1. Strona główna
  2. /
  3. Marketing automation
  4. /
  5. Blog firmowy – wsparcie w prowadzeniu i promocji twojego biznesu!

Blog firmowy – wsparcie w prowadzeniu i promocji twojego biznesu!

Blog firmowy na przykładzie klawisza blog

Umiejętne prowadzenie biznesowego bloga zaliczyć można do taktyk marketingowych. Praktykując ją czerpiesz z własnej wiedzy oraz zaangażowania, co przekłada się na wzrost widoczności twojego przedsiębiorstwa w sieci, poprawę wiarygodności oraz wzrost liczby udanych transakcji. Blog firmowy to wart uwagi kanał marketingowy. Jest on w stanie dać ci to, co nie jest dostępne za pośrednictwem płatnych kampanii reklamowych.

Blog prywatny a blog firmowy – spojrzenie praktyczne

Prowadzenie bloga firmowego różni się zarówno od pisania hobbystycznie bloga prywatnego, jak i kreowania bloga jako produktu biznesowego samego w sobie. Specjaliści marketingu internetowego traktują powyższe rozróżnienie jak coś oczywistego, jednak dla wielu przedsiębiorców, którym zależy na zadbaniu o swój wizerunek w sieci, wszystkie te sfery przenikają się wzajemnie, przez co nie dostrzegają oni całego potencjału drzemiącego we właściwie spożytkowanym blogu firmowym. Dlatego też często jego prowadzenie w ogóle się zarzuca lub też robi się to w niewłaściwy sposób.

Na czym polega blog firmowy?

W tym miejscu dobrze jest sformułować definicje dwóch elementarnych dla dalszych rozważań pojęć: prowadzenia bloga i widoczności w sieci.

Prowadzenie bloga, zwane też inaczej blogowaniem, polega na kreowaniu treściwego materiału słownego umieszczanego regularnie na blogu. Wpisy muszą być ujmowane za pomocą przystępnych formuł, które będą cechowały się poprawnością językową i jednoznacznością. Istotniejsze jednak nawet jest to, aby publikowane treści wzbudzały zainteresowanie odbiorców i stanowiły dla nich coś naprawdę wartościowego, a przez to nakłaniały do dalszego czytania. Uruchamianie bloga w tym celu, aby wypełnić go mało interesującymi wpisami, które nikomu nie okażą się potrzebne, jest działaniem pozbawionym sensu. Wydaje się to oczywiste, a jednak często spotkać można blogi firmowe, których treść zdecydowanie odbiega od pola działalności przedsiębiorstwa.

W skrócie można powiedzieć, że blog firmowy to coś zupełnie innego niż blog prywatny umieszczony na witrynie przedsiębiorstwa.

Teraz z kolei kilka słów o widoczności w Internecie. Za pomocą tego terminu określa się poziom łatwości, z jaką potencjalny użytkownik, poszukujący danego towaru występującego w twojej ofercie, może odnaleźć należącą do ciebie stronę, jeżeli nie zna twojej marki ani adresu witryny. Widoczność w sieci określa się na podstawie tego, czy i jak często twoja firma pojawia się w wyszukiwarkach sieciowych, mediach społecznościowych, na blogach innych autorów itd.

Prowadzenie bloga biznesowego to warta uwagi metoda służąca poprawianiu twojej widoczności w sieci. Ponadto zwiększaniu szansy, że osoby poszukujące w internecie ofert interesujących ich produktów trafią właśnie do twojego sklepu.

Blog firmowy a widoczność w sieci

Korzyści płynące z umiejętnego prowadzenia bloga biznesowego można by mnożyć. Podstawową zaletą jest zwiększenie ruchu na twojej stronie, co z kolei daje szansę na konwersję i zdobycie nowych klientów.

Istnieje wiele korzyści wynikających z wprawnie prowadzonego bloga firmowego. Pierwszą z nich jest zwiększenie ruchu na Twoją witrynę, co z kolei stwarza możliwości konwersji i pozyskania nowych klientów.

Musisz sobie uświadomić, jakimi ścieżkami użytkownik może dotrzeć na twoją stronę – nie jest to wcale takie proste. Najbardziej oczywistą metodą wydaje się wpisanie w pasek URL pełnego adresu twojej witryny. Ta droga dostępna jest jednak praktycznie tylko dla powracających klientów czy osób, które otrzymały wizytówkę czy w inny sposób otrzymali do ciebie bezpośredni kontakt. Zanim nie ukształtujesz grona stałych użytkowników twojej oferty, na twoją witrynę nie zajrzy nikt. Tutaj z pomocą przychodzą jednak wyszukiwarki internetowe. Ich główną rolą jest umożliwienie internaucie odnalezienie w sieci towarów lub usług, których szukają.

Aby udoskonalić swoje działanie, Google oraz konkurencyjne firmy zaprojektowały niezliczone ilości złożonych algorytmów, które analizują postępowanie oraz poziom satysfakcji użytkownika. Celem jest umożliwienie klientom odszukiwanie dokładnie tego, o czym myślą, kosztem jak najmniejszego wysiłku. Jeżeli znamy zasady działania wspomnianych wcześniej algorytmów, możemy kreować strony, które z punktu widzenia przeglądarek będą się pozytywnie wyróżniać jako odnoszące się do jasno sprecyzowanej tematyki, która będzie czytelna dla internautów.

Na czym polega mechanizm dodawania wpisów?

Każde wstawienie na bloga nowego wpisu powoduje powstanie nowej podstrony. To z kolei podnosi szansę na to, aby twoja strona zajęła wysoką pozycję w rankingach według poszczególnych fraz kluczowych. Oznacza to, że wyświetli się ona wyżej w wynikasz wyszukiwania, które uzyska internauta po wprowadzeniu do przeglądarki zapytania związanego z obszarem twojej działalności.

Liczba podstron w twojej witrynie ma się wprost proporcjonalnie do skuteczności, jaką osiągniesz w pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarkach. Zastosowanie tego rozwiązania na stronie przedsiębiorstwa, np. poprzez generowanie kolejnych podstron wraz z każdą nową treścią, doprowadziłoby do chaosu. Możesz być pewien, że Google prędko by to wykrył, a w związku z tym zaczął pomijać twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga pozwala tej sytuacji uniknąć. Każdy kolejny artykuł staje się nową podstroną, ale właśnie w ramach bloga, a nie głównej strony twojej firmy.

Treści na blogu – oryginalność wymagana!

Nie może umknąć twojej uwadze to, że wszystkie treści publikowane na blogu muszą być absolutnie oryginalne. Nie wchodzi w grę kopiowanie wpisów z innych stron, publikacji drukowanych czy jakichkolwiek innych środków przekazu! Pierwszą, bardzo oczywistą, przyczyną jest problem praw autorskich. Z wiadomych względów nie można w dowolny sposób skorzystać z efektów cudzej pracy, aby zapewnić promocję własnym produktom i usługom. Drugi, często pomijany, powód, to sprawa tzw. duplikowanych treści, tzn. takich, które wcześniej zostały już zamieszczone w innym miejscu w sieci.

Zduplikowane treści – czy należy się bać?

Niejednemu przedsiębiorcy początkującemu w dziedzinie prowadzenia bloga biznesowego wydaje się, że wypełnienie go pożytecznymi informacjami ze źródeł zewnętrznych, również istniejących w sieci, przyniesie mu sukces ze względu na interesującą tematykę i cenną zawartość postów. W rzeczywistości jednak Google nie znosi treści, które powtarzają się w niezmienionej formie na wielu stronach. Wynika to z troski o użytkowników wyszukiwarki. Jaki sens miałoby kierowanie ich do kilku portali, na których słowo w słowo powtórzono identyczne treści? Z tej przyczyny Google ukrywa powtarzające się wyniki. Może to prowadzić do paradoksalnej sytuacji, gdzie widoczność twoje bloga jest jeszcze gorsza niż gdybyś nie opublikował na nim żadnych wpisów.

Blog i nowa energia dla strony

Istnieje w biznesie wiekowa, ale wciąż aktualna zasada, że albo dokonuje się zmian, albo się umiera. Z tej przyczyny lokale gastronomiczne aktualizują swoje menu, Facebook czy YouTube raczą nas regularnie nowinkami na swoich stronach, a sklepy internetowe nieustannie modyfikują design i funkcjonalności.

Brak zmian w witrynie internetowej powoduje, że potencjalnym odbiorcom udziela się nuda i brak zainteresowania. Dodatkowo może pojawić się poczucie, że twoja firma jest tak samo bierna i nieciekawa jak jej reprezentacja w sieci. Problem ten trudno rozwiązać z wykorzystaniem wyłącznie witryny www. Nie można przecież w nieskończoność zmieniać wyglądu czy dodawać nowych elementów bez wyraźnej motywacji. Idealnym wyjściem z impasu wydaje się właśnie blog, który pozwala nieustannie dodawać nowe posty. Ponadto informować o pojawiających się promocjach, adresować formułowane w mailach przez klientów wątpliwości, informować o działaniu przedsiębiorstwa w czasie świąt i wielu innych. Ujmując rzecz ogólnie – internauta dzięki blogowi widzi, że w twojej firmie zachodzą jakieś zmiany.

W tym miejscu warto sformułować kolejne przykazanie profesjonalnie prowadzonego bloga biznesowego – regularność. Niejednokrotnie dzieje się tak, że przedsiębiorca, z początku hurraoptymistycznie nastawiony do koncepcji prowadzenia bloga, udostępnia wiele nowych treści, po jakimś czasie natomiast jego potencjał czy chęci się wyczerpują i blog zamiera. Skutki takiego działania są nawet gorsze niż gdy firma w ogóle nie podejmie się kreowania bloga. Dlaczego? Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę marki mającej w ofercie interesujące cię produkty. Problem w tym, że ostatni wpis na blogu firmowym został zamieszczony dwa lata temu. Nad czym zaczynasz się wówczas zastanawiać? Na przykład nad tym, czy przedsiębiorstwo w ogóle jeszcze funkcjonuje? Jeśli tak, to czy przypadkiem nie cierpi jakichś poważnych trudności, które zaburzają stały rytm pracy? Co spowodowało, że narracja na blogu urwała się tak nagle?

Blog biznesowy powinien stanowić centrum witryny sieciowej. Musi się rozwijać tak długo, jak długo całą strona przyciągać ma zainteresowanie potencjalnych klientów.

Potrzebujesz klientów? Pamiętaj o blogu!

Wraz z każdym kolejnym zamieszczonym postem kreujesz nową podstronę. W ten sposób zwiększasz liczbę sposobów, na które twoja witryna może się ukazać w wynikach wyszukiwania według danej frazy kluczowej. To zaś w oczywisty sposób przekłada się na napływ potencjalnych klientów.

Po lekturze tego tekstu wiesz już, że prowadzenie bloga biznesowego to ważne, a jednocześnie bardzo wymagające zadanie. Dlatego warto rozważyć powierzenie go specjalistom.

Menu