W swojej najbardziej podstawowej formie, automatyzacja marketingu jest zestawem narzędzi zaprojektowanych w celu usprawnienia i uproszczenia niektórych z najbardziej czasochłonnych zadań nowoczesnej roli marketingu i sprzedaży.

Od automatyzacji procesu kwalifikacji do stworzenia centrum cyfrowego tworzenia kampanii, automatyzacja polega na uproszczeniu świata biznesu, ponieważ staje się o wiele za skomplikowany i zbyt szybki.

Automatyzacja marketingu pozwala na wdrożenie cyfrowej strategii marketingowej bez konieczności ręcznego „wysyłania” każdego e-maila, wiadomości, kampanii lub postu, który tworzysz. Dobre narzędzia automatyzacji pomogą Ci zidentyfikować Twoich odbiorców. Następnie zaprojektować właściwą treść i automatycznie uruchomić działania w oparciu o harmonogramy i zachowania klientów.

Po zakończeniu kampanii możesz skupić się na innych zadaniach. Na przykład na analizie i dostosowywaniu planu marketingowego w miarę pojawiania się wyników. Zautomatyzowana strategia marketingowa pozwala zaoszczędzić czas i zasoby. Zwiększając przychody i zwrot z inwestycji, skupiasz się na rozwoju swojej firmy.

Ostatecznym celem automatyzacji jest zwiększenie konwersji do określonego poziomu. To może być konkretna liczba:

  • wyświetleń wideo,
  • wizyt na stronie internetowej
  • zebranych adresów e-mail,
  • rejestracji na webinar,
  • zakupów produktów itp.