Wymiary grafik na Facebooku – temat znienawidzony przez wielu przedsiębiorców i marketingowców przez swoje ciągłe zmiany i aktualizacje. De facto z miesiąca na miesiąc główne portale społecznościowe dokonują kosmetycznych korekt związanych z wymiarami wyświetlanych mediów graficznych, przez co organizacja musi poświęcać dużo środków i czasu na ich dostosowywanie oraz, co najważniejsze – bycie na bieżąco z najnowszymi doniesieniami odnośnie konwersji. W tym artykule dowiesz się wszystkich niezbędnych informacji jeśli chodzi o aktualne wymiary grafik na FB (aktualizacja marzec 2023), natomiast jeśli nie masz czasu się tym zajmować i wolisz skupić na sednie swojego biznesu skorzystaj z usług specjalistów i sprawdź jak zorganizujemy social media marketing za Ciebie!
1. Zdjęcie profilowe (profile picture) – zarówno konta prywatnego jak i profilu biznesowego
- Musi mieć co najmniej 176 x 176 pikseli.
- Zdjęcie będzie wyświetlane na stronie jako 176 x 176 pikseli na pulpicie, 196 x 196 na smartfonach i miniatura 36 x 36 na większości telefonów z internetem.
2. Zdjęcie w tle (cover photo)
- Lewa strona jest bez marginesu i zdjęcie ma współczynnik proporcji 16:9.
- Wyświetlane na stronie w rozmiarze 820 x 312 pikseli. Wszystko, co mniejsze, zostanie rozciągnięte na te wymiary.
- Minimalny rozmiar 400 x 150 pikseli.
- Wyświetlane w rozdzielczości 820 x 312 pikseli na pulpicie i 640 x 360 pikseli na smartfonach.
- Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik JPG sRGB o wymiarach 851 × 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.
- Obrazy z logo lub tekstem najlepiej nadają się jako plik PNG.
- Wymiary strony firmowej są dokładnie takie same, jak w przypadku kont osobistych.
3. Udostępniane linki (shared links)
- Zalecane wymiary wysyłania 1200 x 630 pikseli.
- Minimalny rozmiar obrazu powinien wynosić co najmniej 200 x 200 piksele.
- Do wyświetlania linkpostów z większymi obrazami należy wykorzystać co najmniej 600 x 315 pikseli.
- Jeśli obraz jest mniejszy niż 600 x 315 pikseli, nadal będzie wyświetlany we wpisie z linkiem, ale jego rozmiar będzie znacznie mniejszy.
- Obrazy powinny być zbliżone do proporcji 1,91:1, aby wyświetlać pełny obraz bez przycinania.
- Facebook przeskaluje zdjęcia poniżej minimalnych wymiarów. Aby uzyskać lepsze wyniki, zwiększ rozdzielczość obrazu w tej samej skali co rozmiar minimalny.
4. Okładka notatki / okolicznościowego posta (highlighted image)
- Pojawi się na Twojej stronie w rozmiarze 1200 x 445 pikseli.
- Wybierz wyższą rozdzielczość w tej skali, aby uzyskać lepszą jakość.
5. Zdjęcie w tle wydarzenia (event image)
- Facebook zmniejszy wymiary do minimalnych rozmiarów: 1200 × 628.
- Grafika w tym wymiarze nie ulegnie przycięciu w wersji mobilnej urządzenia.
6. Zdjęcia reklam w feedzie (feed ads)
- Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 px.
- Minimalna szerokość i wysokość: 600 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1.91:1
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć zredukowane zasięgi.
Limity znaków tekstowych w reklamach:
- Tekst: 125 znaków.
- Nagłówek: 25 znaków.
- Opis linku: 30 znaków.
7. Reklama w formie wideo (Aktualności na Facebooku)
- Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość to 1080 × 1080 pikseli.
- Minimalna szerokość i wysokość to 120 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji: 1:1 (tylko dla komputerów lub urządzeń mobilnych) lub 4:5 (tylko dla urządzeń mobilnych).
- Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Maksymalna długość filmu to 241 minut.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Tekst podstawowy: 125 znaków
- Nagłówek: 27 znaków
- Opis: 27 znaków
8. Reklama w formie obrazu (Aktualności na Facebooku)
- Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość to 1080 × 1080 pikseli.
- Minimalna szerokość i wysokość to 600 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1. Obsługiwane są proporcje obrazu od 1,91:1 do 4:5.
- Zalecane formaty wideo to PNG lub JPG.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 30 MB.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Tekst podstawowy: 125 znaków
- Nagłówek: 27 znaków
- Opis: 27 znaków
9. Wymiary grafik na Facebooku – reklama karuzelowa
Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy karuzelowej
- Zalecany rozmiar obrazu: co najmniej 1080 x 1080 pikseli. Najlepiej przesłać obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
- Współczynnik proporcji 1: 1.
- Maksymalny rozmiar obrazu 30 MB.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Natomiast obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi
10. Wymiary grafik na Facebooku – wideo karuzelowe
- Zalecana rozdzielczość to minimum 1080 x 1080. Najlepiej przesłać film o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
- Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Maksymalna długość filmu wynosi 240 minut.
- Zalecany stosunek 1: 1.
- Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi
Zalecenia dotyczące tekstu:
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 32 znaki
- Opis: 18 znaków
11. Reklamy w prawej kolumnie
Aktualne wymiary grafik na Facebooku w prawej kolumnie
- Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Ze względu na mały rozmiar obrazu nie jest zalecane umieszczenie tekstu na obrazach.
Zalecenia dotyczące tekstu:
- Nagłówek: 40 znaków
- Wymagany jest adres URL strony docelowej.
12. Wymiary grafiki na Facebooku – reklamy w streamach
Specyfikacje reklam wideo typu In-Stream
- Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
- Zalecany współczynnik proporcji to 16: 9 do 1:1 (proporcje mieszczą się w zakresie od 16:9 do 9:16).
- Zalecane formaty wideo to MP4 i MOV lub GIF.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Długość filmu wynosi od 5 do 15 sekund.
- Zdecydowanie zaleca się dołączenie dźwięku.
- Napisy są opcjonalne, ale zalecane.
- Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi
Zalecenia dotyczące tekstu:
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
13. Reklamy artykułów ekspresowych (instant articles)
Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy błyskawicznej:
- Zalecana rozdzielczość wynosi co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16: 9 do 9:16, ale przycina do 1,91: 1.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
Ograniczenia liczby znaków w reklamach artykułów ekspresowych
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
- Opis: 30 znaków
14. Reklamy artykułów ekspresowych typu video
- Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości bez pasów na górze i na dole oraz po bokach.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16: 9 do 9:16.
- Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV lub GIF.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Maksymalna długość filmu to 241 minut.
- Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Minimalna wysokość i szerokość to 120 px.
Zalecenia dotyczące tekstu artykułów ekspresowych typu video
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
15. Wymiary grafik na Facebooku – reklama zdjęciowa w Marketplace
- Rozdzielczość zalecana to co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Współczynnik proporcji: 1:1. Obsługiwane są proporcje obrazu od 16:9 do 9:16.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB.
16. Reklama video w Marketplace
- Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
- Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4, .MOV lub PNG.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Maksymalna długość filmu to 241 minut.
- Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi
Zalecenia dotyczące tekstu
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
- Opis: 30 znaków
17. Reklama w Audience Network
Aktualne wymiary grafik na Facebooku dotyczące obrazu reklamy w Audience Network (natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network)
- Minimalna rozdzielczość 398 x 208 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Maksymalny rozmiar pliku wynosi 30 MB
- Minimalna szerokość to 398 pikseli, a wysokość 208 pikseli.
18. Specyfikacje reklam wideo Audience Network (natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network)
- Zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080 × 1080 pikseli. Warto przesłać wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 16:9 do 9:16.
- Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4, MOV lub GIF.
- Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
- Minimalna długość filmu to 1 sekunda, a maksymalna to 2 minut.
- Napisy do filmu są nieobsługiwane, a dźwięk opcjonalny.
Limity znaków reklamy w Audience Network
- Tekst: 125 znaków.
- Nagłówek: 40 znaków.
- Opis linku (opcjonalnie): 30 znaków.
19. Sponsorowane reklamy w Messenger
Wskazówki dotyczące obrazów w reklamach sponsorowanych
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości. Zalecane jest 1200 x 628 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Minimalna szerokość i wysokość wynosi 600 pikseli.
Limity znaków w reklamach w wiadomościach sponsorowanych
- Tekst: 30 znaków.
- Nagłówek: 25 znaków.
20. Wymiary grafik na Facebooku – reklamy w Messenger
Wytyczne dotyczące obrazów w komunikatorach na Facebooku
- Zalecana rozdzielczość: 1080 x 1080 pikseli.
- Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą się gorzej wyświetlać.
Limity znaków w komunikatorze Facebook
- Tekst: 125 znaków.
- Nagłówek: 25 znaków.
- Opis linku: 30 znaków
21. Reklamy w Rolkach na Facebooku
Aktualne wymiary grafik w rolkach na Facebooku
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
- Zalecane formaty obrazów to JPG lub PNG.
- Współczynnik proporcji wynosi 1:1.
- Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
- Minimalna szerokość i wysokość wynosi 600 pikseli.
- Ze względu na mały rozmiar obrazu nie zalecamy dodawania tekstu do obrazów.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Tekst podstawowy: 50 znaków
- Nagłówek: 10 znaków
22. Wymiary grafik dla Facebook Stories
Aktualne wymiary grafik dla Facebook Stories
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
- Zalecane formaty obrazów to JPG lub PNG.
- Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje obrazu od 1,91:1 do 9:16. Obrazy o proporcjach poniżej 9:16 będą zawierać paski z kolorowym gradientem powyżej i poniżej multimediów, a zawartość pola podstawowego tekstu zostanie umieszczona pod obrazem. Reklamy dynamiczne w relacjach nie mogą mieć formatu 9:16, zamiast tego należy użyć współczynnika 1,91:1.
- Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
- Minimalna szerokość to 500 pikseli.
- Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Tekst podstawowy: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
23. Wymiary wideo dla Facebook Stories
Aktualne wymiary wideo dla Facebook Stories
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli
- Zalecane formaty obrazów to MP4, MOV lub GIF.
- Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje obrazu wideo od 1,91:1 do 9:16. Reklamy dynamiczne w relacjach nie mogą mieć formatu 9:16, zamiast tego należy użyć współczynnika 1,91:1. Filmy o proporcjach poniżej 9:16 będą zawierać paski z kolorowym gradientem powyżej i poniżej multimediów, a zawartość pola podstawowego tekstu zostanie umieszczona pod filmem.
- Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
- Maksymalny czas trwania filmu wynosi 2 minuty.
- Minimalna szerokość to 500 pikseli.
- W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.
- Napisy oraz dźwięk do filmu są opcjonalne, ale zalecane.
- Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Tekst podstawowy: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
24. Wymiary grafik dla Facebook Reels
Aktualne wymiary obrazów dla Facebook Reels.
- Zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Współczynnik proporcji wynosi od 1,91:1 do 1:1. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 4:5.
- Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
- Minimalna szerokość i wysokość to 600 pikseli.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 27 znaków
- Opis: 27 znaków
25. Wymiary wideo dla Facebook Reels
Aktualne wymiary wideo dla Facebook Reels.
- Zalecana rozdzielczość to co najmniej 500 × 888 pikseli.
- Zalecane formaty obrazów to MP4 i MOV.
- Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 4:5 do 191:100.
- Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
- Maksymalny czas trwania filmu wynosi 60 sekund.
- W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.
- Napisy do filmu są opcjonalne, ale zalecane.
- Dźwięk jest zdecydowanie zalecany.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Podstawowy tekst: 72 znaki
26. Wymiary grafik dla Messenger Stories
Aktualne wymiary grafik dla Messenger Stories.
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
- Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 9:16.
- Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB.
- Minimalna szerokość to 500 pikseli.
- Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
27. Wymiary wideo dla Messenger Stories
Aktualne wymiary wideo dla Messenger Stories.
- Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości lub co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Zalecane formaty obrazów to MP4, MOV lub GIF.
- Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Obsługiwane są proporcje od 1,91:1 do 9:16.
- Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
- Maksymalny czas trwania filmu wynosi 2 minuty.
- Warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części filmu bez tekstu i logo, aby nie zasłaniać tych kluczowych elementów przyciskami CTA.
- Napisy oraz dźwięk do filmu są opcjonalne, ale zalecane.
- W kontenerach plików filmów nie powinny znajdować się listy edytowania ani pola specjalne.
Zalecenia dotyczące tekstu
- Podstawowy tekst: 125 znaków
- Nagłówek: 40 znaków
Podsumowanie
Uf! To już wszystko. Mamy nadzieję, że udało Ci się znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące specyfikacji Twoich reklam! Natomiast jeśli nie chcesz musieć samemu zawracać sobie tym głowy – zgłoś się do nas i zyskaj gwarancję, że grafiki zawsze będą miały optymalne wymiary