Czym jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego warto o nią zadbać?

Marketing Internetowy

Czy posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest niezbędne, aby skutecznie reklamować swój biznes w dzisiejszych czasach? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! Obecnie większość potencjalnych klientów szuka usług właśnie za pomocą wyszukiwarki Google. Prawidłowo zorganizowana wizytówka Google wpływa pozytywnie na pozycjonowanie lokalne, a także zachęca klienta do skorzystania z usług oferowanych przez firmę. Jej prowadzenie jest całkowicie bezpłatne! Jeśli Twój biznes jeszcze nie posiada wizytówki lub chcesz dopracować już istniejącą, to koniecznie przeczytaj ten artykuł. Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas jej tworzenia!

Z tego artykułu dowiesz się, czym jest wizytówka Google, jak wpływa na pozycjonowanie lokalne oraz jak poprawić jej widoczność w sieci.

Spis treści:

  1. Wizytówka Google Moja Firma – jak poprawić jej widoczność? 
  2. Aktualizacja podstawowych informacji o firmie
  3. Wizytówka Google – określ zakres działalności firmy
  4. Zadbaj o opinie od klientów
  5. Dodaj zdjęcia do swojej wizytówki Google!
  6. Wizytówka Google – stwórz krótki opis swojej działalności
  7. Jak wizytówka Google wpływa na pozycjonowanie lokalne? 
  8. Systematyczne prowadzenie wizytówki Google kluczem do sukcesu? 

Wizytówka Google Moja Firma – jak poprawić jej widoczność?

Dzięki wizytówce Google prowadzenie skutecznego marketingu internetowego jest na wyciągnięcie ręki! Zawiera ona podstawowe informacje na temat firmy – to właśnie na nie trafia użytkownik po wyszukaniu adresu w sieci. Dobrze skonstruowana wizytówka skutecznie przyciąga nowych klientów.

Aktualizacja podstawowych informacji o firmie

Odpowiednia optymalizacja jest bardzo ważna – dzięki temu Twoja wizytówka będzie sprawnie funkcjonowała i zostanie uznana przez Google za wartościową. Dzięki temu poprawi się również jej widoczność w wyszukiwarce. Czym właściwie jest optymalizacja?

Przede wszystkim zadbaj o to, by udostępnione informacje, takie jak dane adresowe, numer kontaktowy czy godziny otwarcia były aktualne.wizytówka Google

Wizytówka Google – określ zakres działalności firmy

Dokładne określenie zakresu działalności firmy z pewnością wpłynie pozytywnie na poprawę widoczności wizytówki Google oraz zmniejszy ryzyko błędnych wyszukiwań niezwiązanych z Twoją branżą. Dzięki temu klient, wpisując wybraną frazę kluczową, trafi właśnie do Ciebie. Dobrze skonstruowana wizytówka Google wyświetla się jako pierwsza w wyszukiwarce, a dopiero poniżej pozostałe wyszukiwania organiczne.

wizytówka Google

Jak zatem ustawić kategorię główną w swojej wizytówce? Jednym ze sposobów jest ręczne wpisanie frazyodpowiadającej naszemu biznesowi (przykładowo: kursy maturalne Warszawa), a następnie sprawdzenie częstotliwości występowania konkretnych kategorii i wybranie tej, która pojawia się najczęściej – w tym przypadku będzie to Centrum Edukacji w Warszawie.

Zadbaj o opinie od klientów

Według Google opinie konsumentów to istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie w Google Maps. Ważna jest tutaj nie tylko liczba otrzymanych opinii, ale również ich jakość – czy zawierają rozbudowany komentarz, czy przyznano tylko same gwiazdki? Pozytywne opinie o danym miejscu to naturalna reklama dla Twojego biznesu, ponieważ, jak wiadomo, klienci kierują się także poleceniami innych. W miarę możliwości warto odpowiadać na komentarze pozostawione przez użytkowników – szczególnie te negatywne.  Daje to możliwość wyjaśnienia przyczyny niezadowolenia oraz ewentualne zaproponowanie rekompensaty.

wizytówka Google

Dodaj zdjęcia do swojej wizytówki Google!

Zdjęcia również pozytywnie wpływają na widoczność wizytówki w Google. Zgodnie z informacjami od Google, regularne dodawanie zdjęć oraz filmów do wizytówki poprawia jej pozycję w wyszukiwaniach.
Ciekawostka! Najbardziej wartościowe będą fotografie zrobione urządzeniem mobilnym przy włączonym nadajniku GPS. Więcej na temat wytycznych przeczytasz na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/business/answer/6103862?hl=pl.

Wizytówka Google – stwórz krótki opis swojej działalności

Pamiętaj, że opis musi zawierać najistotniejsze informacje dotyczące Twojego biznesu. W tekście musi się znajdować jak największa liczba słów kluczowych, takich jak nazwa lokalizacji siedziby firmy czy rodzaj usług, które świadczysz.

Jak wizytówka Google wpływa na pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma szczególne znaczenie dla branż, których działalność jest ściśle powiązana z miejscem ich siedziby. Przykładowo, gdy użytkownik wyszuka frazę ,,włoska restauracja”, to pojawią się wyniki miejsc znajdujących się najbliżej danej lokalizacji. Statystyki pokazują, że w dużej części przypadków od wyszukania danej firmy w Google Maps do skorzystania z jej usług mija mniej niż 24 godziny. To pokazuje, jak skuteczna potrafi być dobrze skonstruowana wizytówka Google.

Zastanawiasz się nadal, co wpływa na pozycję wyszukiwanego miejsca w Google Maps? Według firmy Google istotne są tutaj trzy czynniki:

  • trafność – określa, jak dane miejsce odpowiada wyszukiwanej frazie. Dlatego dokładne określenie rodzaju działalności firmy i stworzenie krótkiego opisu profilu jest bardzo ważne;
  • odległość – ten czynnik nie jest zależny od Ciebie. Szacuje on, jak daleko użytkownik znajduje się od poszukiwanego miejsca i wyświetla te, które znajdują się najbliżej;
  • rozpoznawalność – to istotny czynnik, na który wpływa nie tylko liczba pozytywnych opinii o danym miejscu, ale również informacje o firmie zbierane przez Google z linków, artykułów czy innych danych znajdujących się w internecie. Ważna jest również pozycja strony w zwykłych wyszukiwaniach Google, co można poprawić przez działania marketingowe SEO.

Systematyczne prowadzenie wizytówki Google kluczem do sukcesu?

Obecnie, przed skorzystaniem z usług oferowanych przez dane miejsce, w pierwszej kolejności wyszukujemy je w internecie – chcemy sprawdzić, jak daleko się znajduje oraz dowiedzieć się, co sądzą o nim inni klienci.
Nie ma więc wątpliwości, że dobrze prowadzona wizytówka Google to istotny czynnik wpływający pozytywnie na decyzję użytkownika. Prowadzenie wizytówki jest całkowicie darmowe, co z pewnością jest dużym atutem. Dodatkowo, umożliwia kontrolowanie statystyk dotyczących m.in. popularności wizytówki w sieci. Twój biznes nie posiada jeszcze własnej wizytówki? Stara wizytówka wymaga poprawy? Zgłoś się do nas!

Poprzedni wpis
Search Intent – jak zrozumieć intencje użytkownika?
Następny wpis
Jak wybrać właściwy cel reklamy na Facebooku?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds