Spis treści:

  • Co to jest evergreen content?
    • Jakie treści do niego zaliczamy?
    • Jakich treści do niego nie zaliczamy? 
  • Po co komu evergreen content?
    • Najważniejsze plusy posiadania treści wiecznie zielonych
    • SEO a treści wiecznie zielone
  • Jak stworzyć dobre treści EG?
    • Słowa kluczowe
    • Dostosowanie tekstu do SEO
    • Linkowanie
    • Copywriting i sprzedaż
    • Wiecznie aktualne treści
  • Podsumowanie

Evergreen content to niezwykle ważny termin dotyczący publikacji treści na stronie internetowej. Oznacza on treści wiecznie zielone, czyli aktualne przez cały czas lub bardzo długi okres. Dobry, wartościowy content to taki, który odznacza się zdolnością rankowania na wiele słów kluczowych oraz generuje ruch organiczny. Największym jego plusem jest brak konieczności nieustannego aktualizowania, co trzeba robić w przypadku tzw. fresh content. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czym tak naprawdę jest tajemniczy evergreen content, to zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem! 

Czym jest evergreen content

Evergreen content w dosłownym znaczeniu oznacza po prostu wiecznie zielone treści. To sformułowanie nawiązuje do zawsze aktualnego contentu, który mimo upływu nawet bardzo długiego czasu, nie straci na swojej ważności i będzie nieustannie dostarczał użytkownikom poszukiwanych przez nich informacji na dany temat. Evergreen content ma zdolność do stałego generowania ruchu niezależnie od okresu, jaki upłynął od jego publikacji. 

Zazwyczaj treści evergreen content nie wymagają od autora zbyt dużej ingerencji, warto jednak nie pozostawiać ich całkowicie bez opieki. Od czasu do czasu należy upewnić się, czy nie warto dopisać do tekstu nowych informacji związanych z tematem. Dzięki wykonywaniu tego typu działań możesz wpłynąć na osiągane do tej pory wyniki w pozytywny sposób. Podczas optymalizacji należy pamiętać o kilku kwestiach wymienionych poniżej, które pomogą w poprawie rankowania wpisu. Są to: 

  • optymalizacja pod słowa kluczowe;
  • uzupełnienie już znajdujących się na stronie informacji;
  • linkowanie (wewnętrzne);
  • poprawa struktury tekstu (nagłówki, pogrubienia, wypunkowania, grafiki);
  • alty w zdjęciach.

Jakie treści zaliczamy do evergreen content?

Treści evergreen muszą być aktualne i popularne. Z tego powodu możemy do nich zaliczyć:

  • FAQ – na dowolny temat związany z Twoją stroną internetową lub contentem znajdującym się w jej obrębie;
  • recenzje produktów – użytkownicy nieustannie szukają sprawdzonych opinii przed zakupem konkretnych towarów lub usług;
  • poradniki – ten typ treści warto co jakiś czas aktualizować;
  • słowniki – warto pamiętać o dodawaniu nowych słów lub fraz;
  • porównania – między dwoma produktami, usługami lub markami zawsze będą popularne i chętnie czytane przez użytkowników interesujących się daną kwestią. 

Jakich treści nie zaliczamy do evergreen content?

Nie wszystkie treści można wliczyć do kategorii evergreen content. Zdecydowanie nie należą do nich:

  • newsy – informacje ze świata lub aktualności technologiczne czy też innego rodzaju wiadomości z ostatniego czasu;
  • zestawienia trendów – trendy zmieniają się z czasem;
  • reportaże, felietony oraz inne relacje o nowinkach.

Po co komu evergreen content?

Jak pozycjonować stronę internetową z evergreen content?

Źródło: www.pexels.com


Evergreen content napisany w odpowiedni sposób pracuje na korzyść jego posiadacza przez całkiem długi czas. Może pomóc również w zbudowaniu pozycji eksperta. Dzięki dużej częstotliwości odwiedzin coraz to nowych potencjalnych konsumentów będzie Ci znacznie łatwiej zamienić ich w klientów.  

Najważniejsze plusy z posiadania treści wiecznie zielonych

Wiecznie zielone treści działają doskonale na użytkowników Twojej strony internetowej. Pozwalają im na poszerzanie wiedzy dotyczącej specyfiki Twojego biznesu oraz branży, w jakiej działasz. Pomaga to w wykreowaniu oceny Twojej marki. Jest również pomocą dla nowych klientów, którzy pragną dowiedzieć się więcej na temat działalności firmy. 

Posiadanie unikalnych treści evergreen content zwiększa zaufanie klienta do Twojej działalności. Możesz w ten sposób wykreować sobie miano eksperta wzbudzającego zaufanie w danym zakresie działalności

Warto pamiętać, że treści wiecznie zielone mogą działać jako jeden z elementów marketingowej strategii. Publikacja odpowiednich artykułów oraz wykorzystanie w nich linkowania wewnętrznego sprawia, że dostarczasz użytkownikowi maksymalnego zakresu wiedzy z danego tematu wyłącznie w obrębie Twojej strony internetowej. Dzięki temu użytkownik może uznać ją za wartościowe źródło wiedzy. 

SEO a treści wiecznie zielone

Evergreen content pracuje na Twoją pozycję w wyszukiwarce przez cały czas. Dzięki niemu możesz pozyskać naprawdę wysoki wynik rankowania. Jest to niezwykle ważne dla przeglądarki Google. Dobra treść to sygnał dla algorytmów, że warto pokazywać Twoją stronę użytkownikom.

Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie tylko evergreen content jest ważny dla strony internetowej. Warto zadbać także o zróżnicowanie znajdujących się na stronie internetowej treści, dlatego pamiętaj o nowinkach, newsach i poradnikach. Dzięki temu użytkownik nie znudzi się szybko Twoją stroną internetową, ponieważ zauważy, że dostarczasz mu zróżnicowanych informacji.

Jak stworzyć dobre treści EG?

Po co dbać o swój evergreen conent?

Źródło: www.pexels.com


Przy evergreen content głównym źródłem ruchu na stronie internetowej będzie przede wszystkim ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych. Warto zatem dowiedzieć się, jakie kwestie należy wziąć pod uwagę, tworząc wartościowe treści evergreen

Słowa kluczowe

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest jedną z najważniejszych kwestii umożliwiających znalezienie artykułu w sieci przez użytkowników. Warto więc znaleźć frazy, które mogą wpisywać w wyszukiwarkę osoby szukające treści na dany temat. Przydatnymi narzędziami do tego będą na przykład: Google Trends, Ahrefs, Senuto lub Semstorm. 

Dostosowanie tekstu do SEO

Składają się na to wizualne aspekty tekstu oraz wykorzystanie odpowiedniego rozmieszczenia słów kluczowych. Pamiętaj zatem o akapitach, grafikach i układzie tekstu. Evergreen content powinien wizualnie zachęcać użytkownika do czytania, a nie do opuszczenia Twojej strony internetowej.

Linkowanie

Pamiętaj o tym, że oprócz dobrze zoptymalizowanych, unikalnych i jakościowych treści istotne będzie linkowanie wewnętrzne. Dzięki niemu użytkownik może intuicyjnie przemieszczać się po Twojej stronie internetowej. Zminimalizuje to również tzw. bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń. Oznacza to, że czytelnik podczas przeglądania i zauważania kolejnych linków do interesujących go treści, kliknie w nie, a nie wyjdzie z odwiedzanej witryny.

Copywriting i sprzedaż

Tekst powinien nieść za sobą nie tylko sprzedażową treść, ale również merytoryczne przesłanie zachęcające użytkownika do czytania. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić – jeśli nadużyjesz uniwersalności tematu, prędzej stworzysz clickbait niż wartościowy evergreen content.

Wiecznie aktualne treści

Tworząc wiecznie zielone treści, musisz mieć na uwadze, że powinny być cały czas obowiązujące. Nie odnoś się więc do aktualnych wydarzeń lub popularnych w danym okresie trendów. 

Podsumowanie

Evergreen content to bez wątpienia ważna część każdej strony internetowej. Warto zatem zadbać, aby znalazły się na Twoim blogu i mogły przynosić upragnione korzyści. Nie powinno się jednak ograniczać wyłącznie do EG, dlatego staraj się wprowadzać zróżnicowane typy treści, jak np. nowinki, trendy lub poradniki dla użytkowników. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu do siebie contentu możesz znacznie zwiększyć popularność Twojej strony internetowej, a co za tym idzie, również liczbę potencjalnych klientów. Jeżeli zatem chcesz stworzyć wysokiej jakości treści evergreen content oraz umieścić swoją stronę internetową na najwyższych pozycjach wyszukiwania, to koniecznie zgłoś się do nas i sprawdź sam, jak #dostarczamyklientów!

Poprzedni wpis
Co musisz wiedzieć o topical authority i dlaczego?
Następny wpis
Wskaźniki Core Web Vitals – co musisz o nich wiedzieć?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds