E-mail marketing w dobie intensywnej reklamy w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach cieszy się coraz prędzej malejącą popularnością. Częściowo winę za ten fakt ponoszą same firmy, które nierzadko korzystają z tego narzędzia w sposób nieprzemyślany, przez co rozsyłane przez nie wiadomości trafiają do spamu. Jednak, jak wskazują najnowsze badania, znacznie ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie używa tego narzędzia! Dobrze skonstruowany system newsletterów może stać się dodatkowym źródłem dochodu oraz wspomóc proces budowania więzi z klientami.

1. Dobry newsletter to estetyczny newsletter

Brzmi banalnie, ale wbrew pozorom już na samym etapie tworzenia zamysłu wizualnego czyha wiele pułapek. Pierwsza z nich to pokusa, by przeładować wiadomość tekstem. W sklepie pojawiły się nowe produkty, a jednocześnie przeceniłeś starą kolekcję i opublikowałeś nowy tekst na firmowym blogu? Nie wszystko naraz! Pamiętaj, że Twój odbiorca dostaje codziennie kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wiadomości ze sklepów, więc nie ma czasu ani ochoty na czytanie długich akapitów tekstu. Postaw na krótki i dobitny przekaz w formie tzw. CTA (Call-to-action).

Mail newsletterowy może zaczynać się od takich słów jak:

  • „Skorzystaj z rabatu 20% na pierwsze zamówienie!”
  • „Uruchamiamy outlet produktów z poprzednich kolekcji, zniżki do 50%!”
  • „Zgłoś się na darmową konsultację z naszym specjalistą!”

Zaoferowanie klientowi wymiernych korzyści wraz z przyciągającą wzrok grafiką to najlepsza recepta na to, by odbiorca nie zignorował wiadomości.

2. Dobry newsletter to etyczny newsletter

W Internecie szeroko spotkać można praktyki wątpliwe pod względem uczciwości wobec klienta. Niektóre z proponowanych w sieci szablonów wiadomości mailowej mają stworzyć u niego wrażenie, że prowadził on wcześniej korespondencję z firmą, nawet jeśli wcale tak nie było. Ponadto nad wyraz często operują frazesami, nic nie znaczącymi ogólnikami.

Takie działania, pomijając ich wątpliwy aspekt moralny, mogą przynieść korzyść wyłącznie na krótką metę. W naszą filozofię działania wpisane jest pomaganie firmom. Współpracę opieramy na wyeksponowaniu najsilniejszych stron naszych klientów, jednak w sposób zgodny z faktycznym sposobem prowadzenia przez nie działalności.

3. Dobry newsletter to skuteczny newsletter

Wysyłanie masowo maili o identycznej treści może rodzić problemy natury technicznej. Aby uniknąć trafiania ich do niepożądanych zakładek skrzynki mailowej (np. spamu) korzysta się ze specjalnych systemów do newsletterów. Posiadają one szereg funkcjonalności takich jak narzędzia raportowania, statystyki otwarć itp. Dodatkowo ich użycie wpisuje się w dość popularny trend marketing automation, który umożliwia m.in. ustawienie wysyłanych automatycznie maili, których treść będzie uzależniona od interakcji użytkownika ze sklepem.

Jest to jedna z wielu dziedzin, w której Zyskowni.pl pomogli już wielu klientom – zarówno w wyborze odpowiedniego dostawcy usługi (np. MailChimp, Emaillabs itd.), jak i później konfiguracji samego jej działania.

4. Dobry newsletter to trafny newsletter

Sama treść nie wystarczy – wysyłanie maili do klientów musi uwzględniać ich osobiste plany i przyzwyczajenia. Oprócz oczywistości takich jak częstotliwość maili (zbyt mała spowoduje, że klient zapomni o marce i jej ofercie, z kolei zbyt duża niesie ryzyko odsubskrybowania) ważna jest również godzina wysyłania wiadomości. Wbrew pozorom bardzo istotne jest, czy mail zjawi się na skrzynce podczas śniadania czy w porze kolacji, w dzień powszechni czy w weekend. Zespół Zyskownych implementując system newsletterowy w strategii marketingowej klientów każdorazowo przeprowadza zaawansowane testy porównawcze, aby odkryć wzorce zachowań grupy docelowej.

5. Dobry newsletter to konsekwentny newsletter

Klient nie lubi nieoczekiwanych zmian i nieprzewidywalności kontaktu ze strony marki. Aby więc newsletter zwiększał jego przywiązanie do produktów firmy, zamiast działać swemu odbiorcy na przekór, powinien być realizowany zgodnie z długoterminowym planem.

Ustal jakie treści będą publikowane w newsletterze, zadbaj o standaryzację długości wpisu, layout’u oraz tonu w jakim zwracasz się do odbiorcy. Newsletter możesz potraktować jako miejsce, w którym górę wezmą ludzkie refleksje na temat oferty, promocji czy wpisów na blogu. Spraw, by klient poczuł, jakby był odbiorcą korespondencji, za którą stoi konkretny człowiek, starający się zaciekawić go obszarem związanym z twoją działalnością biznesową.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu przekonała cię, że umiejętnie poprowadzony newsletter jest w stanie realnie wpłynąć na powodzenie biznesu. Jednak decydujący wpływ ma praktyka: szablon wiadomości, godzina wysyłania, częstotliwość… Żadnej z tych kwestii nie możesz pozostawić w gestii przypadku. Chcesz zoptymalizować swój system newsletterów, by generował on dla twojej firmy możliwe dobre efekty? Zgłoś się do nas i sprawdź sam, że w Zyskowni.pl #dostarczamyklientów!

Menu