4 najlepsze sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony

Pozycjonowanie / SEO

Budowanie profilu linkowego jest jednym z ważniejszych aspektów, o które musisz zadbać, pozycjonując Twój serwis w wyszukiwarkach na pożądane frazy kluczowe. Linki zewnętrzne stanowią więc jeden z elementów składających się na pozycję i widoczność Twoich stron i sklepów. Linki zewnętrzne, przekierowując do Ciebie z domen zewnętrznych, pozwalają budować autorytet Twojej strony internetowej w konkretnej niszy, w której funkcjonujesz. Dostarczając do strony linkowania z zewnętrznych domen (koniecznie z parametrem  „dofollow”), otrzymujesz od nich „moc linku” nazywaną inaczej Link Juice. Pozwala Ci ona zwiększyć wcześniej wspominany autorytet witryny i utworzony przez społeczność umowny wskaźnik Domain Rating (DR), który pomaga zwizualizować potencjał Twojego profilu linkowego. Pozostaje nam odpowiedzieć na jedno pytanie. Gdzie i jak możesz pozyskiwać linki zewnętrzne do Twojej strony i jakie są najlepsze sposoby robienia tego. W poniższych podpunktach przedstawimy kilka codziennych i niecodziennych sposobów na pozyskiwanie linków zewnętrznych.

W dzisiejszym wpisie przedstawimy Ci najlepsze sposoby na pozyskiwanie linków zewnętrznych!

Spis treści:

  1. Pozyskiwanie linków za pomocą techniki Outreach
  2. Kupowanie publikacji artykułów sponsorowanych i wpisów gościnnych
  3. Wydarzenia branżowe, lokalne i konferencje
  4. Pozyskiwanie linków z Wikipedii
  5. Pozyskiwanie linków – podsumowanie

Pozyskiwanie linków za pomocą techniki Outreach

Mówiąc o najlepszych sposobach na pozyskiwanie linków do swoich stron internetowych, trudno jest nie wspomnieć o technice Outreachu.

Outreach polega na kontaktowaniu się z ludźmi, zewnętrznymi działalnościami i stronami w Twojej branży, oferując działanie lub pomoc w zamian za pozyskanie linkowania do Twojej witryny. Sposób ten nie jest szczególnie często wykorzystywane w Polsce. Z kolei w marketingu zagranicznym jest on stosowany bardzo często ze względu na jego atuty i przewagi nad pozostałymi formami linkowania.

Jaka jest jego przewaga? Outreach, w przeciwieństwie do innych metod, polega na pozyskiwaniu rzeczywistych kontaktów i tworzeniu więzi z serwisami i działalnościami związanymi z Twoją niszą. Pisząc do zewnętrznych portali lub stron, staraj się zawsze zaoferować swoją wartość dodatnią. Nieraz w danym miejscu może brakować czegoś istotnego z perspektywy użytkowników. Posiadane przez Ciebie informacje, dane i zestawienia mogłyby je wzbogacić o brakujący, wartościowy content – w zamian za link  „dofollow” do Twojej strony.

Linki oparte na relacjach i współpracy są najlepszymi możliwymi do pozyskania. Najczęściej serwisy, do których kierujesz się w celu pozyskania takiego linku, nie są dostępne na stronach pozwalających zakupić miejsce z artykułem sponsorowanym, z którego podlinkujesz swoją witrynę. Dzięki temu ich Link Juice nie jest rozwodniony. Nie przelewa się w każde miejsce, z którego zostały przesłane pieniądze na rzecz publikacji treści z linkiem. W ten sposób pozyskujesz link z wartościowej strony, nie będącej typowym, dostępnym dla każdego zapleczem.

Oprócz wzmocnienia Twojego profilu linkowego, możesz również liczyć na zdecydowanie bardziej wartościowy ruch, który będzie generowany z pozyskanego przez Ciebie linku. Ruch ze strony zewnętrznej z ograniczoną dostępnością może być cenniejszy o tyle, że nie jest zwyczajnym zapleczem z masową zbieraniną artykułów, tylko ruchem użytkowników stale odwiedzających dany serwis.

pozyskiwanie linków

Kupowanie publikacji artykułów sponsorowanych i wpisów gościnnych

Kolejnym sposobem na pozyskiwanie linków do swojej strony jest zakupienie miejsca do publikacji artykułu sponsorowanego na stronach i zapleczach. Ważne, żeby wiązały się one tematycznie z Twoim biznesem.
Najlepszym sposobem na zdobycie miejsca tego typu jest jego wykupienie w serwisach takich jak WhitePress czy Linkhouse. Wystarczy założyć na nich swoje konto. Od razu po uzupełnieniu w nich budżetu możesz przeglądać dostępne w ich ofercie zaplecza wydawcze, z którymi współpracują. Potem możesz wykupić na nich miejsce na własną publikację.

W takich serwisach możesz znaleźć rozmaite zaplecza o wszelkiej tematyce, różnych kosztach i jakości publikacji – przeważnie adekwatnej do ich ceny. Na stronach typu WhitePress czy LinkHouse masz do dyspozycji rozmaite statystyki serwisów dostępnych w ich ofercie. Mają one pomóc Ci wybrać odpowiedni z nich. Ważne, żeby pasował do tematyki witryny i zgadzał się z Twoim budżetem, który chcesz przeznaczyć na zdobycie linku.
Bardzo ważnym etapem przed dokonaniem wyboru takiego serwisu jest jego przeanalizowanie. Duża część stron niestety może być nieodpowiednia i posiadać niewartościowy ruch oraz pozycje fraz na tematy niezwiązane z Twoją działalnością. Tym samym osłabia ona wpływ zakupionego linku i Link Juice przekazanego do Twojej witryny.

Nie można jednak powiedzieć, że serwisy tego pokroju są złe. Są idealnym i najpopularniejszym miejscem na pozyskiwanie linków do witryn. Przy odpowiedniej wiedzy, budżecie i strategii można zbudować pokaźny i wartościowy profil linkowy. Wzmocni on pozycję Twojej witryny na kluczowe dla biznesu frazy w rankingach Google.

pozyskiwanie linków

Wydarzenia branżowe, lokalne i konferencje

Kolejnym sposobem na pozyskiwanie linków do profilu jest branie udziału w wydarzeniach lokalnych i konferencjach poświęconych Twojej branży. Przy odrobinie wysiłku i chęci pozwolą one nie tylko nawiązać Ci wartościowe relacje i poznać specjalistów z branży. Dadzą Ci również możliwość pozyskania najlepszych linków ze stron internetowych, które normalnie tego nie oferują.

Załóżmy, że otwierasz punkt na lokalnym evencie, który oferuje jakąś wartość zgromadzonym uczestnikom. Jest on sponsorowany przez gminę czy jakieś w miarę duże przedsiębiorstwo. Możesz, jako partner tego wydarzenia, zostać wspomniany na stronie organizatora. Uzyskasz tym samym odniesienie do Twojej witryny.

Przykładowo, jeśli będziesz mieć stanowisko na lokalnym festynie – gminna strona prasowa może o Tobie wspomnieć w swojej publikacji. W ten sposób nie tylko zyskasz wartościowe linkowanie, na przykład ze strony rządowej (najlepsze linki są ze stron .gov). Wzmocnisz także wizerunek swojej firmy, o Twojej działalności usłyszy więcej ludzi i być może pozyskasz nowych klientów.

Pozyskiwanie linków z Wikipedii

Pozyskiwanie linków z Wikipedii to kolejny skuteczny sposób na budowanie wartościowego profilu linkowego. Serwis ten jest zdecydowanie jednym z najbardziej autorytatywnych źródeł w Internecie. Linki z niego cenią wyszukiwarki, przez co pomagają w budowaniu autorytetu Twojej strony.

Niemniej jednak, warto zauważyć, że linki z Wikipedii są linkami „nofollow” , co oznacza, że nie przekazują „mocy”. Mimo to wciąż są one bardzo wartościowe ze względu na renomę źródła, z którego pochodzą. Dodatkowo warto także postawić na nie ze względu na potencjalny ruch, który mogą przyciągnąć do Twojej strony.
Najlepszym sposobem na zdobycie linku z Wikipedii jest dodanie wartościowych i obiektywnych informacji do wpisu na konkretny temat na podstawie informacji z Twojej strony firmowej. Pamiętaj, że Wikipedia to encyklopedia, więc wszelkie próby dodania promocyjnych treści zostaną prawdopodobnie szybko usunięte przez społeczność. Twój wpis powinien dostarczać informacji, które są użyteczne dla czytelników, a nie tylko służyć promocji firmy.

Dodatkowo możesz znaleźć strony na Wikipedii powiązane z Twoją branżą i dokonać wartościowych edycji contentu tych stron. Odbywa się to przez dodanie linków do Twojej strony, jeśli działanie to jest odpowiednie i dodaje wartość do treści obecnych na Wikipedii.

Nie można też zapominać, że owszem, linki „dofollow” przekazują „moc”. Jednakże prawidłowy i zdrowy profil linkowy w oczach robotów Google składa się również z linków z paramentem „nofollow”. Każda strona powinna zachowywać również takie linkowania w swoim profilu.

pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków – podsumowanie

I tak oto dotarliśmy do końca naszego wpisu o sposobach zdobywania wartościowych linków do strony. Oczywiście istnieje wiele innych metod, ale naszym zdaniem te cztery są kluczowe. Zapewniają one najbardziej wartościowe linkowania, które można uzyskać do profilu linkowego swojej strony internetowej.

Poprzedni wpis
Kanał nadawczy – nowe możliwości Instagrama
Następny wpis
Jakie możliwości oferuje fanpage na Facebooku?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds