W ostatnim czasie do Polski dotarła nowa funkcja Instagrama. Od tego momentu coraz więcej twórców i firm decyduje się na założenie kanału nadawczego, który umożliwia chatowanie z followersami. Wszyscy fani przy pomocy tej opcji będą mogli nawiązać bliższy kontakt z twórcami. Opcja chatu zapewnia wiele możliwości tworzenia społeczności dzięki aktywności właściciela konta. Ta możliwość jest szczególnie skierowana do oryginalnych twórców oraz marek, którzy posiadają swoje własne grono fanów. Sprawdź, czym charakteryzuje się kanał nadawczy i jak możesz wykorzystać go do prowadzenia działalności w Internecie!

Z tego artykułu dowiesz się, jakie zalety posiada założenie kanału nadawczego na Instagramie!

Spis treści:

  1. Czym jest kanał nadawczy?
  2. Jak stworzyć kanał nadawczy i zapraszać użytkowników?
  3. Dla kogo jest kanał nadawczy?
  4. Jak działa kanał nadawczy?
  5. Czy warto go zakładać?
  6. Podsumowanie

Czym jest kanał nadawczy?

Kanał nadawczy to jedna z najnowszych funkcji Instagrama, która związana jest z utworzeniem grupowego chatu dla followersów. Ta możliwość pozwala właścicielowi konta na wysyłanie wiadomości, zdjęć, ankiet i materiałów filmowych. Odbiorcy najczęściej przyjmują tam postawę bierną: mogą jedynie dawać reakcje emotikonami na wiadomości i brać udział w ankietach, aby uniknąć ryzyka spamu.

Dzięki skorzystaniu z chatu grupowego obserwatorzy mogą zapoznać się z nowościami wcześniej niż dopiero przy oficjalnej wiadomości, np. w postaci posta. Kanał nadawczy to forma bardziej bezpośredniego kontaktu z właścicielem konta w porównaniu z dostępnymi jak dotąd: followersi mogą dostać wiadomości głosowe czy unikalne zdjęcia nieudostępnione na profilu.

Kanał nadawczy ma za zadanie polepszyć budowanie relacji internetowej z widzami. Informowanie o nowościach spoza kulis rozwinie zaangażowanie całej społeczności.

Jak stworzyć kanał nadawczy i zapraszać użytkowników?

Kanał nadawczy możesz stworzyć w zalewie kilka minut na Instagramie. Wystarczy wejść na swoje konto i w prawym górnym roku przejść do pola z wiadomościami. Po kliknięciu w 📝 pojawi się opcja umożliwiająca stworzenie chatu.

Podczas tworzenia kanału natrafisz na kilka informacji do uzupełnienia. Zostaniesz poproszony o:

  • wprowadzenie nazwy kanału;
  • wybranie grupy odbiorców;
  • wybranie momentu zakończenia kanału;
  • zdecydowanie, czy kanał ma być widoczny na profilu, aby każdy mógł do niego dołączyć od razu po zajrzeniu na konto właściciela.

Właściciel konta może zapraszać odbiorców do kanału nadawczego na kilka sposobów. Najszybszy sposób to wybranie listy odbiorców, dla których tworzysz kanał: po wysłaniu pierwszej wiadomości użytkownicy otrzymają automatyczne zaproszenie pozwalające dołączyć do chatu.

Oprócz tego istnieją jeszcze trzy sposoby na dodanie nowych osób:

  • wygenerowanie i udostępnienie linku z zaproszeniem, który zawsze można zresetować;
  • umieszczenie wygenerowanego linku w relacjach;
  • udostępnienie wiadomości z kanału w relacji, które umożliwi użytkownikom dołączenie do chatu. Po dotknięciu i przytrzymaniu wiadomości na kanale, właściciel konta może ją bez problemu przekazać pozostałym osobom w InstaStory.

kanał nadawczy

Dla kogo jest kanał nadawczy?

Funkcja ta jest skierowana przede wszystkim do zweryfikowanych twórców, działaczy firm, marek, celebrytów i artystów. Na razie z tej funkcji nie mogą korzystać użytkownicy prywatni lub osoby debiutujące.

Kanał nadawczy początkowo był opcją przeznaczoną tylko dla wybranych twórców ze Stanów Zjednoczonych. Po wejściu na rynek globalny rozszerzyło się grono osób, które mogą z niej skorzystać. Ta funkcja może okazać się szczególnie skuteczna, jeśli twórcy zależy na pogłębieniu więzi z followersami. Obserwujący na pewno docenią bliższy kontakt z twórcami i markami.

Jak działa kanał nadawczy?

Kanał nadawczy działa na zasadzie grupowego chatu, który łączy ze sobą właściciela konta oraz także jego fanów. Przypomina to utworzenie grupy na komunikatorze typu Messenger z tą różnicą, że fani biernie reagują na przesłane wiadomości. Ich rola ogranicza się do dawania reakcji emotikonem lub odpowiadania na ankiety stworzone przez właściciela konta.

Twórca może przesyłać wiadomości różnego typu: zwykłe wypowiedzi tekstowe, zdjęcia, linki, a nawet nagrania głosowe. Szczególnie ta ostatnia forma komunikatu może się spodobać fanom. Followersi będą mieć wrażenie, że twórca zwraca się bezpośrednio do nich i oczekuje na ich reakcję. Po dołączeniu do kanału twórcy chat pojawi się w wiadomościach użytkownika jak każda inna rozmowa. W razie potrzeby można go wyciszyć.

Za każdym razem po dodaniu nowej treści użytkownik dostaje powiadomienie. Wiadomość może otworzyć w wybranym przez siebie czasie. W przeciwieństwie do relacji, na kanale nadawczym nic nie ginie. Można wrócić do starych wiadomości i ponownie je otworzyć, aby obejrzeć pliki.

kanał nadawczy

Czy warto go zakładać?

Kanał nadawczy z pewnością przydaje się do tworzenia zwartej i stałej społeczności, zaangażowanej w działalność twórcy lub marki. Dzięki tej funkcji followersi mogą zapoznać się z kolejnymi działaniami konta, zobaczyć zdjęcia i także poznać daty organizowanych wydarzeń. Opcja daje możliwość na nową aktywność twórcy, który przez reakcje i wyniki ankiety zapoznaje się ze zdaniem swoich fanów.

Obserwatorzy są wtedy przekonani o zmniejszeniu dystansu w relacji internetowej. Wiedzą, że ich zdanie jest ważne, a twórcy zależy na kontakcie z nimi. Wpływa to na wizerunek marki, która zdobywa większe zaufanie. Opcja jest też bardzo pomocna przy przedpremierowym informowaniu o nowych produktach, akcjach, podjętych działaniach. Followersi już wcześniej będą wiedzieć, czego się spodziewać.

Podsumowanie

Kanał nadawczy to jedna z najnowszych funkcji na Instagramie skierowana do twórców oraz także firm. Opcja ta gwarantuje polepszenie kontaktu z obserwatorami, ale też pomaga w promocji produktów i usług. Na chacie grupowym wszyscy użytkownicy odczują, że ich zdanie jest ważne, a twórcom zależy na stałym kontakcie z nimi.

Poprzedni wpis
Praktyczne funkcje bloga dla każdego
Następny wpis
4 najlepsze sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds