykorzystać go w swoich zdjęciach. Przyszłym obserwatorom zapewni praktyczne dołączenie do społeczności, jeśli hashtag okaże się popularny w przestrzeni Instagrama.

Przydatne w użyciu są również odnośniki do innych profili na Instagramie. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększysz szanse na przybycie nowych followersów. Możesz w prosty i praktyczny sposób połączyć społeczność z innymi osobami z obrębu Twojej działalności.

biogram na Instagramie

Jakie zalety posiada dołączenie biogramu na Instagramie?

Dołączenie biogramu do profilu na Instagramie niesie ze sobą wiele korzyści. Ze względu na możliwości tej platformy każdy użytkownik może na kilka sposobów zwiększyć zasięgi i zareklamować swoją działalność.

Kilka najważniejszych zalet wynikających z dołączenia biogramu na Instagramie:

  • zwiększa atrakcyjność profilu i uzupełnia wszystkie niezbędne informacje;
  • streszcza w kilku słowach działalność właściciela konta;
  • ułatwia kontakt użytkownika z influencerami;
  • promuje dodatkowe usługi, produkty i również inne konta na Instagramie;
  • usprawnia tworzenie dużej społeczności.

Biogram na Instagramie – podsumowanie

Skorzystanie ze wszystkich możliwości Instagrama znacząco wpływa na zwiększenie atrakcyjności profilu. Biogram na Instagramie powinien być konkretny i przejrzysty oraz także zawierać najważniejsze treści związane z działalnością konta. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu konta w mediach społecznościowych, zapraszamy do kontaktu.

Poprzedni wpis
Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku lub Instagramie?
Następny wpis
Rolka na Instagramie – jak nagrać wyjątkowy materiał video?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds