Jak pozyskiwać dobrej jakości leady na Facebooku? Case study na przykładzie kampanii dla biura rachunkowego
Nasz klient (jednocześnie częściowo nasza marka własna), biuro rachunkowe EDF TAX, współpracuje z nami od początku swoich działań w obszarze marketingu internetowego. To za naszą namową postanowił skorzystać z tego kanału pozyskiwania leadów – co z perspektywy czasu ocenia jako bardzo dobrą decyzję.
Według naszych doświadczeń Facebook może być bardzo skutecznym kanałem pozyskiwania leadów w obszarze B2B. Jest on nadal mniej oczywistym wyborem niż chociażby LinkedIn – jednak przy odpowiednim skonstruowaniu kampanii może być co najmniej tak samo dobry. Potwierdzają to wyniki naszych działań, które prowadzimy dla EDF TAX.
Nasze kampanie oparliśmy o formularz kontaktowy na Facebooku. Struktura kampanii wyróżniała grupy docelowe stworzone z wykorzystaniem:
– zainteresowań;
– grup podobnych odbiorców;
– interakcji z witryną i marką (remarketing).
Dodatkowo w ramach kreacji reklamowych wykorzystywaliśmy zarówno materiały graficzne, jak i wideo. Staraliśmy się też wykorzystywać zmiany prawne jako dźwignię przekazu marketingowego (np. Nowy Polski Ład czy Estoński CIT).
Jak zawsze w przypadku naszych działań – duży nacisk położyliśmy także na dobrze skonfigurowaną analitykę, które pozwalała na precyzyjne działania remarketingowe i dokładne zawężanie grup targetowania.
Wszystkie te elementy doprowadziły do dużego sukcesu kampanii, zarówno ilościowego (liczba kontaktów), jak i – co ważniejsze – jakościowego (liczba nowych klientów, przy CR = 8,4%). Dane z kampanii prezentujemy na poniższym screenie: