W jednym z ostatnich wpisów przedstawialiśmy, jak założyć fanpage na Facebooku. W tej części pokażemy Ci, na co wpływa posiadanie osobnej strony marki na tej platformie i dlaczego jest to tak ważne w dzisiejszych czasach.

Fanpage daje przede wszystkim większe możliwości niż zwykły profil, który ma ograniczone opcje działania i jest mniej widoczny dla potencjalnych odbiorców. Sprawdź, jak fanpage na Facebooku wpłynie na kształtowanie aktywnej społeczności fanów!

Z tego artykułu dowiesz się, jakie zalety wiążą się z założeniem fanpage’a na Facebooku!

Spis treści:

  1. Kiedy założyć fanpage na Facebooku?
  2. Fanpage na Facebooku – dla kogo?
  3. Jakie możliwości daje fanpage na Facebooku?
  4. Facebook Ads, czyli najlepsza forma promocji w Internecie
  5. Zalety posiadania strony marki na Facebooku
  6. Podsumowanie

Kiedy założyć fanpage na Facebooku?

Fanpage na Facebooku można założyć już na początku swojej działalności w celu zbierania zasięgów i pozyskiwania obserwujących z grona znajomych. Pomaga to zwiększyć rozpoznawalność, co jest trudnym zadaniem dla nowego przedsiębiorstwa. Dobrze sprawdzi się również założenie fanpage’a wtedy, kiedy Twoja firma jest już bardziej znana na rynku i posiada pewne doświadczenie w pracy z klientami.

W obecnych czasach większość osób korzysta z platform społecznościowych, dlatego na takiej stronie łatwiej będzie klientowi sprawdzić aktualności i poznać kolejne działania marki. Oprócz tego, fanpage jest dostrzegany przez Google i pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Fanpage na Facebooku – dla kogo?

Fanpage na Facebooku jest przeznaczony dla tych, którzy chcieliby skupić w jednym miejscu klientów swojej działalności. Jest to idealna opcja dla małych, średnich, ale także dużych firm.

Właściciele fanpage’a informują swoich obserwatorów o nowościach. Przekazują im treści związane ze swoją działalnością, ale też tworzą pewnego rodzaju społeczność. Fanpage jest opcją bezpłatną, dlatego każdy z nas może go założyć w bardzo krótkim czasie. Należy pamiętać, że tworzy się go za pomocą aktywnego konta osoby fizycznej, ponieważ tylko ona może zostać jego administratorem.

fanpage na Facebooku

Jakie możliwości daje fanpage na Facebooku?

Fanpage na Facebooku daje szersze możliwości od zwykłego profilu, który ze względu na swoje przeznaczenie nie posiada wszystkich opcji publikowania i docierania do odbiorców. W pierwszej kolejności strona marki przyczynia się do tworzenia zwartej społeczności fanów. Twórcy i firmy starają się odpowiadać na komentarze i zwracać się do poszczególnych użytkowników, co zwiększa zaangażowanie klientów.

Odbiorcy pełnią aktywną rolę w kształtowaniu społeczności: udzielają się w komentarzach, reagują, dołączają swoje propozycje. Warto tutaj wspomnieć o działaniach części wydawnictw książkowych, które udostępniają swoim czytelnikom propozycje okładek kolejnych premier. Użytkownicy mogą wtedy dokonać wyboru. Followersi uświadamiają sobie, że ich zdanie jest ważne, dlatego marka zyskuje coraz więcej zaufania.

Na stronie marki mogą pojawić się opinie użytkowników, oceny działalności firmy czy ich produktów. Dzięki tej interakcji możesz podjąć kolejne kroki i rozwinąć swoją działalność, korzystając z propozycji swoich klientów. Daje to pewien obraz, jak firma jest powszechnie postrzegana na rynku.

Fanpage na Facebooku oferuje również wielkie możliwości w zakresie reklamy. Firmy mogą występować ze swoimi produktami i usługami, wizualizować je za pomocą zdjęć, aby przedstawić realny obraz swojej działalności, i zyskać zaufanie. Najlepiej, aby takie grafiki zawierały wszystkie niezbędne elementy reklamowe oraz dane kontaktowe. Wiele firm dużo zyskuje zakładając najpierw fanpage, ponieważ stworzenie strony internetowej jest płatne i najczęściej wymaga zatrudnienia osoby z zewnątrz.

Podczas tworzenia strony można dokonać kilku wyborów w celu poprawienia organizacji firmy i kontaktu z nią. Facebook umożliwia dołączenie przycisku działania, który pozwala klientom skorzystać z akcji i podjąć się pewnej aktywności. Wśród takich akcji można wymienić:

  • dokonywanie rezerwacji oraz składanie zamówień, np. w przypadku lokali restauracyjnych czy hoteli;
  • zakup biletów na wydarzenia;
  • natychmiastowa rejestracja na stronie przy pomocy specjalnego formularza;
  • wyświetlanie miejsc, w których użytkownicy mogą znaleźć produkty do kupienia;
  • rozpoczęcie chatu przez komunikatory, m. in. WhatsApp i Messenger.

Facebook Ads, czyli najlepsza forma promocji w Internecie

Szczególnie pomocną funkcją w prowadzeniu fanpage’a są Facebook Ads, które umożliwiają tworzenie reklam dopasowanych do konkretnej grupy docelowej. Facebook ma dostęp do danych swoich użytkowników, więc firmy mogą dotrzeć do osób zainteresowanych i potencjalnych klientów. Reklama Facebook Ads wyświetla się tylko tym, którzy prawdopodobnie chcieliby zobaczyć takie treści.

Facebook Ads to najszybszy sposób reklamowania produktów i usług. Zachęcająca kreacja potrafi dotrzeć jednego dnia do tysięcy użytkowników. Jeśli jesteś zainteresowany pomocą w zoptymalizowaniu Facebook Ads, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci stworzyć najlepsze treści reklamowe.

fanpage na Facebooku

Zalety posiadania strony marki na Facebooku

Posiadanie fanpage’a na Facebooku daje z pewnością więcej możliwości niż w przypadku zwykłego profilu. Jest skoncentrowany przede wszystkim na marce i jej działalności. Założenie strony na Facebooku gwarantuje stały kontakt z klientami, którzy proponują nowe rozwiązania i wydają opinie.

Dzięki zastosowaniu ustawień na stronie obserwatorzy mogą podjąć różne działania w związku z firmą: złożyć zamówienie, zobaczyć produkty w sklepie, skontaktować się w wybrany sposób z właścicielami i porozmawiać.

Fanpage jest też dobrym miejscem do reklamowania działalności za pomocą Facebook Ads. Klienci mogą zapoznać się z produktami i usługami bez wychodzenia z domu. Wyświetlające się płatne reklamy pozwalają dotrzeć do nowych klientów.

Marka poprzez kontakt z fanami kreuje swój wizerunek i skraca dystans. Odpowiadając aktywnie na komentarze, zyskuje miano eksperta, który zna się na dziedzinie swojej działalności i wie, co sprzedaje. Firma robi się coraz widoczniejsza i zyskuje na rynku.

Fanpage na Facebooku przyczynia się do zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Poprzez prawidłowe prowadzenie strony i korzystanie z Facebook Ads zachęcisz klientów do poznania działalności. Firma może również założyć sklep bez konieczności wchodzenia z Facebooka, który będzie udostępniany na wzór witryny internetowej.

Podsumowanie

Założenie strony na Facebooku jest na pewno bardziej opłacalne od zwykłego profilu. Jeśli jesteś właścicielem firmy lub konkretnej marki, zdecyduj się na taki krok. W razie potrzeby skontaktuj się z nami i przedstaw swoje wątpliwości, a na pewno Ci pomożemy.

Poprzedni wpis
4 najlepsze sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony
Następny wpis
Grupa na Facebooku – jak stworzyć własną społeczność?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds