Generowanie sprzedaży z płatnej reklamy dla marki biżuterii drewnianej

  1. Strona główna
  2. Historie sukcesów
  3. Generowanie sprzedaży z płatnej reklamy dla marki biżuterii drewnianej

Jeden z naszych Klientów, z którym współpracujemy od przeszło dwóch lat, swoją sprzedaż opiera w dużej mierze na działaniach w płatnej reklamie. Z naszą pomocą skutecznie udaje mu się optymalizować i skalować ten kanał marketingowy, z roku na rok zachowując ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży przy stabilnej marży zysku.

Nasza współpraca rozpoczęła się w trudnym dla klienta momencie – konkretnie w drugim kwartale 2021 roku. Dotychczas 90% budżetu reklamowego przeznaczane było na kampanie sprzedażowe na Facebooku, które wykazywały wysoką skuteczność i ROAS na poziomie przewyższającym siedem.

W tym czasie jednak Apple wprowadził bardzo dotkliwe zmiany w polityce prywatności, de facto odcinając od mierzenia konwersji reklamodawców na Facebooku używających Pixela Facebooka jako źródła danych analitycznych i reklamowych. ROAS spadło do poziomów poniżej dwóch, co było dla Klienta sytuacją wprost fatalną – tym bardziej, że reklamy na Facebooku stanowiły zdecydowaną większość źródła transakcji w sklepie.

Tak więc start naszej współpracy był dla nas tym bardziej dużym wyzwaniem – nasze zadanie nie polegało na skalowaniu skutecznych kampanii, ale przede wszystkim na przywróceniu ich skuteczności.

API konwersji Facebooka jako częściowe remedium na problemy kampanii

Facebook w odpowiedzi na zmiany wprowadzone przez Apple wprowadził narzędzie pozwalające mierzyć dane sprzedażowe i raportować je Facebookowi z poziomu serwera strony, a nie przeglądarki. Nosi ono nazwę API konwersji (and. CAPI). Jego konfiguracja – zależnie od systemu CMS strony – może być stosunkowo prosta lub dość mocno wymagająca, jednak prawie zawsze jest w pełni wykonalna.

Narzędzie to jest o tyle istotne, że pozwala raportować dane do Facebooka, niezależnie od ustawień przeglądarki użytkownika, dzięki czemu Facebook otrzymuje dużo dokładniejsze dane. Równolegle – dzięki tzw. zagregowanemu pomiarowi danych – Facebook umożliwił dalsze wyświetlanie reklam użytkownikom iOS w nowszych wersjach, modelując statystycznie dane napływające z kampanii, tak by zapełnić lukę braku danych od użytkowników systemu Apple.

Wdrożenie API konwersji u naszego klienta, wraz z ustawieniem i konfiguracją zdarzeń zagregowanych na poziomie domeny, pozwoliło przywrócić w ok. 90% skuteczność i dokładność pomiaru danych, co z kolei poskutkowało powrotem ROAS do poziomu powyżej pięciu już w przeciągu kwartału! Dane pokazuje poniższa grafika:

Obraz zawierający stół Opis wygenerowany automatycznie

Skuteczne skalowanie kampanii Meta na podstawie nowego formatu danych analitycznych

Kiedy udało nam się skutecznie przekonfigurować kampanie w oparciu o API konwersji, przeszliśmy do skalowania. Opracowanie lejka sprzedażowego, grup docelowych, dynamiczny remarketing i rotowanie różnymi kreacjami reklamowymi (video, animacje i banery graficzne) w połączeniu z budowaniem lojalności klientów zaowocowało jeszcze lepszymi wynikami w przeciągu kolejnego półrocza:

Obraz zawierający stół Opis wygenerowany automatycznie

 

Zobacz inne historie sukcesów

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds