W poprzednim artykule zamieszczonym na naszym blogu omówiliśmy podstawy stosowania remarketingu dynamicznego w Google. Ze względu na duży odzew wracamy z podobnym tematem! Tym razem na celownik weźmiemy remarketing facebooka! W tekście omówimy podstawową konstrukcję takich form reklamy, sposoby ich optymalizowania oraz w kilku krokach opiszemy, co musisz zrobić, by skorzystać z remarketingu z korzyścią dla swojego sklepu.

Remarketing klasyczny a dynamiczny – czym się różnią?

W najogólniejszej definicji remarketing stanowi zbiór działań promocyjnych, które adresowane są do klienta mającego już wcześniej styczność z naszą ofertą. Wyróżnia się wiele rodzajów interakcji, począwszy od wyświetlenia asortymentu e-sklepu, przez wejście na jego stronę, aż po choćby dodanie produktu do koszyka czy przejście przez pierwsze etapy finalizowania płatności.

Klasyczna odmiana remarketingu wiąże się z koniecznością „zaprogramowania” wszystkich komunikatów reklamowych krok po kroku przez reklamodawcę. Dynamiczna z kolei cechuje się wysokim stopniem automatyzacji. Sprawia to, że jest dużo wygodniejsza w obsłudze oraz skuteczniejsza. Algorytmy analizują gigantyczne ilości danych na podstawie zachowań wszystkich użytkowników, co gwarantuje, że odbiorcy zostaną wyświetlone właśnie te produkty, których zakupem może być w szczególny sposób zainteresowany.

Automatyzacja nie sprawia jednak, że reklama „prowadzi się” sama. Żeby osiągnąć najlepsze efekty sprzedażowe, należy dokonywać ciągłych usprawnień: obserwować i optymalizować. Tym właśnie się zajmujemy jako zespół Zyskowni.pl!

Formy reklam remarketingu dynamicznego

Facebook oferuje trzy główne formaty, możliwe do użycia również w zwykłych formach promocyjnych, niezwiązanych bezpośrednio z remarketingiem. Są to:

  • karuzele,
  • pojedyncze obrazy,
  • kolekcje.
Remarketing dynamiczny na facebooku na przykładzie karuzeli

Karuzela, jak można domyślić się na podstawie nazwy, to zestaw grafik (maksymalnie dziesięć), które możemy „przewijać” w prawo i lewo. Reklama ta jest o tyle atrakcyjna, że mimowolnie wywołuje interakcję z użytkownikiem oraz ze względu na wielość produktów podnosi szansę, że „trafimy” w oczekiwania klienta.

Kolekcje to najnowszy z oferowanych przez Facebooka formatów reklamowych. Układ składa się z czterech produktów umieszczonych pod obrazkiem lub filmikiem, który ma charakter „nadrzędny”. Cechą charakterystyczną „kolekcji” jest otwieranie się pełnoekranowej aplikacji, w której może znajdować się aż do 50 produktów. Wszystko to sprawia, że można w tym przypadku mówić o idealnym wariancie reklamy dla współczesnych, dość zabieganych i w pewnym sensie „niecierpliwych” klientów.

Remarketing dynamiczny na Facebooku na przykładzie kolekcji
Remarketing dynamiczny na Facebooku na przykładzie pojedynczego obrazu

Reklama w formie pojedynczego obrazu wbrew pozorom należy do jednej z rzadziej występujących na Facebooku. Branże, w których jest spotykana częściej, to usługi hotelarskie, turystyczne czy motoryzacyjne. Jest niezwykle prosta: jedna grafika i lakoniczny opis. Tak długo jak firma przedstawia w niej ogólną dostępność szerokiej gamy asortymentu – może przynieść korzyści. Nie nadaje się jednak do większości działalności e-commerce’owych, ponieważ uniemożliwia przedstawienie wielu różnych produktów na raz.

Jak uruchomić remarketing dynamiczny?

W tym celu będziesz musiał poprawnie zaaplikować tzw. kod piksel oraz zdarzenia. Pikselowi Facebooka poświęciliśmy osobny artykuł na naszym blogu, zachęcamy do lektury!

Zdarzenia to określone sytuacje, które po wystąpieniu u konkretnego klienta wywołają „reakcję” ze strony automatu remarketingującego. W pierwszej kolejności należy „zakodować” pikselowi odpowiedni sposób rejestrowania:

  • stron odwiedzanych przez użytkownika (ViewContent),
  • dodania produktu do koszyka (AddToCart),
  • zakup produktu (Purchase).

Następnie w przypadku każdego ze zdarzeń monitorowaniu podlegają takie zmienne jak: identyfikator produktu, wartość zamówienia oraz waluta.

Dodatkowo Facebook wymaga aktualnych informacji na temat samych produktów, takich jak: unikalny identyfikator, opis, nazwa, adres URL itd.

Dzięki temu platforma będzie „wiedziała”, jakiemu konsumentowi, w jakim czasie oraz jaki produkt pokazywać w odpowiedzi na wcześniejsze interakcje użytkownika z witryną. Dane na temat produktów przekazuje się do Facebooka poprzez katalog produktów. Można go stworzyć ręcznie (przy niewielkim asortymencie) lub przekazać go przez tzw. feed produktowy.

Wiele osób prowadzących sklep internetowy na własną rękę zapomina, że remarketing dynamiczny nie będzie działał poprawnie, jeśli wymienione informacje nie okażą się identyczne zarówno na stronie sklepu, jak i w katalogu wyrobów na Facebooku. Pomocne okazać się może korzystanie z usług podmiotów oferujących szeroki zakres wsparcia dla e-commerce takich jak Shopify, BigCommerce czy Magneto. Dzięki temu większość informacji do katalogu będzie zaciągała się automatycznie.

Jak optymalizować remarketing dynamiczny na Facebooku?

Kampania może być prowadzona na wiele różnych sposobów. Mimo że znasz swój rynek i prowadzisz biznes zdobywając od wielu lat doświadczenie, niektóre pomysły można sprawdzić wyłącznie metodą prób i błędów.

To co może wpłynąć na faktyczne wyniki Twoich reklam to np.:

  • typ urządzeń,
  • demografia nabywców,
  • konkretny format reklamy,
  • określone zestawienia produktów,
  • umiejscowienie reklam w serwisie.

Można by też wskazać wiele innych czynników. W ramach kompleksowej usługi remarketingu dynamicznego na Facebooku oferowanej przez agencję Zyskowni.pl proponujemy regularne spotkania z Klientem, na których omawiamy skuteczność dotychczas podjętych działań, oraz propozycje usprawnień na kolejny okres. Dzięki temu bez przerwy podnosimy efektywność Twojego budżetu reklamowego i dążymy do wykorzystania pełni potencjału Twojej firmy.

Podsumowanie

W ciągu ostatniej dekady media społecznościowe szturmem podbiły sporą część naszego życia. Niezależnie od tego, czy fakt przenoszenia coraz to nowych wymiarów naszej codziennej egzystencji do tej nowej przestrzeni uznaje się za coś pozytywnego czy wręcz przeciwnie – żadna firma nie powinna rezygnować z bezcennego kanału reklamowego, jakim jest Facebook. Najnowsze dane wskazują, że średnio każdy użytkownik spędza już na nim ponad godzinę dziennie!

Każdy medal ma jednak dwie strony – znalezienie odpowiedniego klienta na tym wielomiliardowym zbiorowisku kont i profili może wydawać się szukaniem igły w stogu siana. Tylko pozornie! Dzięki odpowiednim narzędziom reklamy mogą się wyświetlać dokładnie tym osobom, które wyraziły już zainteresowanie naszą ofertą. Remarketing dynamiczny dodatkowo pozwala indywidualnie i automatycznie dopasowywać przekaz reklamowy. Takie działania pozwalają najskuteczniej domykać konwersję i znacząco zwiększają rentowność budżetu reklamowego.

Jeśli chcesz, byśmy wdrożyli je u Ciebie – zgłoś się do nas i sprawdź, jak #DostarczamyKlientów

Poprzedni wpis
Remarketing w Google od podstaw – klasyczny czy dynamiczny?
Następny wpis
Lejek sprzedażowy – czyli jak analizować konwersję sprzedaży

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds