Do klientów warto docierać przez jak najwięcej kanałów społecznościowych. Z pewnością przyda się do tego TikTok, który jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform na świecie. Aplikacja ta pozwala tworzyć kreatywne materiały wideo, ale też przyczynia się do praktycznej realizacji działań biznesowych. Szczególnie widoczna jest jego popularność wśród młodych użytkowników. Zobacz, o co możesz zadbać, aby Twoje konto na TikToku wzniosło się na wyżyny popularności!

Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawnie prowadzić konto na TikToku!

Spis treści:

  1. Co daje firmie konto na TikToku?
  2. Jak działa TikTok?
  3. Wygląd profilu – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
  4. Konto na TikToku – zadbaj o interesujące treści!
  5. Konto na TikToku – podsumowanie

Co daje firmie konto na TikToku?

Firma zyskuje bardzo dużo przez aktywność na TikToku. Dzięki platformie można dostać się do odbiorców młodszego i starszego pokolenia, którzy chętnie używają tej aplikacji do przeglądania i tworzenia treści. Warto wpisać się w najnowsze trendy i zastosować taki przekaz, aby postrzegano go pozytywnie.

Konto na TikToku umożliwia tworzenie płatnych reklam, które możesz wykorzystać w celu np. zwiększenia zasięgu czy konwersji. Do tego dochodzą również liczne formaty reklamowe, które składają się z konkretnej liczby sekund. Do reklamy można wykorzystać zdjęcie lub dźwiękowy materiał wideo. Z pewnością jest to też doskonała platforma do stworzenia hashtagu brandu, którym mogą posługiwać się użytkownicy TikToka.

TikTok, podobnie jak pozostałe media społecznościowe, może służyć do promowania produktów i usług. Zachęcający profil oraz materiały z pomysłem mogą zachęcić do odwiedzin większą ilość odbiorców. Na TikToka zaglądają również influencerzy, z którymi możesz nawiązać współpracę.

Ze względu na swój algorytm TikTok jest w stanie dotrzeć do odbiorców, którzy już w jakiś sposób mieli kontakt z podobną tematyką. Konto na TikToku może w takim wypadku zwiększyć zasięgi o osoby rzeczywiście zainteresowane. Przez swój profil możesz również przekierować ich na pozostałe aplikacje społecznościowe. Pamiętaj, aby dodać wtedy wszystkie potrzebne linki!

Jak działa TikTok?

Konto na TikToku, ze względu na swoje możliwości, daje szereg opcji nadających się do wykorzystania przez duże firmy i mniejsze przedsiębiorstwa. Wyświetlanie filmików odbywa się w zapętleniu, odbiorcy mogą reagować na wszystkie treści i zostawiać komentarze. Na tej platformie można szybko zaistnieć, tylko trzeba dostosować się do kilku zasad i wpisać w trendy TikToka.

Algorytm tej aplikacji działa na zasadzie poszukiwania osób szczerze zainteresowanych, które mogły mieć już wcześniej kontakt z podobną tematyką. Jeśli jakieś materiały mają niską ilość odtworzeń, TikTok umieści je w zakładce „Odkryj”. Jest to kolejny sposób na zdobycie nowych obserwujących.

Ważne miejsce w algorytmie TikToka zajmuje również lokalizacja. Mniejsze firmy mogą szybko dostać się do odbiorców, którzy mieszkają w okolicy siedziby Twojej firmy.

konto na TikToku

Wygląd profilu – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

Wygląd profilu ma duże znaczenie w kontakcie z pozostałymi użytkownikami. Nazwa konta powinna się wyróżniać, ale być jednocześnie krótka i łatwa do zapamiętania. Przy tworzeniu profilu firmowego najlepiej posłużyć się nazwą firmy, która jest jej cechą charakterystyczną i ją identyfikuje.

Profil na TikToku posiada, oprócz nazwy konta, jeszcze drugą, która może składać się z imienia i nazwiska lub dotyczyć tematyki działalności. Druga opcja jest szczególnie polecana właścicielom film, którzy mogą zostać wyszukani właśnie po tym słowie kluczowym. Potencjalny klient od razu będzie wiedział, z jaką branżą ma do czynienia.

Do prezentacji profilu z pewnością należy zaliczyć również biogram na maksymalną liczbę 80 znaków. Postaraj się go dobrze wykorzystać, informując w nim klienta o swojej działalności i celach konta lub prezentowanych treściach. Przy koncie firmowym szczególnie pomocne może okazać się wprowadzenie odnośników do pozostałych mediów społecznościowych, strony internetowej lub sklepu.

W przypadku zdjęcia profilowego warto skorzystać z firmowego logo na jasnym tle, które będzie lepiej widoczne dla przyszłych klientów. Obraz musi dobrze wpisywać się w rozmiar i nie zawierać małych, trudnych do odczytania elementów.

Konto na TikToku – zadbaj o interesujące treści!

Treści udostępniane na TikToku muszą nie tylko wyrażać jasne i precyzyjne komunikaty, ale i wpisywać się w najnowsze trendy. Do wykorzystania w aplikacji masz filtry oraz wbudowany edytor. Podczas obróbki możesz skorzystać z muzyki, naklejek oraz pola tekstowego.

Pod względem działania firmy z pewnością przydadzą się tutaj treści związane z kategorią „edukacja i tutoriale”. Marka może przekazywać swoim odbiorcom liczne ciekawostki związane z ich obszarem działalności, a w międzyczasie promować swoje produkty i usługi. Świetnie sprawdzą się również tutoriale, które wyjaśnią krok po kroku, jak prawidłowo korzystać z oferowanych produktów.

Ciekawą propozycją treści może się okazać również challenge, dzięki któremu oznaczysz innych użytkowników w celu podjęcia przez nich wyzwania. Taki rodzaj materiału bywa bardzo korzystny, jeśli firmom uda się do tego odpowiednio podejść. Staraj się wpisywać w trendy i przekształcać je odpowiednio pod działalność firmy. Zadawaj pytania w opisach filmiku, aby zaktywizować użytkowników.

Przy publikowaniu treści nie zapominaj o hashtagach, ponieważ wpływają one na dodatkowe zasięgi. Stosuj je poprawnie i nawiązuj w nich do swojej działalności. Wystarczy 4–5 hashtagów, dzięki którym odbiorcy będą mogli wyszukać Twój filmik.

konto na TikToku

Konto na TikToku – podsumowanie

TikTok jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, której odbiorcami są zarówno młodzież, jak i dorośli. Założenie konta na tej platformie jest szczególnie polecane właścicielom firm. Mniejsze biznesy mogą szybko spopularyzować działalność na swoim obszarze. Dzięki wpisaniu się w najnowsze trendy i regularności nowym firmom na pewno uda się poszerzyć swoje grono odbiorców.

Poprzedni wpis
Grupa na Facebooku – jak stworzyć własną społeczność?
Następny wpis
Identyfikacja wizualna – o czym pamiętać, aby trafić do swojej grupy odbiorców?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds