Wymiary grafik na Facebooku – temat znienawidzony przez wielu przedsiębiorców i marketingowców przez swoje ciągłe zmiany i aktualizacje. De facto z miesiąca na miesiąc główne portale społecznościowe dokonują kosmetycznych korekt związanych z wymiarami wyświetlanych mediów graficznych, przez co organizacja musi poświęcać dużo środków i czasu na ich dostosowywanie oraz, co najważniejsze – bycie na bieżąco z najnowszymi doniesieniami odnośnie konwersji. W tym artykule dowiesz się wszystkich niezbędnych informacji jeśli chodzi o aktualne wymiary grafik na FB (aktualizacja marzec 2023), natomiast jeśli nie masz czasu się tym zajmować i wolisz skupić na sednie swojego biznesu skorzystaj z usług specjalistów i sprawdź jak zorganizujemy social media marketing za Ciebie!

1. Zdjęcie profilowe (profile picture) – zarówno konta prywatnego jak i profilu biznesowego

  • Musi mieć co najmniej 176 x 176 pikseli.
  • Zdjęcie będzie wyświetlane na stronie jako 176 x 176 pikseli na pulpicie, 196 x 196 na smartfonach i miniatura 36 x 36 na większości telefonów z internetem.

2. Zdjęcie w tle (cover photo)

  • Lewa strona jest bez marginesu i zdjęcie ma współczynnik proporcji 16:9.
  • Wyświetlane na stronie w rozmiarze 820 x 312 pikseli. Wszystko, co mniejsze, zostanie rozciągnięte na te wymiary.
  • Minimalny rozmiar 400 x 150 pikseli.
  • Wyświetlane w rozdzielczości 820 x 312 pikseli na pulpicie i 640 x 360 pikseli na smartfonach.
  • Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik JPG sRGB o wymiarach 851 × 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.
  • Obrazy z logo lub tekstem najlepiej nadają się jako plik PNG.
  • Wymiary strony firmowej są dokładnie takie same, jak w przypadku kont osobistych.

3. Udostępniane linki (shared links)

  • Zalecane wymiary wysyłania 1200 x 630 pikseli.
  • Minimalny rozmiar obrazu powinien wynosić co najmniej 200 x 200 piksele.
  • Do wyświetlania linkpostów z większymi obrazami należy wykorzystać co najmniej 600 x 315 pikseli.
  • Jeśli obraz jest mniejszy niż 600 x 315 pikseli, nadal będzie wyświetlany we wpisie z linkiem, ale jego rozmiar będzie znacznie mniejszy.
  • Obrazy powinny być zbliżone do proporcji 1,91:1, aby wyświetlać pełny obraz bez przycinania.
  • Facebook przeskaluje zdjęcia poniżej minimalnych wymiarów. Aby uzyskać lepsze wyniki, zwiększ rozdzielczość obrazu w tej samej skali co rozmiar minimalny.

4. Okładka notatki / okolicznościowego posta (highlighted image)

  • Pojawi się na Twojej stronie w rozmiarze 1200 x 445 pikseli.
  • Wybierz wyższą rozdzielczość w tej skali, aby uzyskać lepszą jakość.

5. Zdjęcie w tle wydarzenia (event image)

  • Facebook zmniejszy wymiary do minimalnych rozmiarów: 1200 × 628.
  • Grafika w tym wymiarze nie ulegnie przycięciu w wersji mobilnej urządzenia.

6. Zdjęcia reklam w feedzie (feed ads)

  • Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 px.
  • Minimalna szerokość i wysokość: 600 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1.91:1
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć zredukowane zasięgi.

Limity znaków tekstowych w reklamach:

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków.

7. Reklama w formie wideo (Aktualności na Facebooku)

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość to 1080 × 1080 pikseli.
  • Minimalna szerokość i wysokość to 120 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji: 1:1 (tylko dla komputerów lub urządzeń mobilnych) lub 4:5 (tylko dla urządzeń mobilnych).
  • Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 241 minut.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Tekst podstawowy: 125 znaków 
  • Nagłówek: 27 znaków 
  • Opis: 27 znaków 

8. Reklama w formie obrazu (Aktualności na Facebooku)

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość to 1080 × 1080 pikseli.
  • Minimalna szerokość i wysokość to 600 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1. Obsługiwane są proporcje obrazu od 1,91:1 do 4:5.
  • Zalecane formaty wideo to PNG lub JPG.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 30 MB.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Tekst podstawowy: 125 znaków 
  • Nagłówek: 27 znaków 
  • Opis: 27 znaków 

9. Wymiary grafik na Facebooku – reklama karuzelowa

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy karuzelowej

  • Zalecany rozmiar obrazu: co najmniej 1080 x 1080 pikseli. Najlepiej przesłać obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości. 
  • Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
  • Współczynnik proporcji 1: 1.
  • Maksymalny rozmiar obrazu 30 MB.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Natomiast obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

10. Wymiary grafik na Facebooku – wideo karuzelowe

  • Zalecana rozdzielczość to minimum 1080 x 1080. Najlepiej przesłać film o możliwie najwyższej rozdzielczości. 
  • Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
  • Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu wynosi 240 minut.
  • Zalecany stosunek 1: 1.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Zalecenia dotyczące tekstu:

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 32 znaki 
  • Opis: 18 znaków 

11. Reklamy w prawej kolumnie

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w prawej kolumnie

  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Ze względu na mały rozmiar obrazu nie jest zalecane umieszczenie tekstu na obrazach.

Zalecenia dotyczące tekstu:

  • Nagłówek: 40 znaków 
  • Wymagany jest adres URL strony docelowej.

12. Wymiary grafiki na Facebooku – reklamy w streamach

Specyfikacje reklam wideo typu In-Stream

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji to 16: 9 do 1:1 (proporcje mieszczą się w zakresie od 16:9 do 9:16).
  • Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Długość filmu wynosi od 5 do 15 sekund.
  • Zdecydowanie zaleca się dołączenie dźwięku.
  • Napisy są opcjonalne, ale zalecane.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Zalecenia dotyczące tekstu:

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 

13. Reklamy artykułów ekspresowych (instant articles)

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy błyskawicznej:

  • Zalecana rozdzielczość wynosi co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16: 9 do 9:16, ale przycina do 1,91: 1.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.

Ograniczenia liczby znaków w reklamach artykułów ekspresowych

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 
  • Opis: 30 znaków 

14. Reklamy artykułów ekspresowych typu video

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości bez pasów na górze i na dole oraz po bokach.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16: 9 do 9:16. 
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV lub GIF.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 241 minut.
  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
  • Minimalna wysokość i szerokość to 120 px.

Zalecenia dotyczące tekstu artykułów ekspresowych typu video

  • Podstawowy tekst: 125 znaków
  • Nagłówek: 40 znaków

15. Wymiary grafik na Facebooku – reklama zdjęciowa w Marketplace

  • Rozdzielczość zalecana to co najmniej 1080 × 1080 pikseli. 
  • Współczynnik proporcji: 1:1. Obsługiwane są proporcje obrazu od 16:9 do 9:16.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB.

16. Reklama video w Marketplace

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4, .MOV lub PNG.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 241 minut.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 
  • Opis: 30 znaków 

17. Reklama w Audience Network

Aktualne wymiary grafik na Facebooku dotyczące obrazu reklamy w Audience Network (natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network)

  • Minimalna rozdzielczość 398 x 208 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Maksymalny rozmiar pliku wynosi 30 MB
  • Minimalna szerokość to 398 pikseli, a wysokość 208 pikseli.

18. Specyfikacje reklam wideo Audience Network (natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network)

  • Zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080 × 1080 pikseli. Warto przesłać wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16:9 do 9:16.
  • Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4, MOV lub GIF.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Minimalna długość filmu to 1 sekunda, a maksymalna to 2 minut.
  • Napisy do filmu są nieobsługiwane, a dźwięk opcjonalny. 

Limity znaków reklamy w Audience Network

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 40 znaków.
  • Opis linku (opcjonalnie): 30 znaków.

19. Sponsorowane reklamy w Messenger

Wskazówki dotyczące obrazów w reklamach sponsorowanych

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości. Zalecane jest 1200 x 628 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Minimalna szerokość i wysokość wynosi 600 pikseli.

Limity znaków w reklamach w wiadomościach sponsorowanych

  • Tekst: 30 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.

20. Wymiary grafik na Facebooku – reklamy w Messenger

Wytyczne dotyczące obrazów w komunikatorach na Facebooku

  • Zalecana rozdzielczość: 1080 x 1080 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą się gorzej wyświetlać.

Limity znaków w komunikatorze Facebook

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków

21. Reklamy w Rolkach na Facebooku

Aktualne wymiary grafik w rolkach na Facebooku

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
  • Zalecane formaty obrazów to JPG lub PNG.
  • Współczynnik proporcji wynosi 1:1.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
  • Minimalna szerokość i wysokość wynosi 600 pikseli.
  • Ze względu na mały rozmiar obrazu nie zalecamy dodawania tekstu do obrazów.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Tekst podstawowy: 50 znaków 
  • Nagłówek: 10 znaków 

22. Wymiary grafik dla Facebook Stories

Aktualne wymiary grafik dla Facebook Stories

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
  • Zalecane formaty obrazów to JPG lub PNG.
  • Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje obrazu od 1,91:1 do 9:16. Obrazy o proporcjach poniżej 9:16 będą zawierać paski z kolorowym gradientem powyżej i poniżej multimediów, a zawartość pola podstawowego tekstu zostanie umieszczona pod obrazem. Reklamy dynamiczne w relacjach nie mogą mieć formatu 9:16, zamiast tego należy użyć współczynnika 1,91:1. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
  • Minimalna szerokość to 500 pikseli.
  • Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Tekst podstawowy: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 

23. Wymiary wideo dla Facebook Stories

Aktualne wymiary wideo dla Facebook Stories

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
  • Zalecane formaty obrazów to MP4, MOV lub GIF.
  • Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje obrazu wideo od 1,91:1 do 9:16. Reklamy dynamiczne w relacjach nie mogą mieć formatu 9:16, zamiast tego należy użyć współczynnika 1,91:1. Filmy o proporcjach poniżej 9:16 będą zawierać paski z kolorowym gradientem powyżej i poniżej multimediów, a zawartość pola podstawowego tekstu zostanie umieszczona pod filmem.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
  • Maksymalny czas trwania filmu wynosi 2 minuty.
  • Minimalna szerokość to 500 pikseli.
  • W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.
  • Napisy oraz dźwięk do filmu są opcjonalne, ale zalecane. 
  • Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Tekst podstawowy: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 

24. Wymiary grafik dla Facebook Reels

Aktualne wymiary obrazów dla Facebook Reels.

  • Zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Współczynnik proporcji wynosi od 1,91:1 do 1:1. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 4:5. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
  • Minimalna szerokość i wysokość to 600 pikseli.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 27 znaków
  • Opis: 27 znaków 

25. Wymiary wideo dla Facebook Reels

Aktualne wymiary wideo dla Facebook Reels.

  • Zalecana rozdzielczość to co najmniej 500 × 888 pikseli.
  • Zalecane formaty obrazów to MP4 i MOV.
  • Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 4:5 do 191:100. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
  • Maksymalny czas trwania filmu wynosi 60 sekund.
  • W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.
  • Napisy do filmu są opcjonalne, ale zalecane. 
  • Dźwięk jest zdecydowanie zalecany.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 72 znaki 

26. Wymiary grafik dla Messenger Stories

Aktualne wymiary grafik dla Messenger Stories.

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 9:16. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
  • Minimalna szerokość to 500 pikseli.
  • Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 

27. Wymiary wideo dla Messenger Stories

Aktualne wymiary wideo dla Messenger Stories.

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
  • Zalecane formaty obrazów to MP4, MOV lub GIF.
  • Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 9:16. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
  • Maksymalny czas trwania filmu wynosi 2 minuty.
  • Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.
  • Napisy oraz dźwięk do filmu są opcjonalne, ale zalecane. 
  • W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • Podstawowy tekst: 125 znaków 
  • Nagłówek: 40 znaków 

Podsumowanie

Uf! To już wszystko. Mamy nadzieję, że udało Ci się znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące specyfikacji Twoich reklam! Natomiast jeśli nie chcesz musieć samemu zawracać sobie tym głowy – zgłoś się do nas i zyskaj gwarancję, że grafiki zawsze będą miały optymalne wymiary 

Poprzedni wpis
.htaccess – Czym jest i czy warto z niego korzystać?
Następny wpis
Czym jest robots.txt?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds