Jeden z naszych Klientów, z którym współpracujemy od przeszło dwóch lat, swoją sprzedaż opiera w dużej mierze na działaniach w płatnej reklamie. Z naszą pomocą skutecznie udaje mu się optymalizować i skalować ten kanał marketingowy, z roku na rok zachowując ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży przy stabilnej marży zysku. Odpowiednio zoptymalizowane działania marketingowe pozwalają na generowanie sprzedaży na wysokim poziomie.
Początki współpracy
Nasza współpraca rozpoczęła się w trudnym dla klienta momencie – konkretnie w drugim kwartale 2021 roku. Dotychczas 90% budżetu reklamowego przeznaczane było na kampanie sprzedażowe na Facebooku, które wykazywały wysoką skuteczność i ROAS na poziomie przewyższającym siedem.
W tym czasie jednak Apple wprowadził bardzo dotkliwe zmiany w polityce prywatności. De facto odciął od mierzenia konwersji reklamodawców na Facebooku używających Pixela Facebooka jako źródła danych analitycznych i reklamowych. ROAS spadło do poziomów poniżej dwóch, co było dla Klienta sytuacją wprost fatalną. Tym bardziej, że reklamy na Facebooku stanowiły zdecydowaną większość źródła transakcji w sklepie.
Tak więc start naszej współpracy był dla nas dużym wyzwaniem. Nasze zadanie nie polegało na skalowaniu skutecznych kampanii, ale przede wszystkim na przywróceniu ich skuteczności.
API konwersji Facebooka jako częściowe remedium na problemy kampanii
Facebook w odpowiedzi na zmiany wprowadzone przez Apple wprowadził narzędzie pozwalające mierzyć dane sprzedażowe i raportować je Facebookowi z poziomu serwera strony, a nie przeglądarki. Nosi ono nazwę API konwersji (ang. CAPI). Jego konfiguracja – zależnie od systemu CMS strony – może być stosunkowo prosta lub dość mocno wymagająca. Jednak prawie zawsze jest w pełni wykonalna.
Narzędzie to jest o tyle istotne, że pozwala raportować dane do Facebooka, niezależnie od ustawień przeglądarki użytkownika. Dzięki temu Facebook otrzymuje dużo dokładniejsze informacje. Równolegle – dzięki tzw. zagregowanemu pomiarowi danych – Facebook umożliwił dalsze wyświetlanie reklam użytkownikom iOS w nowszych wersjach, modelując statystycznie dane napływające z kampanii, tak by zapełnić lukę braku danych od użytkowników systemu Apple.
Generowanie sprzedaży dzięki przywróceniu skuteczności kampanii marketingowych
Wdrożenie API konwersji u naszego klienta, wraz z ustawieniem i konfiguracją zdarzeń zagregowanych na poziomie domeny, pozwoliło przywrócić w ok. 90% skuteczność i dokładność pomiaru danych, co z kolei poskutkowało powrotem ROAS do poziomu powyżej pięciu już w przeciągu kwartału!
Dane pokazuje poniższa grafika:
Skuteczne skalowanie kampanii Meta zapewnia generowanie sprzedaży
Kiedy udało nam się skutecznie przekonfigurować kampanie w oparciu o API konwersji, przeszliśmy do skalowania. Opracowanie lejka sprzedażowego, grup docelowych, dynamiczny remarketing i rotowanie różnymi kreacjami reklamowymi (video, animacje i banery graficzne) w połączeniu z budowaniem lojalności klientów zaowocowało jeszcze lepszymi wynikami w przeciągu kolejnego półrocza: