Facebook Piksel to wielofunkcyjne narzędzie służące do drobiazgowych analizy i pomiaru skuteczności reklam. Aplikacja bada działania podejmowane przez użytkowników i na tej podstawie udostępnia klarowne statystyki, które można wykorzystać do dalszego podnoszenia efektywności kampanii reklamowych.

W tym artykule poznasz główne funkcje Piksela oraz dowiesz się dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania w rozwoju swojego biznesu w mediach społecznościowych!

1. Zastosowania Piksela

Piksel Facebooka uruchamia się za każdym razem, gdy użytkownik podejmie działania w witrynie. Zajmuje się chociażby zbieraniem informacji dotyczących takich aktywności jak dodanie produktu do koszyka czy sfinalizowanie zakupu. Dane zbierane przez aplikację dostępne są w Menedżerze zadań.

Do czego wykorzystasz zebrane w tej sposób statystyki?

  • Podniesienie sprzedaży – Piksel umożliwia konfigurację ustawień polegających na automatycznym składaniu ofert. Dzięki temu dotrzesz do osób potencjalnie najbardziej skłonnych zrealizować działanie, które przełoży się na konwersję;
  • Analiza wyników reklam – sprawdzisz w ten sposób efektywność swoich treści marketingowych. Dowiesz się, na jakie działania ze strony klienta przekłada się przekaz reklamowy;
  • Docieranie do właściwych odbiorców – Piksel umożliwi Ci zarówno znajdywanie nowych klientów, jak również ustawienie kampanii tak, by uwzględniała głównie konkretne osoby, np. takie, które polubiły już wcześniej Twoją witrynę.

Piksel umożliwi Ci wdrożenie automatycznych działań uzupełniających działanie strony, w reakcji na różne zdarzenia, które dzielimy na standardowe i niestandardowe.

Lista zdarzeń standardowych Piksela:

  • Wyświetlenie zawartości na stronie internetowej;
  • Użycie funkcji wyszukania konkretnego słowa czy frazy;
  • Dodanie produktu do koszyka;
  • Dodanie produktu do listy życzeń;
  • Przejście do procesu zakupu (do kasy);
  • Dodanie informacji o płatności;
  • Sfinalizowanie zakupu;
  • Zarejestrowanie się na stronie (np. celem skorzystania z okresu próbnego).

Zdarzenia niestandardowe będą dotyczyć unikalnych adresów URL oraz aktywności wiązanych z konkretnymi słowami kluczowymi. Może to być transakcja dokonana konkretną metodą płatności, rejestracja we właściwej zakładce sklepu czy dodanie do koszyka ściśle określonego produktu.

Jak widzisz, zastosowań istnieje całe mnóstwo! Teraz po krótce przedstawimy Ci proces instalacji Piksela.

2. Konfiguracja Piksel Facebooka

Jeśli szukałeś odpowiedzi na pytanie, jak aktywować Piksel Facebooka, to przychodzimy Ci z pomocą!

W celu aktywacji należy zacząć od zajrzenia do pulpitu Ustawień firmowych (https://business.facebook.com/settings/) w „Menedżerze firmy” na Facebooku.

Piksel Facebooka na przykładzie zdjęcia z business mangera

Następnie kliknij w opcjach „Piksele”, a w zakładce, która Ci się otworzy wybierz przycisk „Dodaj”.

Piksel Facebooka na przykładzie zdjęcia instrukcji do instalacji

Po kliknięciu „Kontynuuj” należy wybrać opcję „Skonfiguruj piksel teraz”:

Piksel Facebooka na przykładzie zdjęcia konfiguracji

W tym momencie Piksel zaoferuje Ci trzy możliwe sposoby instalacji:

  • Samodzielną implementację kodu – w tym celu będziesz musiał własnoręcznie dokonać edycji kodu html. Jest to rozwiązanie przeznaczone wyłącznie dla osób, które miały wcześniej doświadczenie w konstruowaniu stron internetowych;
  • Automatyczna integracja z już używaną platformą (np. BigCommerce, Menedżer tagów Google, Magneta, Segment Shopify, Wix, WooCommerce);
  • Przekazanie kodu deweloperowi (agencji marketingowej) – jest to rozwiązanie, które umożliwi osiągnięcie z Piksela największych korzyści, ponieważ osoba z doświadczeniem web developingowym przystosuje kod do potrzeb Twojego biznesu.

3. Podsumowanie

Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu przekonała Cię o wartości Piksela Facebooka jako narzędzia do wykorzystania w budowaniu skuteczności sprzedażowej w internecie.

Sama implementacja tego rozwiązania może jednak nie być intuicyjna dla użytkownika, który stawia dopiero swoje pierwsze kroki w e-commerce. Właśnie dlatego lepiej nie eksperymentować ze swoim biznesem i proces instalacji przekazać profesjonalistom z agencji Zyskowni.pl!

Napisz do nas i sprawdź sam, że #DostarczamyKlientów!

Poprzedni wpis
Dobry newsletter w kilku prostych krokach
Następny wpis
Remarketing w Google od podstaw – klasyczny czy dynamiczny?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds