Tworzenie strony internetowej to dzisiaj nie lada wyzwanie. Czasami nie tylko musisz postawić na oryginalne rozwiązania, ale też zapewnić potencjalnym klientom intuicyjne i zachęcające formy docierania do produktów i usług. Najważniejsze, aby strona internetowa była przejrzysta i czytelna, a jednocześnie konkretna, ponieważ tylko w taki sposób może zatrzymać przy sobie użytkowników. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością będziesz wiedział, czym kierować się przy tworzeniu strony internetowej!

Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć firmową stronę internetową!

Spis treści:

  1. Tworzenie strony internetowej – na co zwrócić uwagę? 
  2. Jaki system CMS wybrać?
    • WordPress
    • Prestashop
    • Shopify
  3. Tworzenie strony internetowej – jak dobrać zdjęcia?
  4. Jakich wtyczek warto używać?
  5. Tworzenie strony internetowej – podsumowanie

Tworzenie strony internetowej – na co zwrócić uwagę?

Tworzenie strony internetowej wymaga uwzględnienia kilku kluczowych spraw. Aktualnie mamy dostęp do naprawdę wielu możliwości. Różne rodzaje CRM, oryginalne szablony czy dodatkowe wtyczki dodające nowe funkcje – to tylko część rzeczy, nad którymi będziesz się zastanawiać przy tworzeniu własnej strony.

Najważniejsze, aby Twoja strona internetowa była przede wszystkim skuteczna i zawierała wszystkie niezbędne informacje dla klientów. Najlepiej, aby były one łatwo widoczne, a przechodzenie przez kolejne etapy zakupu intuicyjne. Przed skorzystaniem z usługi firmy zajmującej się tworzeniem stron, warto sprawdzić wykonane przez nich projekty, np. zobaczyć, czy strona dobrze się wyświetla na urządzeniach mobilnych i nie zawiera żadnych błędów. To na pewno pomoże Ci określić, która firma najlepiej się tym zajmie, a jednocześnie zobaczysz, czy odpowiada Ci zaproponowana przez nich estetyka.

Bardzo ważną kwestią do rozważenia jest wybór odpowiedniego systemu CMS. Wszystkie ważniejsze platformy tego typu omówimy w kolejnym rozdziale tego artykułu. Warto zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ to właśnie za ich pomocą możliwe jest dołączenie do strony różnych treści. System CMS to pewien sposób zarządzania, który pozwala na modyfikowanie strony pod każdym względem, tak, aby była atrakcyjna i bardziej czytelna dla odbiorców.

W trakcie tworzenia strony zadbaj także o to, aby ta dobrze wyświetlała się na innych urządzeniach. Czasami może zdarzyć się tak, że niektóre informacje będą słabo widoczne, a tekst inaczej się sformatuje. Należy unikać takich sytuacji, ponieważ utrudnia to wychwycenie przez odbiorców wszystkich najważniejszych informacji i wpływa negatywnie na odbiór witryny. Musisz w tej kwestii skupić się na dostosowaniu stylizacji do bloków ekranu na innych urządzeniach. Korzystając z zewnętrznej firmy tworzącej strony internetowe, zwróć uwagę na to, aby wszystkie funkcjonalności strony zostały poprawnie zaimplementowane na Twojej witrynie.

tworzenie strony internetowej

Jaki system CMS wybrać?

Początkowo strony internetowe były tworzone kodem w odpowiednim języku programowania, takim jak HTML, CSS czy JavaScript. Dzisiaj dużo popularniejszym i korzystniejszym sposobem jest zastosowanie systemu CMS (ang. content management system), czyli systemów zarządzania treścią. Pozwalają one na łatwą edycję strony, wprowadzanie nowych treści i obrazów, a także dodawanie istotnych z punktu widzenia sprzedawcy i kupującego funkcjonalności. 

Poniżej przedstawiamy kilka znanych systemów CMS wraz z ich możliwościami. Wybór odpowiedniego z nich z pewnością wpłynie na tworzenie strony internetowej i jej jakość.

WordPress

Obecnie WordPress to najpopularniejszy system do zarządzania treścią. Jest to platforma bardzo intuicyjna i łatwa w użyciu dla każdego użytkownika, a największym atutem jest korzystanie z niej bez zaawansowanej wiedzy programistycznej. Pozwala na dowolne modyfikowanie treści i tworzenie każdego możliwego typu stron, w tym także biznesu działającego na zasadzie e-commerce. Posiada tysiące wtyczek oraz szablonów do wykorzystania za darmo lub odpłatnie. Dzięki jego praktycznie nieograniczonym możliwościom możesz wykorzystać jego działanie przy projektowaniu strony internetowej w każdej branży. 

Jeśli interesuje Cię ta platforma, przeczytaj więcej na temat WordPressa na naszym blogu! 

Prestashop

To platforma szczególnie przydatna przy tworzeniu biznesu e-commerce. Jest łatwa w obsłudze oraz stabilna, dzięki czemu zapewnia stabilne prowadzenie sklepu internetowego. Jako administrator możesz ingerować w wygląd sklepu, w szybki sposób dodawać i edytować sprzedawane przedmioty, a także dokonywać zmian w elementach i funkcjonalnościach. Prestashop może również dostarczać przydatnych również danych o klientach, wspomagać analizę ich zachowań oraz aktualnej sprzedaży.  Przed podjęciem decyzji o wyborze tej platformy, należy pamiętać o jej cyklicznych aktualizacjach. Są one potrzebne, aby sklep prawidłowo funkcjonował.

Shopify

Shopify został zaprojektowany od podstaw jako platforma e-commerce. Umożliwia gruntowne zarządzanie produktami, czyli ich dodawanie, aktualizowanie i usuwanie, z zastosowaniem szczegółowej specyfikacji towarów. Udostępnia też pobieranie szczegółowych informacji o towarach, analityki sprzedażowej, a także umożliwia integrację z innymi platformami. Istotną kwestią Shopyfi jest łatwa obsługa zamówień, która ułatwia prowadzenie biznesu e-commerce, zwłaszcza w trakcie rozwoju Twojej firmy. Aplikacja jest dostosowana do globalnego rynku i chętnie wybierana przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż poza granice Polski.

Tworzenie strony internetowej – jak dobrać zdjęcia?

Dobór odpowiednich zdjęć na stronie to bardzo istotna kwestia, wpływająca na wrażenia użytkowników i ich chęć pozostania na witrynie. Pozwala przedstawić produkty i usługi, a także utrzymać zainteresowanie użytkowników poprzez oddzielenie akapitów dłuższego tekstu w artykułach. Za ich pomocą wpisy na stronach internetowych prezentują się atrakcyjnie i ułatwiają szybsze zapoznanie się z prezentowaną treścią. Najlepiej będzie wykorzystać do tworzenia strony aktualne zdjęcia z miejsca pracy, dzięki czemu nie tylko uatrakcyjnisz swoją witrynę, ale też pozwolisz klientom lepiej poznać Twoją działalność. Innym równie dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie wysokiej jakości zdjęć stockowych, które zachęcą do zapoznania się ze stroną.

W przypadku doboru zdjęć przyda się ich prawidłowa optymalizacja. Kluczową sprawą w tej kwestii jest rozmiar zdjęcia. Należy przy tym pamiętać, że wielkość grafiki wpływa znacząco na czas wczytywania witryny. Osoby posiadające w danej chwili słabszą sieć mogą zareagować na to negatywnie, ponieważ ich celem jest jak najszybszy dostęp do informacji. Optymalny wymiar zdjęcia na stronach www to maksymalnie 1920×1080. Staraj się o tym pamiętać przy realizacji witryny pod tym kątem.

W przypadku optymalizacji zdjęć warto również wspomnieć o wadze fotografii i jej rozdzielczości. Staraj się, aby udostępniane pliki były wysokiej jakości i dobrze prezentowały się w oczach odbiorców. Najlepiej, aby zdjęcia miały rozdzielczość 72 dpi, a waga wynosiła ok. 150 KB – zapewnia to szybkie ładowanie się grafik na stronie.

tworzenie strony internetowej

Dodatkowe funkcjonalności strony internetowej

Oprócz podstawowych funkcji strony, takich jak dodawanie podstron lub sprzedaż produktów, warto wyposażyć strony internetowe w dodatkowe możliwości, które ułatwią zarządzanie stroną, jej rozwój lub docieranie do nowych klientów.

Polecane typy wtyczek i dodatków na stronach internetowych::

  • Wtyczka do optymalizacji SEO – Rank Math SEO, Yoast SEO czy All in One SEO Pack to tylko kilka przykładów wtyczek, które pozwalają na polepszenie wydajności optymalizacji SEO.
  • Formularz kontaktowy i newsletter – dodatkowe formy kontaktu poza standardowym mailem i numerem telefonu ułatwiają nawiązanie rozmowy i późniejsze utrzymanie kontaktu z osobami zainteresowanymi Twoją działalnością.
  • Pixel Manager – ułatwia zarządzanie kampaniami reklamowymi na Facebooku i Instagramie.
  • Wtyczki optymalizujące szybkość strony – takie jak LiteSpeed Cache, W3 Total Cache czy WP-Optimize mogą pomóc witrynie w optymalizacji plików cache, wielkości zdjęć, a w efekcie poprawić jej szybkość ładowania się.

Tworzenie strony internetowej – podsumowanie

Tworzenie strony internetowej to duże wyzwanie dla właścicieli firm. Dzisiejszy rynek wymaga oryginalności, wysokiej jakości informacyjnej oraz zastosowania metod zwiększających liczbę odwiedzających i utrzymujących ich zainteresowanie. W trakcie projektowania witryny skup się na kluczowych funkcjonalnościach, estetyce strony i perspektywach jej rozwoju w przyszłości. 

Ważne jest również zadbanie o intuicyjną nawigację, która ułatwi użytkownikom szybkie i łatwe znalezienie potrzebnych informacji. Nie można zapominać o bezpieczeństwie, dlatego warto zastosować odpowiednie zabezpieczenia, takie jak certyfikat SSL i regularne aktualizacje oprogramowania. Jeśli potrzebujesz wskazówek w ramach prowadzenia działalności online lub pomocy w tworzeniu strony internetowej – skontaktuj się z nami!

Poprzedni wpis
Cross-selling – skuteczna metoda zwiększania sprzedaży

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds