Na rynku istnieją trzy modele rozliczeń SEO i pozycjonowania:
- płatność za pozycję,
- stały miesięczny ryczałt oraz
- powiązanie niskiego ryczałtu i niskiej ceny za wzrost ruchu w witrynie.
W Zyskowni.pl proponujemy 2 ostatnie modele rozliczeń SEO. Poniżej znajdziesz ich porównanie wg najczęstszych standardów rynkowych.
Pozycjonowanie w modelu za pozycje (częste standardy rynkowe):
Plusy:
- płatność tylko, gdy witryna jest widoczna w Google na wskazane frazy
Minusy:
- umowy terminowe (1-2 lata) z karami umownymi za rozwiązanie współpracy
- zabronione pozycjonowanie witryny z inną agencją nawet, jeśli nie widać efektów
- brak możliwości zmiany fraz w trakcie trwania umowy nawet, jeśli ich liczba wyszukiwań spadnie
- pozycje w tym samym dniu różnią się zależne od miejsca i zachowań użytkownika
- koncentracja na najprostszych i najszybszych frazach do wypozycjonowania kosztem tego, czy te frazy generują ruch
- brak raportowania działań agencji – raportowane są tylko pozycje
- usunięcie działań po rozwiązaniu umowy – trzeba zaczynać od początku
Nie oferujemy tego modelu rozliczenia.
Pozycjonowanie w modelu ryczałtowym (abonamentowym):
Plusy:
- krótkoterminowy czas trwania umowy, ponieważ czas jest nieoznaczony
- przejrzyste raporty z działań, gdyż wiesz, co się dzieje w projekcie
- mobilizacja agencji do szybkiego uzyskania satysfakcjonujących Klienta stabilnych i długotrwałych efektów
- swoboda wyboru i zmiany fraz kluczowych w trakcie trwania współpracy
- nie usuwanie działań po ewentualnym rozwiązaniu umowy
Minusy:
- Klient od razu inwestuje we współpracę
Pozycjonowanie w modelu hybrydowym (wynagrodzenie bazowe + opłata za wejścia ponad średnią z ostatnich 3 miesięcy):
Plusy:
- niższa opłata bazowa w stosunku do ryczałtu
- niższa opłata za wejścia na witrynę niż w przypadku reklamy klikalnej
- stała praca nad zwiększeniem widoczności Twojej witryny w internecie – efekty rosną
- koncentracja nie na pozycjach, lecz na uzyskaniu właściwych wejść na Twoją stronę
- mobilizacja agencji do szybkiego uzyskania satysfakcjonujących Klienta stabilnych i długotrwałych efektów
- swoboda wyboru i zmiany fraz kluczowych w trakcie trwania współpracy
- nie usuwanie działań po ewentualnym rozwiązaniu umowy
- połączenie korzyści obu modeli
Minusy:
- Klient od razu inwestuje we współpracę