Połączenie mediów społecznościowych z działalnością firmy jest w dzisiejszych czasach bardzo opłacalne. Facebook to jedna z najlepszych platform do promowania produktów i usług, dlatego warto się do niej przekonać. Dzięki założeniu grupy nie tylko wpłyniesz na budowanie wizerunku marki, ale też zwiększysz zasięg swojej działalności. Zobacz, jakie możliwości posiada grupa na Facebooku i jak możesz się przyczynić do wzrostu obserwujących!

Z tego artykułu dowiesz się, co daje Twojej firmie utworzenie grupy na Facebooku!

Spis treści:

  1. Czym jest grupa na Facebooku?
  2. Jak stworzyć grupę na Facebooku?
  3. Co daje Twojej firmie grupa na Facebooku?
  4. Jakie aktywności podjąć na grupie firmy?
  5. Grupa na Facebooku – podsumowanie

Czym jest grupa na Facebooku?

Grupa na Facebooku to osobna strona, która łączy wielbicieli danej tematyki lub osoby zainteresowane działalnością marki. Służy ona przede wszystkim do udostępniania wpisów, informacji czy prezentowania nowości. Szczególnie pomocna może okazać się dla właścicieli firm, którym zalecamy również założenie fanpage’a.

Prowadzenie grupy na Facebooku umożliwia budowanie społeczności oraz wizerunku marki. Każdy członek grupy może zadać na niej pytanie, podzielić się swoimi doświadczeniami i komunikować się z firmą w konkretnej sprawie. Grupa na Facebooku dla firm pełni funkcję pewnego rodzaju forum tematycznego, ale też zapewnia promocję swoich usług i produktów.

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Grupę na Facebooku tworzy się w zaledwie kilku krótkich krokach. Należy pamiętać, że grupa może zostać stworzona tylko przez fizycznego użytkownika Facebooka, ponieważ tylko taka osoba może uzyskać tytuł administratora. Po wybraniu opcji z menu na stronie głównej zostajesz przeniesiony do panelu z grupami. Wśród podanych funkcji znajdzie się opcja z możliwością utworzenia społeczności.

grupa na Facebooku

Przy tworzeniu nowej grupy trzeba będzie podać kilka informacji odnośnie działania grupy. W pierwszej kolejności musisz nadać jej nazwę i dostosować ustawienia prywatności. Wybierając prywatną grupę, zmniejszysz ryzyko spamu, ponieważ posty i lista osób z grupy jest możliwa do sprawdzenia tylko przez jej członków. W trakcie określania prywatności możesz zostać poproszony jeszcze o ustawienie widoczności grupy dla pozostałych użytkowników Facebooka.

grupa na Facebooku

Opcjonalnie w trzecim polu możesz zaprosić do grupy swoich znajomych. Po przejściu tych kilku kroków grupa jest gotowa do udostępnienia treści.

Co daje Twojej firmie grupa na Facebooku?

Grupa na Facebooku daje bardzo dużo możliwości w związku z działalnością przedsiębiorstwa. Dzięki wpisom i dyskusjom innych użytkowników badasz rynek i poznajesz potrzeby swoich klientów. Grupa umożliwia również dotarcie do większej liczby członków dzięki temu, że wyświetla się w proponowanych społecznościach do dołączenia. Są one też lepiej pozycjonowane przez Facebooka.

Poprzez aktywność na grupie firma wpływa na wizerunek marki i dzieli się szczegółowymi informacjami odnośnie do swoich produktów. To bardzo pomaga w tworzeniu zwartej i stałej społeczności klientów, którzy nadadzą firmie miano eksperta. Grupa na Facebooku pozwala stworzyć doskonałą przestrzeń wymiany informacji.

Do członków grupy zawsze przychodzi powiadomienie o dodaniu nowego wpisu. Przekłada się to na większą oglądalność treści – w przeciwieństwie do strony na Facebooku. Dzięki grupie możesz skracać dystans pomiędzy firmą i odbiorcami poprzez aktywny udział w dyskusji. Jej członkowie mogą również zostać uprawnieni do dodawania swoich treści.

Grupa na Facebooku jest dobrym miejscem, aby zebrać w nim problemy nękające klientów. To zmusza do szybszej reakcji firmy oraz naprawy błędów. Firma może umieszczać wpisy na grupie w postaci wideo i ankiet oraz prowadzić live’y z możliwością pytań i odpowiedzi.

Na podstawie aktywności członków grupy możesz także odnaleźć osoby nadające się do roli ambasadora. Jeśli zauważysz, że któryś klient aktywnie dzieli się swoimi doświadczeniami i znajomością produktów, możesz zaproponować mu możliwość reprezentowania marki.

grupa na Facebooku

Jakie aktywności podjąć na grupie firmy?

Przy zakładaniu grupy należy określić cel jej działania i temat publikowanych treści. Po zastanowieniu się nad tymi kwestiami na pewno łatwiej będzie Ci ją prowadzić. Nie zapomnij także o firmowej identyfikacji wizualnej, bez której po prostu się nie obędziesz. Pusty profil grupy na pewno nie zachęci odbiorców do odwiedzin i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Z pewnością na grupie przyda się załączenie elementu grywalizacji w postaci odznak. Jest to pewna nagroda dla aktywnych użytkowników, która zachęci ich do podejmowania dalszych działań.

Użytkownicy często wykorzystują grupę na Facebooku do spamowania.  W takim przypadku niezbędne jest ustawienie dodawania postów po wcześniejszej akceptacji przez moderatora. Dzięki temu dasz głos wyłączenie swoim klientom i przychylisz się do ich potrzeb. Jest to bardzo ważne, ponieważ przy większej ilości osób uprawnionych do dodawania treści publikacje firmy mogą nie zostać zauważone.

Przy prowadzeniu działalności na grupie zadbaj o jak najszybszą możliwość rozmowy z klientami. Najlepiej żeby właściciel profilu komentował od razu każdy post członka. 

Zadbaj również o regulamin grupy. Zasady działania społeczności mogą składać się z zaledwie kilku najważniejszych punktów. Poinformuj członków swojej grupy o pożądanych zachowaniach, a także o wykroczeniach, które mogą wpłynąć na zablokowanie użytkownika. Możesz także określić rodzaj treści, które mogą być publikowane na grupie. Tekst regulaminu nie musi być skomplikowany: postaraj się wystosować do członków grupy jasny i prosty komunikat.

Grupa na Facebooku – podsumowanie

Założenie grupy na Facebooku niesie ze sobą liczne korzyści i przyczynia się do łatwego tworzenia społeczności. Dzięki aktywności firmy na tej platformie zyskasz miano eksperta, a także zapoznasz członków grupy z nowościami. Jest to również bardzo dobre miejsce do promocji produktów i usług. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w prowadzeniu działalności na Facebooku, skontaktuj się z nami!

Poprzedni wpis
Jakie możliwości oferuje fanpage na Facebooku?
Następny wpis
Jak zadbać o atrakcyjne konto na TikToku – przydatne rady

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds