1. Strona główna
  2. /
  3. Facebook Ads
  4. /
  5. Rekomendowane wymiary grafik na Facebooku – Listopad 2021

Rekomendowane wymiary grafik na Facebooku – Listopad 2021

Wymiary grafik na Facebooku – temat znienawidzony przez wielu przedsiębiorców i marketingowców przez swoje ciągłe zmiany i aktualizacje. De facto z miesiąca na miesiąc główne portale społecznościowe dokonują kosmetycznych korekt związanych z wymiarami wyświetlanych mediów graficznych, przez co organizacja musi poświęcać dużo środków i czasu na ich dostosowywanie oraz, co najważniejsze – bycie na bieżąco z najnowszymi doniesieniami odnośnie konwersji. W tym artykule dowiesz się wszystkich niezbędnych informacji jeśli chodzi o aktualne wymiary grafik na FB (aktualizacja październik 2020), natomiast jeśli nie masz czasu się tym zajmować i wolisz skupić na sednie swojego biznesu skorzystaj z usług specjalistów i sprawdź jak zorganizujemy social media marketing za Ciebie!

Rekomendowane wymiary grafik na Facebooku – Listopad 2021

1. Zdjęcie profilowe (profile picture) – zarówno konta prywatnego jak i profilu biznesowego

  • Musi mieć co najmniej 180 x 180 pikseli.
  • Zdjęcie będzie wyświetlane na stronie jako 132 x 132 pikseli na pulpicie, 128 x 128 na smartfonach i 36 x 36 na większości telefonów z internetem.

2. Zdjęcie w tle (cover photo)

  • Wyświetlane na stronie w rozmiarze 940 x 352 pikseli. Wszystko, co mniejsze, zostanie rozciągnięte na te wymiary.
  • Minimalny rozmiar 400 x 150 pikseli.
  • Wyświetla w rozdzielczości 820 x 360 pikseli na pulpicie i 640 x 360 pikseli na smartfonach.
  • Nie wyświetla się na telefonach z internetem.
  • Aby uzyskać najlepsze wyniki, prześlij plik JPG sRGB mniejszy niż 100 KB.
  • Obrazy z logo lub tekstem najlepiej nadają się jako plik PNG.
  • Wymiary strony firmowej są dokładnie takie same, jak w przypadku kont osobistych.

3. Udostępniane linki (shared links)

  • Zalecane wymiary wysyłania 500 x 261 pikseli.
  • Kwadratowe zdjęcie w kanale: co najmniej 154 x 154 piksele.
  • Zdjęcie kwadratowe: co najmniej 116 x 116 na stronie.
  • Prostokątne zdjęcia w źródle: co najmniej 470 x 246 pikseli.
  • Natomiast zdjęcie prostokątne to minimum 484 x 252 na stronie.
  • Facebook przeskaluje zdjęcia poniżej minimalnych wymiarów. Aby uzyskać lepsze wyniki, zwiększ rozdzielczość obrazu w tej samej skali co rozmiar minimalny.

4. Okładka notatki / okolicznościowego posta (highlighted image)

  • Pojawi się na Twojej stronie w rozmiarze 1200 x 717 pikseli.
  • Wybierz wyższą rozdzielczość w tej skali, aby uzyskać lepszą jakość.

5. Zdjęcie w tle wydarzenia (event image)

  • Facebook zmniejszy wymiary do minimalnych rozmiarów: 1200 × 628.
  • Wyświetlanie w feedzie: 1920 × 1005.

6. Zdjęcia reklam w feedzie (feed ads)

  • Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 pikseli (1080 x 1080 dla grafik w proporcji 1:1).
  • Minimalna szerokość i wysokość: 600 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91:1
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć zredukowane zasięgi.

Limity znaków tekstowych w reklamach:

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków.
Wymiary grafiki na facebooku - feed ads

7. Reklama video (feed video ad)

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Minimalne wymiary 600 x 315 (1,9: 1 poziomo) lub 600 x 600 (kwadrat).
  • Zalecany współczynnik proporcji to od 9:16 do 16: 9 (poziomo: 16: 9, kwadrat: 1: 1, pionowo: 4: 5 lub 2: 3 i pełny portret: 9:16).
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV (zobacz pełną listę tutaj).
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 240 minut.

Kanał limit znaków reklamy

  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków

8. Wymiary grafik na Faecbooku – reklama karuzelowa

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy karuzelowej

  • Zalecany rozmiar obrazu: co najmniej 1080 x 1080 pikseli
  • Minimalna szerokość i wysokość 600 pikseli (minimum 254 x 133 pikseli w przypadku reklam Messenger Home Carousel).
  • Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
  • Zalecany stosunek 1: 1.
  • Maksymalny rozmiar obrazu 30 MB.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Natomiast obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi
Wymiary grafiki na facebooku - Reklama karuzelowa

9. Wymiary grafik na Facebooku – video karuzelowe

  • Zalecana rozdzielczość to minimum 1080 x 1080.
  • Minimum 2 karty i maksymalnie 10 kart na reklamę karuzeli.
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu wynosi 240 minut.
  • Zalecany stosunek 1: 1.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Limity znaków w reklamach karuzelowych

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 40 znaków.
  • Opis linku: 20 znaków.

10. Reklamy w prawej kolumnie

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w prawej kolumnie

  • Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 pikseli.
  • Minimalna szerokość i wysokość 600 pikseli.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Natomiast obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi.

Limity znaków reklamy w prawej kolumnie

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków.
Wymiary grafiki na Facebooku - reklama w prawej kolumnie

11. Wymiary grafiki na Facebooku – reklamy w streamach

Specyfikacje reklam wideo typu In-Stream

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji to 16: 9 (proporcje mieszczą się w zakresie od 9:16 do 16: 9).
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Długość filmu wynosi od 5 do 15 sekund.
  • Zdecydowanie zaleca się dołączenie dźwięku.
  • Napisy są opcjonalne, ale zalecane.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

12. Reklamy artykułów ekspresowych (instant articles)

Aktualne wymiary grafik na Facebooku w formie reklamy błyskawicznej:

  • Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 pikseli wyświetlanego z łączem.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi.
Wymiary grafiki na facebooku - instant articles

13. Reklamy artykułów błyskawicznych typu video

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 240 minut.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Ograniczenia liczby znaków w reklamach artykułów błyskawicznych

  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków.

14. Wymiary grafik na Facebooku – reklama zdjęciowa w Marketplace

  • Zalecany rozmiar obrazu: 1200 x 628 pikseli (po opublikowaniu z łączem).
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi.
Wymiary grafiki na facebooku - Reklama zdjęciowa w Marketplace

15. Reklama video w Marketplace

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Maksymalna długość filmu to 240 minut.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą mieć gorsze zasięgi

Limity znaków reklam na Marketplace

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku: 30 znaków.

16. Reklama w Audience Network

Aktualne wymiary grafik na Facebooku dotyczące obrazu reklamy w Audience Network

  • Minimalna rozdzielczość 398 x 208 pikseli.
  • Zalecane proporcje to od 9:16 do 16: 9, a 9:16 z łączem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Natomiast obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą zwiększyć prawdopodobieństwo nieudanej dostawy.

Specyfikacje reklam wideo Audience Network

  • Zalecane przesyłanie wideo w najwyższej możliwej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9.
  • Jeśli chodzi o zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalny rozmiar pliku wideo to 4 GB.
  • Minimalna długość filmu to 1 sekunda, a maksymalna to 240 minut.
  • Miniatury filmów zawierające co najmniej 20% tekstu mogą zwiększyć prawdopodobieństwo niepowodzenia dostarczenia.

Limity znaków reklamy w Audience Network

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
  • Opis linku (opcjonalnie): 30 znaków.
Wymiary grafiki na facebooku - Reklama w Audience Network

17. Sponsorowane reklamy w Messenger

Wskazówki dotyczące obrazów w reklamach sponsorowanych

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości (zalecane 1200 x 628 pikseli w przypadku korzystania z łącza).
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą się gorzej wyświetlać.

Limity znaków w reklamach w wiadomościach sponsorowanych

    • Tekst: 125 znaków.
    • Nagłówek: 25 znaków.
    • Opis linku: 30 znaków.
Wymiary grafiki na facebooku - Sponsorowane reklamy w Messenger

18. Wymiary grafik na Facebooku – reklamy w Messenger

Wytyczne dotyczące obrazów w komunikatorach na Facebooku

  • Zalecane przesyłanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości.
  • Zalecany współczynnik proporcji wynosi od 9:16 do 16: 9, ale przycina do 1,91: 1 z linkiem.
  • Zalecane formaty obrazów to JPG i PNG.
  • Obrazy zawierające co najmniej 20% tekstu mogą się gorzej wyświetlać.

Limity znaków w komunikatorze Facebook

  • Tekst: 125 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.

19. Reklamy w Facebook Collection

Aktualne wymiary grafik na Facebook Collection

  • Reklamy kolekcji wykorzystują pierwszy obraz lub film w zasobie z Twojego Instant Experience
  • Minimalna szerokość i wysokość 600 pikseli.
  • Zalecany współczynnik to 1: 1 dla obrazów kwadratowych

Limity znaków w Facebook Collection

  • Tekst: 90 znaków.
  • Nagłówek: 25 znaków.
Wymiary grafiki na facebooku - Reklamy w Facebook Collection

Uf! To już wszystko. Mamy nadzieję, że udało Ci się znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące specyfikacji Twoich reklam! Natomiast jeśli nie chcesz musieć samemu zawracać sobie tym głowy – zgłoś się do nas i zyskaj gwarancję, że grafiki zawsze będą miały optymalne wymiary 😃

Menu