Dobre wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce wymaga od nas rozwagi w umieszczaniu słów kluczy w tekście w poszczególnych zakładkach witryny. Wielu przedsiębiorców czy nawet copywriterów robi to jednak nieskutecznie! Poznaj 5 głównych zasad skutecznego umieszczania słów kluczy w tekście, by nie marnować potencjału, jaki skrywa strona Twojej firmy.

Pozycjonowanie a SEO

Pojęcie takie jak „pozycjonowanie” i „SEO” są w powszechny sposób stosowane zamiennie. Jednak, aby dobrze nauczyć się wdrażania rozwiązań podwyższających widoczność naszej witryny, musimy wskazać na ich podobieństwa i różnice. Łączy je cel, bowiem oba typy czynności prowadzą do podwyższenia pozycji stron w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na zwiększony ruch (traffic) na stronie internetowej.

Przechodząc do różnic, SEO (z ang. Search Engine Optimization) to wszelkie działania wykonywane bezpośrednio na witrynie. W szczególności: umieszczanie na niej odpowiednich fraz, optymalizacja kodu źródłowego strony czy też struktura całej witryny.

Natomiast to, co rozumiemy pod hasłem pozycjonowania właściwego, to generowanie dużej ilości jakościowych odnośników do naszej witryny – im więcej stron powołuje się na naszą markę, tym wyżej ona „wyskakuje”. Należy jednak pamiętać o tym, że znaczenie odnośników dla wpływu na pozycję jest wysoce zróżnicowane. Algorytmy Google analizują stronę, w której powstał odnośnik, pod względem uzasadnienia pojawienia się tam linkowania, przydatności dla użytkownika czy też zwyczajnie ruchu. W skrajnych przypadkach, kiedy powstaje podejrzenie, że strona z linkowaniem powstała wyłącznie w celu wspierania witryny właściwej, może się to przełożyć na tzw. „negatywny autorytet” i wręcz obniżyć jej pozycję.

Największe znaczenie, jeśli chodzi o przełożenie linkowania na pozycję naszej strony, mają wystąpienia odnośników w dużych encyklopediach internetowych (np. w Wikipedii), na stronach rządowych czy też w portalach edukacyjnych w domenie .edu. Naturalnie jednak nie jest łatwo pozyskać tak jakościowe odnośniki. Zatem chcąc skorzystać z tej formy poprawy pozycjonowania często trzeba skorzystać z większej liczby mniej wartościowych odnośników.

Słowa klucze – 5 zasad dobrego umieszczania

Zasada 1.: Długość tekstu ma znaczenie

Zasada ta nabierze dodatkowego znaczenia po tym, jak omówimy pozostałych 6. W dużym skrócie – w dobrze zaprojektowanym artykule na bloga powinieneś poruszyć każdy potencjalnie interesujący czytelnika temat. Jednocześnie zapewniając wygodną i czytelną nawigację w ramach jego poszczególnych części. Zwiększy to średni czas czytania wpisu oraz umożliwi lepsze zapamiętanie naszej marki czy też jej uwiarygodnienie. Dodatkowo, większa objętość tekstu pozwala na umieszczenie w nim większej liczby kluczowych fraz. Taki sposób, który nie będzie sprawiał wrażenia „zaspamowania”, tzn. zdania nie będą sformułowane w sposób nienaturalny dla odbiorcy, wyłącznie po to, by uwzględnić atrakcyjną pod kątem wyszukiwania odmianę danego hasła.

Zasada 2.: W dłuższych artykułach warto umieszczać spisy treści

Ich wartość jest dwojaka; z jednej strony ułatwiają nawigację w obszerniejszym wpisie i dają pewność czytelnikowi, że w jednym z akapitów faktycznie odnajdzie interesujące go informacje; z drugiej, w spisie możemy zawrzeć dodatkowe frazy, w formie np. równoważników zdań, które poprawią nasze pozycjonowanie. Przykładowo, w jednym z naszych tekstów pod tytułem „5 najważniejszych zasad copywritingu” zawarliśmy taki oto spis treści:

  1. Duplicate content – zadbaj o unikalność!
  2. Słowa klucze w copywritingu
  3. Błędy językowe w copywritingu
  4. Nienaturalne frazy w tekście
  5. Dobre przygotowanie tytułów i nagłówków

Każdy z tych punktów zawiera jedną dodatkową frazę, która poprawi widoczność tekstu a jednocześnie służy wygodzie czytelnika!

Zasada 3.: Nagłówki to połowa sukcesu

Rola odpowiedniej treści i struktury w ramach nagłówków H1-H6 jest nie do przecenienia. Większość osób, które w firmach odpowiadają za tworzenie treści na bloga czy jego poszczególne zakładki, zdaje sobie sprawę z tego, że umieszczone tam słowa klucze znacząco wpłyną na widoczność strony. Warto jednak pamiętać również o tym, że muszą one zaangażować czytelnika. Sposobów na to jest wiele:

  • używanie liczb sugerujących ukazanie kompletnego zestawienia, np. „5 najlepszych…”,
  • rozpoczęcie nagłówka od słowa „Jak…” – oferuje ono na starcie czytelnikowi odpowiedź na potencjalnie nurtujące go pytanie,
  • wskazanie w treści nagłówka jakiegoś zagrożenia, opowiedzenie historii czy powołanie się na wiedzę ekspercką.

Jak widzisz, sposobów jest dużo. Każdy będzie lepszy niż umieszczanie nagłówka „O nas” na stronie, która została już tak samo zatytułowana – tę praktykę można zaobserwować stosunkowo często. Jest to nic innego jak marnowanie potencjalnie skutecznego słowa kluczowego!

Zasada 4.: Wyróżniki w tekście

Chodzi tu głównie o elementy wizualne podnoszące estetykę wpisu, np.: zdjęcia, pogrubienia w tekście, wypunktowania, wideo z YouTube, umieszczanie cytatów pisanych inną czcionką czy też w kursywie. Dodatkowo również, w przypadku tekstów o charakterze naukowym, dodawanie bibliografii, która wywołuje zwiększone zaufanie użytkownika.

Każdy z tych sposobów pozwala zatrzymać odbiorcę naszych treści na dłużej. Szczególnie w przypadku zdjęć i filmików – powoduje powstanie zaangażowania emocjonalnego. Dodatkowo tytuły filmików czy podpisy pod zdjęciami mogą stanowić cenne pod kątem wyszukiwania frazy.

Zasada 5.: Korzystaj z dostępnych narzędzi!

Słowa klucze nigdy nie powinny być umieszczane „na oko”! Każdy copywriting należy poprzedzić dogłębnym researchem tematu oraz skorzystaniem z opensource’owych aplikacji. Do szczególnie popularnych należą:

  • Planer słów kluczy AdWords, za pomocą którego znajdziesz ich nowe propozycje oraz przeanalizujesz dane i prognozy dla już używanych;
  • Ubersuggest, który zaczytuje dane z planera Google i prezentuje statystyki dla konkretnych fraz podając między innymi ich Volume (liczbę wyszukań w miesiącu), CPC czy Competition (ocenę rywalizacji o dane hasło pomiędzy firmami);
  • Słowniki! Pamiętaj, że ludzie wywodzą się z różnych środowisk, używają regionalizmów czy też korzystają z innej konstrukcji składniowej. W każdym tekście warto umieścić przynajmniej parę synonimów wykorzystywanej przez Ciebie frazy.

Na zakończenie

Mamy nadzieję, że te proste kroki pozwolą Ci podnieść jakość Twoich słów kluczy oraz przełożą się na poprawę widoczności w wyszukiwarce. Zachęcamy do kontaktu z nami w celu dokonania darmowej analizy Twojej strategii marketingowej oraz dobrania działań, które pozwolą Ci osiągnąć zakładane cele biznesowe. Przekonaj się sam, że faktycznie #DostarczamyKlientów!

Poprzedni wpis
Czym jest automatyzacja marketingu?
Następny wpis
Lean marketing

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds