1. Strona główna
  2. /
  3. Google Ads
  4. /
  5. Remarketing w Google od podstaw – klasyczny czy dynamiczny?

Remarketing w Google od podstaw – klasyczny czy dynamiczny?

Remarketing w google od podstaw na przykładzie niebieskiego noteu

Remarketing w Google to jedno z najgorętszych haseł ostatnich lat jeśli chodzi o rozwój marketingu internetowego.  Zaczyna być powszechnie wykorzystywany w coraz większej liczbie branż. Dzieje się tak między innymi ze względu na dynamiczny rozwój technologii big data oraz przenoszenia coraz większej części transakcji do internetu.

Wielu właścicieli sklepów internetowych sądzi jednak, że jest to narzędzie kosztowne albo ustępujące skuteczności bardziej tradycyjnym formom reklamy. W tym artykule rozprawimy się z tymi oraz innymi mitami dotyczącymi remarketingu. Ponadto w kilku prostych krokach przedstawimy, jak możesz wdrożyć go w swoim biznesie!

Remarketing w Google – rodzaje

Remarketing w swojej klasycznej odmianie, to wyświetlanie internaucie zaprojektowanych wcześniej przekazów reklamowych, dotyczących wybranych wyrobów czy też całej oferty sklepu. Adresatami takich komunikatów promocyjnych są osoby, które dokonały już jakiejś interakcji z witryną firmy.

Dynamiczny wariant remarketingu w Google cechuje się z kolei większym stopniem automatyzacji oraz zmniejszeniem roli sklepu w decydowaniu o formie wyświetlanej reklamy oraz promowanych w niej produktach. Te kwestie rozstrzyga algorytm Google, który zapamiętując zachowania użytkownika w plikach cookies, tworzy skrojoną dla tego internauty treść reklamową.

Jakie firmy korzystają z remarketingu?

Dynamiczny remarketing oferuje się wyłącznie e-sklepom. Tak naprawdę jest to jedyne realne ograniczenie. Wśród branż szczególnie często korzystających z tych rozwiązań znajdziemy chociażby turystykę, edukację, linie lotnicze, hotele i pensjonaty czy, oczywiście, handel detaliczny. Natomiast  „zwykłym” remarketingiem posługiwać się może praktycznie każda firma.

Korzystanie z tej formy promocji nie wymaga również nakładów finansowych. Jedyny koszt, jaki musisz ponieść, to czas na konfigurację tej formy reklamy lub skorzystanie z oferty agencji marketingowej.

Jak zacząć korzystać z remarketingu dynamicznego?

Pierwsza kwestia, o której nie można zapomnieć: sklep internetowy musi posiadać konto AdWords (Google Ads). Dane odnośnie bieżącej skuteczności działań reklamowych możesz z kolei na bieżąco odczytywać w panelu Google Analytics. Oczywiście po połączeniu konta z profilem Google Ads.

Następny krok to konfiguracja Google Merchant Center – właśnie stamtąd wyszukiwarka będzie zaciągać dane o nowych produktach czy modyfikacji dotychczasowej oferty.

Kolejna rzecz, na którą musisz zwrócić uwagę, to skonfigurowanie CMSa. Zintegrowanie feedu produktowego, niezbędne do poprowadzenia kampanii remarketingowej, niestety nie należy do łatwych zadań. Proces ten będzie się nieco różnił w zależności od sposobu, w jaki zaprojektowana została Twoja strona, oraz tego, czy korzystasz z oferty takich platform jak Shoplo bądź Shoper. Ten etap należy do najbardziej skomplikowanych! Właśnie dlatego wielu przedsiębiorców, którzy wolą skupić się na zasadniczej części swojej biznesowej działalności, zleca całą konfigurację remarketingu dynamicznego wraz z integracją feedu produktowego specjalistom. W zespole Zyskowni.pl mieliśmy do czynienia z różnymi platformami CMS. Wiemy, jak poprawnie skonfigurować feed produktowy na każdej z nich.

Ostatni etap to weryfikacji poprawności „zaciągania” danych. W ten sposób można ustalić, czy nasza strona przekazuje do Google odpowiednie parametry podczas działań podejmowanych przez użytkownika. Sprawdzenia dokonuje się najczęściej z pomocą rozwiązań oferowany przez Google, do których należy Google Tag Assistant i Google Tag Manager.

Jednak to nie wszystko – utrzymanie skuteczności remarketingu dynamicznego będzie wymagać stworzenia i aktualizowania tzw. list marketingowych, czyli „rysopisów” klientów, których rozpoznawać ma Google w celu wyświetlenia im odpowiedniej reklamy. Mogą to być osoby, które przeglądały stronę, w tym konkretną zakładkę, dodały coś do koszyka czy też zapisały się do newslettera.

Dynamiczny remarketing w Google – co zyskasz?

Remarketing dynamiczny niesie ze sobą najwięcej korzyści w porównaniu z pozostałymi formami reklamy w internecie. Nieprzypadkowo opracowania i analizy branżowe wskazują, że jest to najskuteczniejsza forma promocji. Czego możesz się spodziewać po współpracy z Zyskownymi w zakresie marketingu dynamicznego?

  • Znacznego wzrostu rozpoznawalności swojej marki;
  • Łatwiejszego docieranie do internautów wstępnie zainteresowanych ofertą firm z Twojej branży;
  • Istotnego zwiększenia przychodów firmy ze względu na wzrost liczby realizowanych transakcji;
  • Zyskania pełnej kontroli nad wszystkimi projektowanymi rozwiązaniami reklamowymi! Będziesz miał stały kontakt z naszym ekspertem, który wytłumaczy tobie wszystkie implementowane zmiany;

Konwersja wcześniej utraconych klientów – zapomnij o przerwanych finalizacjach zakupów czy porzuconych koszykach – wszyscy ci internauci ponownie usłyszą o Twojej marce i wielu z nich wróci do Twojego sklepu!

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po lekturze tego artykułu wiesz już, czym jest remarketing „zwykły” oraz remarketing dynamiczny w Google. Przedstawione w tekście korzyści sprawiają, że każdy sklep internetowy powinien korzystać z tego rozwiązania dla zwiększenia swojej sprzedaży.

Jeśli chcesz powierzyć implementację tego rozwiązania specjalistom i mieć pewność, że remarketing w Google pozwoli na osiągnięcie pełni potencjału Twojej strony – napisz do nas!

Przekonaj się sam, że #DostarczamyKlientów

Menu