1. Strona główna
  2. /
  3. Marketing automation
  4. /
  5. Google Merchant Center, czyli jak dodać swój sklep internetowy do Google Shopping?

Google Merchant Center, czyli jak dodać swój sklep internetowy do Google Shopping?

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

Spis treści

  • Czym jest Google Shopping?
    • Największe plusy wykorzystywania platformy Google Shopping
  • Co to jest Google Merchant Center?
    • Dlaczego warto posiadać konto Google Merchant Center?
    • Jak skonfigurować konto Merchant Center?
  • Związek między Google Merchant Center i Google Shopping
    • Jak dodać produkty do Google Shopping?
  • Podsumowanie

Lista narzędzi platformy Google możliwych do wykorzystania w e-commerce jest dosyć długa. Wielu z nas nie wyobraża sobie pracy bez nich w dowolnego rodzaju biznesie internetowym. W tym wpisie skupimy się przede wszystkim na wykorzystaniu Google Zakupy oraz Merchant Center. Zacznijmy jednak od podstaw: czym są te dwa narzędzia i dlaczego są niezbędne w prowadzeniu sklepu internetowego?

Czym jest Google Shopping?

Google Zakupy, czyli inaczej Google Shopping, to jedno z narzędzi służących do reklamowania Twojej strony, sklepu internetowego lub innej działalności w wyszukiwarce Google. Zapewnia ono wygodę klientom poszukującym produktów dostępnych w różnego rodzaju sklepach internetowych przez platformę Google. Pozwala również na tworzenie kampanii produktowych, które w znacznym stopniu przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Klienci wyszukujący dane produkty przez Google Shopping widzą cenę, zdjęcie oraz nazwę produktu, a także informację o tym, kto jest sprzedawcą.

Zakładka Google Zakupy znajduje się na pasku tuż pod polem wyszukiwania. Korzystając z niej klient widzi jedynie produkty dobrane do wpisanej przez niego frazy kluczowej oraz również te, które są reklamowane w ramach Google Shopping. Ogólnie rzecz biorąc narzędzie działa w oparciu o schemat poszukiwanych w wyszukiwarce Google fraz. Jeżeli więc szukasz na przykład butów na siłownię, otrzymasz jako wynik wyszukiwania wyłącznie produkty, które spełniają dane wymaganie.

Największe plusy wykorzystywania platformy Google Shopping

Jakie są plusy korzystania z narzędzi Google?
Źródło: www.pixabay.com

Wykorzystując reklamy w Google Zakupy niczego nie tracisz, a wręcz przeciwnie – wiele zyskujesz dla swojego sklepu. Dzięki wprowadzeniu kampanii w Google Shopping znacznie zwiększa się współczynnik sprzedaży dla Twojego biznesu.

Jest to ściśle związane z doskonałą widocznością Twoich produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google w formie reklamy złożonej ze zdjęcia, nazwy, ceny oraz danych sprzedawcy wybranego produktu. Jest to niejako podstawa, która definiuje skuteczność działań promocyjnych sklepów internetowych.

Reklamy, oprócz wyświetlania się po wpisaniu przez użytkownika frazy kluczowej, pokazują się również w przypadku pytań, na jakie mogą być odpowiedzią. Wykorzystanie Google Shopping to gwarancja doskonałej i przede wszystkim skutecznej reklamy Twojego eSklepu.

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center może być lepiej znane sprzedawcom internetowym pod nazwą Centrum Sprzedawcy Google. Jest to jedna z wielu usług, które oferuje Google swoim klientom. Narzędzie pozwala na przesyłanie danych o produktach ze sklepu internetowego do wyszukiwarki Google w celu zwiększenia ich widoczności przez korzystających z niej użytkowników. Jest to narzędzie, które powiązane jest z platformą Google Zakupy. Z GMC mogą korzystać zarówno małe sklepy internetowe, jak i duże biznesy oferujące nawet po kilkadziesiąt tysięcy produktów.

Dzięki wykorzystaniu Google Merchant Center masz pewność, że w wyszukiwarce będą wyświetlały się jedynie aktualne informacje dotyczące produktów z Twojego sklepu. GMC oferuje znacznie więcej niż same reklamy. Możesz z jego pomocą wprowadzić do swojego sklepu kampanie płatne oraz bezpłatne, które zwiększą widoczność Twoich produktów w sieci. Oczywiście, jak w każdym narzędziu od Google, masz możliwość sprawdzenia raportów skuteczności. Google Merchant Center oferuje Ci dostęp do przydatnych statystyk, promocji oraz innych możliwości wspierających obraną przez Ciebie strategię biznesową.

Dlaczego warto posiadać konto Google Merchant Center?

Dzięki wykorzystaniu w swoim sklepie internetowym narzędzia Google Merchant Center znacznie wpłyniesz na poprawienie swoich wyników konwersji. Reklamy wyświetlają się w ponad 90 krajach, co umożliwia wprowadzenie globalnej sprzedaży. Kupujący na całym świecie potwierdzają, że często korzystają z Google w celu znalezienia najlepszych dostępnych w sieci okazji. Google Merchant Center pozwala na wprowadzenie promocji zarówno na wszystkie, jak i niektóre produkty. Oprócz tego umożliwia również zaprowadzenie porządku w danych sprzedażowych i udostępnia wskazówki przydatne w celu zdobycia większej ilości kliknięć.

Jak skonfigurować konto Merchant Center?

Jak skonfigurować konto Google Merchant Center?
Źródło: www.pexels.com

Przygodę z Google Merchant Center należy rozpocząć od założenia konta Google. Najlepszym wyjściem jest korzystanie z wszystkich narzędzi marketingowych Google z jednego konta, co ułatwi później przesyłanie danych z jednego do drugiego. Następnie należy wprowadzić informacje o Twoim sklepie, dalej zaakceptować warunki korzystania z usługi.

Kolejnym etapem jest zweryfikowanie sklepu. Można to zrobić na kilka sposobów, jednak najszybszym będzie weryfikacja za pomocą Google Analytics. Możesz również wykorzystać do tego Google Tag Manager, umieścić tag HTML w sekcji <head> strony internetowej lub przesłać plik HTML na serwer. Plik możesz pobrać z poziomu konta Google Merchant Center. Możesz również odłożyć weryfikację na później, jednak do tego czasu konto nie będzie aktywne.

Związek między Google Merchant Center i Google Shopping

Google Merchant Center dzięki nieustannej aktualizacji danych dotyczących produktów ze sklepu internetowego pomaga w tworzeniu skutecznej kampanii w Google Shopping, gdzie wykorzystywane są reklamy produktowe. Oprogramowanie GMC przygotowano specjalnie w celu zoptymalizowania wszystkich kart produktowych w danej kampanii. Głównym celem wykorzystania obu z tych narzędzi od Google jest pomoc w podniesieniu sprzedaży produktów, które znajdują się w wybranej przez właściciela sklepu internetowego kampanii.

Jak dodać produkty do Google Shopping?

Aby dodać swoje produkty do Google Shopping, musisz stworzyć oraz dodać plik produktowy w odpowiednim formacie. Plik zawiera informacje o wszystkich produktach w Twoim sklepie takie jak ich nazwy, ceny, dostępność, a także koszty dostawy. Możesz również zaznaczyć w GMC, jak często plik ma być odświeżany. Ma to ogromny wpływ na dostęp klientów do wyłącznie aktualnych informacji o Twoich produktach, dlatego najlepszą opcją będzie wybór codziennej aktualizacji.

W przypadku wysyłania pliku po raz pierwszy weryfikacją zajmują się moderatorzy firmy Google, dlatego cały proces może potrwać nawet do kilku dni. Plik podzielony jest na konkretne produkty, o których informacje wyświetlają się po kliknięciu jednego z nich. Co ciekawe, po dodaniu pliku produktowego możesz go edytować. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy informacje podane w nim są na pewno zgodne ze stanem faktycznym.

Podsumowanie

Google Merchant Center i Google Shopping to jedynie dwa spośród wielu skutecznych narzędzi sprzedażowych oferowanych przez platformę Google. Warto zapoznać się również z resztą oferty, jaką przygotował Google dla swoich klientów. Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem wysokiej jakości i skuteczności kampanii Google, zachęcamy do rozpoczęcia współpracy z firmą Zyskowni. Posiadamy status Partnera Google, o którym możesz przeczytać więcej na naszym blogu.

Menu