Allegro to lider w obszarze platform do przeprowadzania transakcji internetowych. Obecnie serwis posiada około 20 milionów użytkowników i ponad 160 milionów ofert. To otwiera możliwość dotarcia do ponad połowy mieszkańców Polski – ale jednocześnie na rynku tym panuje ostra konkurencja o klienta.
Pod hasłem Allegro Ads kryje się kilka opcji promowania swojej oferty w serwisie, zróżnicowanych pod względem etapu ścieżki zakupowej. Należą do nich oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz sieć reklamowa.
W tym artykule omówimy wspomniane trzy podstawowe warianty oraz przedstawimy wady i zalety każdego z nich.
Allegro Ads – oferty sponsorowane
Oferta sponsorowana oznacza wyświetlające się w jednym z trzech dostępnych miejsc propozycje produktów najbardziej zbliżonych do wyszukanego zapytania. Obszary w których mogą się one pojawić to najczęściej:
1) Pierwsze pozycje wyszukiwania na Allegro:
2) Lewa kolumna, obok wyników wyszukiwania:
3) Na stronie oferty:
Reklama rozliczana jest w modelu PPC (pay per click), a jej konfiguracja może być przeprowadzana samodzielnie lub w sposób częściowo zautomatyzowany, z wykorzystaniem Ads Express.
Obecnie Allegro prowadzi promocję „bonus dla nowych użytkowników”, która polega na tym, że jeśli w ciągu 30 dniu od uruchomienia pierwszej reklamy typu „oferty sponsorowane” zainwestujesz przynajmniej 150 zł, to otrzymasz 300 zł na kontynuację działań promocyjnych.
Reklama graficzna w Allegro Ads
Stanowi ona formę prezentacji sponsorowanej treści, która wciąż pozostaje w fazie testów. Wobec tego niektórzy użytkownicy mogą uzyskać do niej dostęp dopiero po zwróceniu się do Allegro z prośbą drogą mailową. Na uzyskanie możliwości skorzystania z tej funkcjonalności należy zaczekać zwykle kilka dni.
Sam serwis sugeruje, że jest to forma promocji dedykowana:
- markom własnym – które mają na celu budowanie wizerunku na Allegro
- dystrybutorom – zarówno jednej jak i kilku marek
- sklepom na Allegro
Jeśli chodzi o potencjalnych odbiorców reklamy graficznej – celem powinni być klienci, którzy nie mają jeszcze wyrobionych preferencji odnośnie do konkretnych szczegółów produktu, jakiego poszukują. Przykładowo: odbiorcą tej reklamy będzie konsument szukający stolika kawowego, ale nieprecyzujący w wyszukaniu wymiarów, koloru czy przedziału cenowego.
Reklama rozliczana jest w modelu CPM. Natomiast panel Allegro Ads umożliwia wybór zestawu słów kluczy oraz kategorii produktów, w których będzie się ona wyświetlać. Reklama graficzna pojawi się w jednym z dwóch miejsc:
- na górze strony z wynikami wyszukiwania Allegro;
- lub na dole strony ofert pod sekcją „O sprzedającym”.
Sieć reklamowa
Pod tym hasłem kryje się możliwość ustawienia reklamy w innych serwisach niż Allegro, mianowicie na Facebooku i w Google.
W przypadku Google Ads:
- reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Zakupy;
- model rozliczenia kampanii to PPC;
- konsola umożliwia bieżące dostosowywanie reklamy poprzez pomiar efektów w statystykach oraz tego, na ile często klienci sięgali po produkt.
Jeśli chodzi o Facebook Ads:
- istnieje możliwość remarketingu (wyświetlają się oferty wcześniej przeglądane przez użytkownika);
- miejsce wyświetlania określa sam serwis, jest to uzależnione od sposobu korzystania z portalu przez odbiorcę reklamy;
- w ramach wybranego budżetu dziennego Facebook stara się osiągnąć możliwie największą liczbę kliknięć w reklamę.
Podsumowanie
Allegro Ads to jeden z nowszych sposobów promowania swojej oferty i poszukiwaniu dodatkowych odbiorców. Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu pozwoli Tobie skuteczniej zorientować się w możliwościach tej formy reklamy.
Natomiast jeśli wolisz skupić się na rozwoju swojego biznesu – powierz reklamę profesjonalistom! Przekonaj się sam, że #dostarczamyklientów!