EduFactory to – obok Indeksu w Kieszeni – druga z naszych marek własnych, skupiona wokół edukacji. W tym wypadku jednak grupa docelowa to studenci oraz osoby chcące polepszać swoją pozycję na rynku pracy poprzez zdobywanie nowych kwalifikacji.
W ramach oferty EduFactory można wyróżnić kursy dwojakiego rodzaju – te skierowane do klientów indywidualnych oraz klientów biznesowych.
W tej pierwszej grupie głównie organizujemy kursy dla studentów (przygotowania do egzaminów wstępnych, egzaminów na studiach, kolokwiów) oraz dla osób indywidualnych, chcących podnieść swoje umiejętności w obszarze zawodowym.
W drugiej grupie natomiast skupiamy się na kursach organizowanych na potrzeby firm, szkoląc ich pracowników w zakresie języków obcych, umiejętności twardych oraz umiejętności miękkich – zależnie od potrzeb.
Główny cel marketingowy w przypadku EduFactory to skuteczne i stabilne pozyskiwanie leadów – klientów chcących zapisać się na kursy z naszej oferty. Kampanie prowadzone są głównie w dwóch ekosystemach: Meta Ads (Facebook + Instagram) oraz Google Ads.
Jak pozyskiwać klientów w branży usługowej na Facebooku?
Nasze kampanie na Facebooku opieramy o trzy obszary:
– budowanie rozpoznawalności marki (przeważnie kampanie wideo, zasięgowe i generujące ruch na naszej stronie);
– budowanie zainteresowania wokół konkretnych kursów (kierowanie ruchu na dedykowane podstrony i landingi);
– zbieranie zapisów (remarketing z celem konwersji; przy czym zapisy w ok. 50% pojawiają się także bezpośrednio z poprzednich kampanii).
Dobre określenie grup docelowych, testowanie różnych kreacji (wideo i graficznych) oraz bardzo dokładnie wdrożona analityka na stronie internetowej pozwalają uzyskiwać stabilne i bardzo satysfakcjonujące wyniki. Przykład kampanii prezentujemy poniżej:
Jak pozyskiwać klientów w branży usługowej z pomocą Google Ads?
Kampanie w ekosystemie reklamowym Google stworzyliśmy opierając się na kilku filarach:
1. Sieć wyszukiwania:
– kampania brandowa, celem ochrony przed konkurencją;
– kampanie pod konkretne słowa kluczowe związane z tematyką poszczególnych kursów.
2. YouTube:
– kampanie video z celem rozpoznawalności i zasięgu;
– kampanie video z celem konwersji (zapisów).
3. Kampanie w sieci reklamowej:
– remarketing pod poszczególne kursy;
– ruch i konwersje.
Całość działań – podobnie jak na Facebooku – opierała się o doprecyzowany i sprawdzony lejek sprzedażowy, który zdefiniowaliśmy w ramach naszej marki i który na bieżąco korygujemy i aktualizujemy. Tak ułożone kampanie dają bardzo dobre efekty – czego nie możemy się powstydzić: