Algorytm Instagrama – jak zwiększyć publiczność w 2023 roku?

Instagram, jako jedna z najważniejszych platform marketingowych dla firm i influencerów, odgrywa kluczową rolę w budowaniu społeczności i zwiększaniu zasięgów. Aby osiągnąć sukces na tej dynamicznej platformie społecznościowej, niezbędne jest zrozumienie działania jego algorytmu. W tym artykule przybliżymy Ci najnowsze zmiany w 2023 roku. Podpowiemy także, jak wykorzystać je w celu zwiększenia zasięgu Twojego konta.

Od czasu wprowadzenia algorytmu w 2016 roku, platforma stale wprowadza modyfikacje, aby dostosować się do zmieniających się preferencji użytkowników oraz rozwijającej się sztucznej inteligencji. Wraz z pojawieniem się nowych formatów treści, takich jak wideo, Instagram stał się jeszcze bardziej rozbudowany i oferuje różnorodne możliwości twórcze.

Jednak wiele osób doświadcza frustracji związanej z niemożnością utrzymania wzrostu liczby obserwujących pomimo regularnego publikowania wartościowych treści i analizowania statystyk. Dlatego warto zgłębić zagadnienia związane z zasięgiem.

Algorytm Instagrama przeniósł się z pierwotnego chronologicznego feedu na bardziej złożony, który stale się zmienia. W efekcie wiele osób dostrzega spadek zaangażowania, jednak niektóre z nich doświadczają również nagłych wzrostów, co utrudnia określenie skutecznych strategii działania. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat algorytmu i zdobyć wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć zasięg na tej platformie, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Z tego artykułu dowiesz się, jak działa algorytm Instagrama oraz jakie parametry wpływają na jego funkcjonowanie.

Spis treści:

  1. Co to jest algorytm Instagrama?
  2. Jakie parametry wykorzystuje algorytm Instagrama w 2023 roku?
  3. Jak działa algorytm Instagrama dla Stories?
  4. Jak działa algorytm Instagrama dla Instagram Reels?
  5. Czy warto promować swoje posty?
  6. Podsumowanie

Czym jest algorytm Instagrama?

Algorytm Instagrama to kompleksowy system, który decyduje o kolejności wyświetlania treści w feedzie użytkowników. Wprowadzono go zamiast wcześniejszego, chronologicznego układu, w którym posty były widoczne w kolejności opublikowania. Analizuje on wiele czynników, aby personalizować i dostosowywać treści do preferencji i zainteresowań każdego użytkownika. Głównym jego celem jest zapewnienie użytkownikom najbardziej interesujących i angażujących treści na podstawie ich wcześniejszego zachowania i interakcji.

Zamiast prezentować treści w przypadkowej kolejności, algorytm Instagrama analizuje preferencje i interakcje użytkowników, aby dostarczyć im najbardziej istotne i angażujące posty czy rolki. Wprowadzenie go było także odpowiedzią na konkurencję z innymi platformami społecznościowymi, które już wcześniej korzystały z takich systemów do personalizacji treści.

algorytm Instagrama

Jakie parametry wykorzystuje algorytm Instagrama w 2023 roku?

Jednym z kluczowych aspektów systemu jest wykorzystanie ogromnej ilości danych generowanych przez miliony użytkowników oraz zastosowanie technik uczenia maszynowego. Pozwalają one na wykrywanie nowych wzorców i tworzenie jeszcze atrakcyjniejszych treści.
Istnieją trzy główne czynniki, które mają ogromny wpływ dla postów w feedzie – tak potwierdza sama platforma:

  1. Informacje o poście – jaki rodzaj postu (wideo czy zdjęcie)? Dodatkowo mają znaczenie data i godzina opublikowania. Algorytm może preferować świeże treści, dlatego ważne jest regularne publikowanie nowych postów. Liczba polubień pod postem również ma znaczenie;
  2. Informacje o dodającym zdjęcie (lub wideo) – czyli Twoje relacje z osobą, która opublikowała dany post. Jeśli jest to ktoś, kogo często obdarzasz polubieniami, komentujesz lub angażujesz się w treści, istnieje większe prawdopodobieństwo, że posty tej osoby będą częściej pojawiać się w Twoim feedzie.
  3. Twoja aktywność i historia interakcji – zachowania na Instagramie, np. oglądanie filmów. Jeśli masz tendencję do przeglądania dużej ilości filmów, to może mieć wpływ na to, jakie treści będą Ci proponowane.

Jak działa algorytm Instagrama dla Stories?

Jego głównym celem jest priorytetyzowanie najbardziej interesujących i angażujących treści na początku listy Stories, aby użytkownicy mogli łatwo je znaleźć. Jest to trochę inny system niż w przypadku postów.

Pierwszym kluczowym czynnikiem jest interakcja użytkowników z Twoimi opublikowanymi Stories. Im więcej osób reaguje na Twoje treści, tym większe są szanse, że algorytm Instagrama uzna je za wartościowe. Zatem ważne jest, aby tworzyć angażujące i interaktywne Stories, które skłonią widzów do kliknięcia/obejrzenia.

Kolejnym aspektem wpływającym na algorytm jest częstotliwość publikowania nowych Stories. Regularne udostępnianie treści sprawia, że Twoje konto jest postrzegane jako aktywne i ciekawe dla innych użytkowników. Algorytm preferuje konta, które regularnie aktualizują się, dlatego warto tworzyć i udostępniać nowe Stories w regularnych odstępach czasu.

Czas trwania Twoich filmów lub wyświetlania zdjęć również ma znaczenie. Zbyt długie materiały mogą nie zainteresować odbiorców i okazać się mniej atrakcyjne. Dlatego warto stawiać na treści krótsze, ale jednocześnie wciągające i angażujące. Ważne jest, aby w jak najkrótszym czasie przyciągnąć uwagę widzów i sprawić, żeby chcieli oglądać dłużej.

Dodatkowo istotne jest wykorzystanie odpowiednich hashtagów, geolokalizacji i oznaczanie innych użytkowników. To zwiększa szanse dotarcia do większej liczby osób, które mogą być zainteresowane treściami. Warto jednak pamiętać, że nadmiar znaczników może odstraszyć potencjalnych obserwujących i sprawić, że algorytm uzna Twoje Stories za mniej wartościowe.

Jak działa algorytm Instagrama dla Instagram Reels?

Instagram Reels umożliwia tworzenie krótkich filmów z muzyką i efektami. Algorytm Instagrama dla Reels działa podobnie jak w przypadku standardowych postów czy Stories. Ważne jest zrozumienie tego mechanizmu, aby skutecznie zwiększać widoczność w tej części aplikacji.

Opiera się on głównie na interakcjach użytkowników z filmikami. Liczba polubień, komentarzy i udostępnień ma istotny wpływ na promocję danego Reels. Im więcej osób reaguje na filmik i spędza czas na jego oglądaniu, tym większe są szanse na jego dalsze rozpowszechnienie. Dlatego ważne jest tworzenie oryginalnych i angażujących treści, które przyciągną uwagę odbiorców.

Odpowiednie wykorzystanie hashtagów w opisach Reels również wpływa na ich zasięg. Pozwalają algorytmowi Instagrama rozpoznać tematykę filmiku i dotrzeć do odpowiednich grup odbiorców. Dobra ich selekcja pozwala znacznie zwiększyć widoczność naszych Reels. Jednak można zaobserwować, że ilość ich znacznie się zmniejszyła (kiedyś było 30), dlatego warto nie przesadzać z ich ilością.

algorytm Instagrama

Czy warto promować swoje posty?

W rzeczywistości wszystko zależy od indywidualnej sytuacji. Niemniej jednak korzystanie z tej funkcji nie oznacza automatycznego obcięcia zasięgów organicznych innych postów. Jeśli zatem obawiasz się tej konsekwencji, możesz być spokojny i śmiało korzystać z funkcji reklamowej, aby rozwijać swoje konto.

Odpowiadając na postawione wcześniej pytanie: warto promować posty – oczywiście z pewnymi zastrzeżeniami. Ta funkcja może okazać się niezwykle przydatna, zwłaszcza dla osób, które skupiają się głównie na promocji swojego konta i zdobywaniu większej liczby obserwujących, a obsługa menadżera reklam nie jest trudna. Jednak jeśli Twoim głównym celem jest sprzedaż, to reklama na Instagramie (lub Facebooku), skonfigurowana za pomocą menadżera reklam, może okazać się lepszym rozwiązaniem.

Podsumowanie

Podsumowując, algorytmy Instagrama są zaprojektowane w taki sposób, aby dostarczać Tobie treści, które są najbardziej odpowiednie i interesujące. Mają one na celu personalizację Twojego doświadczenia na platformie poprzez dostosowanie się do Twoich preferencji i aktywności. Wszystkie Twoje interakcje z danymi filmikami i postami, takie jak polubienia, komentarze, udostępnienia, czas oglądania mają istotny wpływ na zasięgi, dlatego warto w ten sposób się angażować w tym medium.

Angażuj się w treści, które Cię interesują, aktywnie reaguj na posty innych użytkowników, twórz oryginalne i angażujące treści, a z pewnością zobaczysz dość szybko efekty takich działań.

Poprzedni wpis
Linkowanie wewnętrzne a SEO – co to jest i na co zwrócić uwagę?
Następny wpis
Dobrze prowadzony blog – po czym go poznać?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds