Spis treści:

  1. Reklama na LinkedIn – czy warto?
  2. Cele kampanii w LinkedIn Ads
    2.1. Wybór grupy docelowej
  3. Jaki format reklamy LinkedIn Ads będzie odpowiedni?
  4. Ile kosztuje reklama na LinkedIn?
    4.1. Sposoby rozliczania reklamy na LinkedIn
  5. Jakie zalety posiadają LinkedIn Ads?
  6. Podsumowanie

LinkedIn już na pierwszy rzut oka znacznie różni się od innych mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Ze względu na swój wyraźnie profesjonalny charakter różni się od innych portali także w kwestii reklamy i zasięgu. Jednak ta różnica jest jak najbardziej korzystna.

Reklama na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn jako profesjonalny serwis łączy ekspertów z wielu dziedzin, firm i krajów. Pozwala na ciągłe zdobywanie kontaktów oraz umożliwia prowadzenie dyskusji z innymi. Na plus LinkedIn trzeba jeszcze dodać, że jego liczba użytkowników stale rośnie i w tym momencie wynosi prawie 700 mln użytkowników z całego świata. W Polsce z serwisu korzysta już 4,5 mln osób.

Równie istotne okazują się statystyki, które wskazują na naprawdę spory potencjał LinkedIn Ads. Wynika z nich, że prawie 60% użytkowników serwisu otwiera wiadomości reklamowe, co nie jest tak częste na innych portalach. Dodatkowo około 56% osób klika link przenoszący na stronę. Te liczby wskazują, że dzięki LinkedIn Ads jesteś w stanie skutecznie dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, jednocześnie znajdując wykwalifikowanych pracowników czy wspólników.

Dodatkowo reklamy na LinkedIn nie są nachalne, przez co nie męczą użytkowników ani nie utrudniają poruszania się po serwisie. Zamiast zniechęcać budzą zainteresowanie, które sprzyja powodzeniu prowadzonej przez Ciebie kampanii.

Cele kampanii w LinkedIn Ads

Jeśli jesteś zdecydowany na rozpoczęcie działań reklamowych w LinkedIn Ads, Twoim pierwszym zadaniem jest wybór celu. Cel ten oprócz znajdowania się pośród Twoich preferencji musi także gwarantować uzyskanie pożądanych wyników.

Cele reklamowe na LinkedIn zostały podzielone na trzy główne kategorie:

Świadomość marki

Jeśli chcesz, aby o Twojej firmie usłyszało więcej osób, lub potrzebujesz wielu wyświetleń swojej reklamy, to postaw na świadomość marki. Pozwoli Ci to dotrzeć do sporej grupy odbiorców i równocześnie zyskasz skuteczną opcję do promocji swoich towarów bądź usług.

Zainteresowanie

Jeśli chcesz, aby o Twojej firmie usłyszało więcej osób, lub potrzebujesz wielu wyświetleń swojej reklamy, to postaw na świadomość marki. Pozwoli Ci to dotrzeć do sporej grupy odbiorców i równocześnie zyskasz skuteczną opcję do promocji swoich towarów bądź usług.

Konwersje

Ten ostatni cel pozwoli Ci zdobyć większą liczbę wysokiej jakości klientów. Może pomóc Ci zwiększyć liczbę sprzedaży w sklepie, zachęcić do wypełnienia formularza na stronie lub umożliwić znalezienie wartościowych pracowników.

Wybór grupy docelowej

Targetowanie w LinkedIn Ads jest bardziej precyzyjne niż w innych serwisach, ponieważ można tworzyć grupy docelowe na podstawie ich cech zawodowych. Kryterium to jest niespotykane w innych sieciach reklamowych, gdzie wybiera się głównie lokalizację, płeć, wiek czy zainteresowania.

W LinkedIn Ads przy tworzeniu grupy docelowej mamy dostęp do informacji takich jak:

  • lata i poziom doświadczenia zawodowego,
  • stanowisko oraz pełniona w firmie / organizacji funkcja,
  • nazwy firm zatrudniających użytkownika,
  • poziom wykształcenia i ukończone szkoły,
  • kompetencje,
  • wielkość i obszar działalności firmy,
  • osoby powiązane z profilem firmy.

Jaki format reklamy LinkedIn Ads będzie odpowiedni?

Gdy mamy określony cel i wybraną grupę docelową, następnym krokiem jest dobór właściwego formatu dla naszej reklamy.

LinkedIn ma kilka formatów do wyboru, jednak ich dostępność zależy od wybranego przez Ciebie uprzednio celu. Przedstawiona poniżej tabela powinna ułatwić zadanie.

Formaty reklamowe na LinkedInie

Reklamy z pojedynczym zdjęciem (single image ads)

Jest to sponsorowany format treści z pojedynczym zdjęciem. Świetnie sprawdzi się, jeśli chcesz budować rozpoznawalność swojej marki.

Karuzela reklam graficznych (carousel image ads)

Ten format znany jest dobrze z Facebooka i umożliwia wyświetlanie wielu obrazów wraz z podpisami, linkami czy wezwaniem do działania.

Reklamy video (video ads)

Gdy stateczne kreacje reklamy nie wystarczają, wkracza reklama video, która może być ciekawsza w odbiorze. To szansa na zupełnie nowy wymiar interakcji z Twoją grupą docelową.

Reklamy tekstowe (text ads)

Wyświetlane są w prawej kolumnie lub u góry kanału informacji LinkedIn – wyłącznie na desktopie. Składają się z nagłówka, krótkiego tekstu i opcjonalnie grafiki. Używa się ich do przekazania konkretnego i zwięzłego komunikatu reklamowego.

Reklamy Spotlight (spotlight ads)

Są to spersonalizowane reklamy dynamiczne, przenoszące użytkownika na stronę zewnętrzną. Ich celem jest wspomaganie generowania ruchu na witrynę zewnętrzną.

Reklamy w wiadomościach (message ads)

Są to reklamy trafiające bezpośrednio do odbiorców przez ich skrzynki na LinkedIn. To sprawia, że tego typu reklama jest trudna do przeoczenia.

Reklamy konwersacyjne (conversation ads)

Ten format reklamy również trafia do skrzynek odbiorczych użytkowników LinkedIn, jednak oferuje więcej. Tekst może być dłuższy, a przycisków z wezwaniem do działania może być więcej.

Reklamy na wydarzenie (event ads)

Z poziomu strony firmowej na LinkedIn możesz utworzyć wydarzenie, które później możesz także promować dzięki LinkedIn Ads. Do dyspozycji masz 600 znaków w treści kreacji reklamowej. Konieczne jest także dodanie adresu URL Twojego wydarzenia na LinkedIn.

Reklamy ofert pracy (job ads)

Ten format wspiera procesy rekrutacyjne przez zachęcenie odpowiednich kandydatów do składania aplikacji o pracę.

Różne formaty reklamy na LinkedInie

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru sposobu promocji marki jest jej koszt. Porównując ceny reklam LinkedIn Ads z np. Facebook Ads (o Facebook Ads przeczytasz tutaj) możesz zauważyć znaczące różnice pokazujące, że LinkedIn Ads są droższe. Jest tak, ponieważ ta forma promocji skierowana jest do firm. Jednak w tym przypadku opłaca się zainwestować w reklamę na LinkedIn, ponieważ mimo że zapłacisz więcej, to jednak dotrzesz do precyzyjnej i dobrze wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Pamiętaj także o tym, że cena kampanii reklamowej LinkedIn Ads jest zależna przede wszystkim od tego, do jak wąskiej grupy użytkowników chcesz dotrzeć. Na ostateczną kwotę wpływ ma też wybrany cel, branża oraz szczegółowość poszczególnych kryteriów – im są dokładniejsze, tym wyższa jest ich cena.

Obecnie LinkedIn oferuje rozliczenie za kampanie reklamowe LinkedIn Ads w 30 walutach, w tym także w PLN. Jednak w przypadku tworzenia nowego konta reklamowego dostępna jest tylko jedna waluta do wyboru, której później nie da się zmienić. Istnieje za to możliwość utworzenia kilku kont z różnymi walutami.

Sposoby rozliczania reklamy na LinkedIn

W zależności od tego, jaki format wybierasz oraz jaki cel chcesz zrealizować, LinkedIn umożliwia Ci trzy sposoby rozliczenia.

CPC – koszt za kliknięcie

W tym przypadku możesz określić górną stawkę, jaką płacisz za każde kliknięcie, tak aby nie przekroczyć zaplanowanego budżetu. Oprócz tego istnieje także możliwość ustawienia limitu dziennego. Pamiętaj jednak o tym, że według wymogów LinkedIn kwota ta musi być większa niż 10 euro.

CPM – koszt za 1000 wyświetleń

Jest to dobra opcja, jeśli zależy Ci przede wszystkim na dotarciu do jak największej liczby odbiorców. Pamiętaj tylko o tym, że LinkedIn ustalił minimalną stawkę za reklamy rozliczane metodą CPM, która wynosi 2 euro.

CPV – koszt za wyświetlenie video

Ten sposób polega na naliczaniu kosztów za wyświetlenie materiału wideo w postaci filmu czy spotu reklamowego dotyczącego Twojej firmy, konkretnego stanowiska pracy lub strony internetowej. W CPV, podobnie jak w CPC, możesz określić maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za pojedyncze wyświetlenie filmu.

Jakie zalety posiadają LinkedIn Ads?

  • Targetowanie – w LinkedIn możesz sprecyzować swoją grupę docelową skuteczniej i bardziej szczegółowo niż w innych serwisach,
  • Unikanie przypadkowych odbiorców – większość użytkowników LinkedIn korzysta z serwisu świadomie, mając na uwadze swój wizerunek, co nie zawsze ma miejsce na innych serwisach takich jak Facebook. Oznacza to, że dane, które bierzemy pod uwagę, są wiarygodne, co pomaga nam docierać do właściwych osób,
  • Reklama z formularzem – LinkedIn Ads oferuje wykorzystanie kreatora formularza zbierania leadów, co umożliwia potencjalnemu klientowi pozostawienie zapytania bez konieczności przechodzenia na stronę,
  • Wysoka skuteczność,
  • Skuteczna reklama InMail,
  • Mniejsza konkurencja – LinkedIn przez mniejszą popularność i bardziej profesjonalny profil nie jest przeładowane treściami reklamowymi jak inne serwisy, co daje kampanii większy zasięg,
  • Wybór celu reklamy – Linkedin Ads umożliwia dopasowanie formatu do celu reklamy, który wybraliśmy,
  • Monitorowanie kampanii – narzędzie LinkedIn Ads dostarcza użyteczne raporty dotyczące efektywności kampanii.

Podsumowanie

To już koniec naszego wpisu na temat LinkedIn Ads. Na pierwszy rzut oka reklama w tym serwisie może wydawać się trudna, jednak gdy się na nią zdecydujesz, przekonasz się, że było warto!

Mamy nadzieję, że po tym wpisie przygoda z LinkedIn Ads będzie dla Ciebie łatwiejsza i przyjemniejsza.

Poprzedni wpis
Reklama na TikToku
Następny wpis
Rozszerzone vs elastyczne reklamy tekstowe w Google Ads – co nas czeka w czerwcu?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds